Jump to content

Bare en fjærn digresjon


Recommended Posts

Sitter og titter litt på utviklingen til dow og s&p. Hvis, hvis! de amerikanske børsene tenderer ned og vi får en slik korreksjon mange av oss venter på nå, kan det danne seg en helt perfekt omvendt hode-skulder formasjon. Tror nesten jeg ikke har sett en så pen en før. :tongue: Vi er selvfølgelig LANGT fra å ha en slik fullført formasjon, og MYE skal klaffe for at den blir fullført, men jeg er nesten skremt over hvor perfekt den ser ut hittil.

 

Har sett det en stund, og måtte bare nevne det.

Link to comment
Share on other sites

Her er en ikke så liten digresjon...kanskje heller et paradoks.

 

Når aksjemarkedet koker slik det gjorde i 2006-2007, så var etter det jeg kan erindre langt flere besøkende på disse sidene.

 

I dag kjøper tidenes mest suksessfulle selskap en mengde av sine egne aksjer i Microsoft for NOK 260 mrd.

 

Nå, og i det siste halvåret, når det lyser BILLIGSALG på aksjer vs 2006/2007 i det lange perspektiv på massevis av aksjer er aktiviteten nesten fraværende...

 

Det er etter min mening et stort paradoks, hvilket jeg har til hensikt å utnytte til egen fordel.

 

Om noen kvartaler eller år skal en drosjesjåfør eller en grisk men dum kommune ala "Terra"-kommunene få kjøpe mine aksjer dyrt på et tidspunkt hvor jeg skal ut av markedet fordi konjunkturene når toppen/avmatning..

 

Just as last time...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Wow. Pappa.. Første gang eller? Det må føles sjukt.. :biggrin::blink:

 

Uansett: Gratulerer!

 

Kan virke som om OHS-en ble forøvrig fullført, og indeksene har jo fulgt teoretisk utvikling, til de flestes fornøyelse. Morro å se at TA ofte kan slå ut rett... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...