Jump to content

Hvilke børsnoterte selskap påvirkes av oljeprisen?


Recommended Posts

Dette er bare noe jeg kaster ut fra egne tanker, det er ikke basert på noe som helst statistikk (jeg er forøvrig sikker på at det fins)

 

Har sett at PAR og DNO som regel har reagert kraftig på endret oljepris. BULL og BEAR fondene syns jeg også følger oljeprisen ganske presist (da de i prinsippet skal gå dobbelt av børsutviklingen intradag).

 

Er det gearing du er ute etter finnes det alltid alternativer der ute. Finnes haugevis av warrants f eks, men de har jo et ganske dårlig rykte på seg (ofte i alle fall) :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg syns det ser ut som om de olje-etf'ene ble en skikkelig flopp. Null omsetning i de, og null utslag i forhold til oljepris. Katastrofe-fond spør du meg!!!

 

Fins ikke likviditet i de heller. Du kan fort bli sittende med skjegget i postkassen hvis du tenker på å kaste penger ditover.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Tenkte mer på at det sies at oljeprisen skal opp, så da hadde vært morsomt å invistere i noen selskaper som også kommer til gå oppover :)

PGS er en aksje som er avhengig av oljekurs. Den har allerede hatt god stigning de siste månedene, men skal videre opp på høyere oljekurs. Kursmålet ligger på rundt 60 kroner hos analytikere.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...