Jump to content

Episode 1295 - Tirsdag 19. mai 2009


RiskyTrader

Recommended Posts

Solenergiselskapet Rec (REC) meldte tirsdag morgen at selskapet ønsker å gjennomføre en rettet emisjon på 4 milliarder kroner. Emisjonen er allerede garantert av selskapets største aksjonærer og et banksyndikat.

 

Vi får vel ein dipp på 6-8% i dag..

 

 

OPS...+4%

Link to comment
Share on other sites

Sitter fremdeles short i GOGL. Det ser ut til å være store selgere inne. :dry:

 

Fint om FFA gikk litt tilbake i tillegg.. :biggrin:

 

Vurderer fortløpende om denne skal tas ut. Litt for spennende i ett bull-marked..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har holdt meg unna REC en stund nå og godt er det for den klarer jeg ikke å bli klok på, stiger 8 % i dag når storemisjon blir varslet :sad: trodde investor at det var verre???

Link to comment
Share on other sites

Jeg har holdt meg unna REC en stund nå og godt er det for den klarer jeg ikke å bli klok på, stiger 8 % i dag når storemisjon blir varslet :sad: trodde investor at det var verre???

 

Mine REC aksjer gir nå ein papirfortjeneste på 10kr/pr aksje, eg rekna med det blei kraftig minus. Men la gå , eg tåler det! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Sitter fremdeles short i GOGL. Det ser ut til å være store selgere inne. :dry:

 

Fint om FFA gikk litt tilbake i tillegg.. :biggrin:

 

Vurderer fortløpende om denne skal tas ut. Litt for spennende i ett bull-marked..

 

 

FFA kontrakten for Q3 Capesize handler videre ned i dag, -1000 USD til 26750 USD per dag.

Link to comment
Share on other sites

Kvittet meg med naur med 10 øre i gevinst, har ikke talmodighet til mer :laugh:

 

Begynner det å bli fristende med en short i REC? Kanskje vente til den er opp 15% intradag.. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

er det noen som har noen sunspunkter om crew gold her inne?

 

Det har vært en stor aktør som handler gjennom NON, som har kjørt denne opp ganske godt i det siste. Vil flere følge på? Er forresten noen her inne short i crew? Det har jo vært en innbringende affære en stund :biggrin: , men nå må man ha større baller en det jeg har for å gå short i denne.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

er det noen som har noen sunspunkter om crew gold her inne?

 

Det har vært en stor aktør som handler gjennom NON, som har kjørt denne opp ganske godt i det siste. Vil flere følge på? Er forresten noen her inne short i crew? Det har jo vært en innbringende affære en stund :biggrin: , men nå må man ha større baller en det jeg har for å gå short i denne.

 

Du kan ikke shorte CREW, det måtte i tilfelle vært en ren privat affære. Men jeg hadde ikke sittet long i den, det er helt sikkert

Link to comment
Share on other sites

Tok ut GOGL shorten på 6,25 :blink:

 

Vurderer senere om jeg skal ta den inn igjen..

 

Klarte ikke la vær å ta den inn igjen.. Det kommer dager fremover der den kan gå mye ned..

Link to comment
Share on other sites

Baltic Exchange Dry Index 2644 UP 39

BCI Baltic Exchange Capesize Index 3661 UP 61

BPI Baltic Exchange Panamax Index 2530 UP 14

BSI Baltic Exchange Supramax Index 1834 UP 48

BHSI Baltic Exchange Handysize Index 844 UP 10

 

 

Nå går STL i rødt, og det nærmer seg shortetid.. :rolleyes: Det ble en short i REC på 74,9

Link to comment
Share on other sites

Baltic Exchange Dry Index 2644 UP 39

BCI Baltic Exchange Capesize Index 3661 UP 61

BPI Baltic Exchange Panamax Index 2530 UP 14

BSI Baltic Exchange Supramax Index 1834 UP 48

BHSI Baltic Exchange Handysize Index 844 UP 10

 

 

Nå går STL i rødt, og det nærmer seg shortetid.. :rolleyes: Det ble en short i REC på 74,9

 

Tok inn shorten med en grei avkastning. :biggrin: Tok inn REC igjen på 72,6.

Link to comment
Share on other sites

Hei..

 

Jeg hørte nettopp Putins uttalelse vedrørende Telenor/Vimpelcom-saken på TV2. Det gjorde meg tryggere at han offentlig sier at eventuell korrupsjon i landet vil bli forfulgt.

 

Da er den saken i boks. Jeg kan aldri tenke meg at Russland kan eller vil risikere en massiv tilbaketrekning av vestlige investeringer dersom saken ender i disfavør av det som vi i Vesten oppfatter som normale rettsprinsipper. Jeg kan bare ikke tro at Telenor kan ha hatt så stor overtramp i Russland at de skal tape dette.

 

Derfor: Taper Telenor denne saken, da er Russland dødt som investeringsområde for milliarder av kroner, dollar og euro i tiden herfra til månen!

 

Som man reder, ligger man.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...