Jump to content

Gode ordtak


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Ikke noe ordtak, men jeg tenker på han som hadde fått stoppet sin kassekreditt i banken.

I et brev til sin bankforbindelse skrev han:

"Som dere kjenner til har vi i lang tid stått på kanten av stupet, nå har vi imidlertid tatt et stort steg framover .......

Link to comment
Share on other sites

FULLKOMMENHET

Å betrakte seg selv som mangelfull - er veien til fullkommenhet.

Lao-Tse

 

FULLKOMMENHET

Naturen forlanger ikke at vi skal være fullkomne. Den forlanger bare at vi vokser

Ukjent

 

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Warren Buffett: "You gotta' buy 'em when nobody else wants 'em."

Barney Baruch: "Buy your straw hats in the wintertime."

Steve Selengut: "For every seller there's a buyer, and they ain't buying to take future losses."

:D

Link to comment
Share on other sites

Limer inn en fin beskrivelse av Charting

jeg fant på HO av Sailor!!

 

Charting er mye mumbo-jumbo, minner en del om "vinkjennere" som sniffer, smatter, gurgler seg og så flommer over av de besynderligste adjektiver og superlativer, for så å svelge i stedet for å spytte ut.

 

Jeg har ikke hørt det beskrevet bedre! :eek:

Link to comment
Share on other sites

"Det lengste vi kan gå når det gjelder ubetalt risiko, er å spise Cottage Cheese dagen etter datostemplingen." :lol:

 

- Warren Buffet

 

Og en god gammel klassiker:

"Tap og vinn med samme sinn."

 

Kommentar: Vanskelig å bli glad når man taper eller gretten når man vinner... konklusjon: ha et følelsesløst forhold til alle handler, uansett utfall. Dette er lettere sagt enn gjort!

Link to comment
Share on other sites

Sendt i et brev fra et telefonselskap til en dame i en klage sak.......

 

Telefonselskapet minner om at en telefonstolpe aldri smeller til en bil annet enn i selvforsvar.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En aksjemegler er en person som investerer dine penger helt til de er borte. - Woody Allen -

 

Ingen har noen sinne satset nok på en vinnerhest - anonym -

 

Hemmelighet bak suksess i aksjemarkedet er å vite noe som ingen andre vet. - Aristotle Anassis -

 

:oops: :oops:

Link to comment
Share on other sites

De 3 visdomsordene samt 97 andre er omtalt i en bok jeg har ved navn "100 måter å slå aksejmarkedet på"

Er det der du henter dine gullkorn?

 

Ha en god helg, Pantera.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei Ivers.

 

Gullkorn og gullkorn. Jeg lånte den av en annen person som driver på med aksjer. Det var noe ordtak der som var bra, og det var de jeg tok med. He, he. Tok jo 3 timer så var jeg ferdig med boken. Det var en del som var ganske fornuftig der, men resten er jo så som så. Siden du også har lest den, synes du den er bra?

 

Jeg kjenner en person som har lest den, og vedkommene tapte over 2 mill. Dette var i år 2000. Feilen var, vedkommende ikke brukte " stop loss"

 

Ha en riktig god helg du også Ivers.

 

:oops: :oops:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Limer inn 3 ordtak:

 

"Egen suksess er best, men andres fiasko er heller ikke å forakte."

 

"Utvikling er når du liker dagens problemer bedre enn gårsdagens."

 

"Vennskap ender ofte med kjærlighet, men kjærlighet ender aldri med vennskap."

 

Ha en flott kveld!

Link to comment
Share on other sites

Artig tråd dette ja, jeg leste endel ordtak eller visdomsord i mine "yngre dager" (dvs 12-13år:) og her er en av de jeg synes var bra (og litt morsom):

 

"Desto tommere et menneskes hode er, desto mindre føler det trang til å fylles"

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selfølgelig ett fra Jimmy Hoff@!!

 

Og med tanke på hva som kommer frem av bilder fra Irak, er det særdeles aktuellt.

 

Jimmy Hoffa I can tell you this on a stack of Bibles: prisons are archaic, brutal, unregenerative, overcrowded hell holes where the inmates are treated like animals with absolutely not one humane thought given to what they are going to do once they are released. You're an animal in a cage and you're treated like one. :evil:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...