Jump to content

The World Economy - A high stake table


Recommended Posts

Jeg blir ærlig talt litt redd når jeg ser skremselsutfallene makroanalytikerene kommer med etter Bens uttalelser i dag. Hyperinflasjon er et ord som nevnes. Hvem hadde trodd at vi i det hele tatt skulle snakke om for et par år siden!

 

Et nytt worst case senario er virkelig i ferd med å dannes. Dette er rett og slett kjempeskummelt syns jeg. Folk bor i telt, verdier skapes ikke, samtidig som masse penger pøses ut i markedet. 1+1= ????

 

I dagens globale marked er alt knyttet tett sammen. Kina har enorme verdier plassert i USA. Mye av deres likviditet er nettopp i dollar. Det værste som nå kan skje er at store aktører som nettopp Kina mister troen på amerikanernes valuta og starter å selge enorme mengder valuta. Jeg føler at dollaren i disse dager holdes kunstig høyt, bare fordi den er så viktig og spiller en slik enorm rolle globalt sett. Ser vi en skikkelig boble?! ballen kan fort begynne å rulle...

 

hvordan ser dere på situasjonen? hvordan vil Norge påvirkes? Hvordan kan man eventuelt komme seg ut av et slikt uføre? Har dere noen tanker på temaet?

 

Og ikke minst; overdriver jeg? :cool:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...