Jump to content

Episode 1297 - Fredag 22. mai 2009


AndersBB

Recommended Posts

Skal det endelig bli vår tur da Felis? :tongue:

 

Det blir en spennende dag i morgen... Sannsynligvis ned pga US, men oljeprisen peker fortsatt på oppgang...

 

Jeg tror faktisk vi er inne i en tid hvor USA's betydning vil svekkes, både hva gjelder børs og realøkonomi. Østens betydning vil styrkes.. Det er mange grunner til at optimistiske indere og kinesere, som i folketall knuser USA med mer enn 7-8-gangen i antall innbyggere og som vil overta hegemoniet som verdens betydeligste økonomier framover...og i motsetning til USA, så vokser både Kina og India økonomiene med ca 7% selv i disse tider.

 

 

På tide at Netfonds får Østen-børsene i utvalget!

 

Good luck!

Link to comment
Share on other sites

Skal det endelig bli vår tur da Felis? :tongue:

 

Ja, si det. Tror vi var uheldige vi som satt med bjørner at OSE var stengt igår. Både Tyskland, England og Frankrike falt alle med 2,5 - 3 %. Vi skal muligens ta igjen noe av dette, men ikke alt. Hvis disse landene korrigerer opp igjen samt at vi får grønne futter i USA gjør nok at OSE vil korrigere opp igjen.

 

Men vi må da ihvertfall åpne pent ned. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

NEW YORK (MarketWatch) - China, the second biggest oil consumer, increased oil consumption by 4% in April, the first year-on-year gain in six months, according to a report released by energy information provider Platts on Thursday. The nation used-up 31.47 million metric tons of oil last month, which may signal its massive stimulus plan may be propping-up demand for energy and materials, the note said. The increase in demand from "China is another signal to the markets that the first seedlings of a broad stabilization and recovery in oil demand are starting to poke through around the world," said Dave Ernsberger, Senior Editorial Director for Asia at Platts, in the report. July crude oil futures are currently trading at $60.88 per barrel, down $1.16 on the New York Mercantile Exchange.

Link to comment
Share on other sites

Mornings :biggrin:

 

Det ser slett ikke så galt ut dette så langt og TAA er knallsterk, spørs om ikke en skulle ha benyttet seg og øke i den :ohmy:

 

Ellers er det ikke mye makro i dag og godt er det for det er som regel negativt det som kommer :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Har byttet posisjon til MHG. :biggrin: Det er ble en liten pluss på GOGL shorten, og det frister mer å lete etter long posisjon i dag eller mandag.. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hei..

Det ser faktisk ut til at Oslo Børs ikke justerte for STL-utbytte før i dag... Merkelig...Alt dette var jo kjent før børsstart onsdag da aksjen gikk ex utbytte.

 

Eller er det noen som ser en annen forklaring på at sluttkurs onsdag er på ca 285,7 og ikke 290,14?

Link to comment
Share on other sites

Hei..

Det ser faktisk ut til at Oslo Børs ikke justerte for STL-utbytte før i dag... Merkelig...Alt dette var jo kjent før børsstart onsdag da aksjen gikk ex utbytte.

 

Eller er det noen som ser en annen forklaring på at sluttkurs onsdag er på ca 285,7 og ikke 290,14?

 

Det er vel bare netfonds.no som surrer. Hovedindeksen er over streken i øyeblikket selv om utviklingen er klart i minus. Den prosentvise utviklingen blir regnet fra 290,14 som også er utgangspunktet for f.eks. Nordea som jeg bruker. Lurer på om netfonds av en eller annen grunn benytter kursen fra dagen før (tirsdag).

Link to comment
Share on other sites

tok 1,50 i gevinst i TAA, slett ikke dårlig med tanke på at OSE synker og jeg er slett ikke sikker på om vi skal så mye lenger opp, synest nok at OSE er litt høy i forhold til dax, men det er ennå noen timer igjen så vi får se

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte opp i seadrill, har falt over 4% i dag, ser for meg en stor økning på mandag og tirsdag ettersom første kvartalstallene slippes da. Både seadrill og opera gir ut tall på tirsdag, og jeg ser for meg at begge kommer til å imponere, men jeg har ikke råd til å kjøpe i begge, så jeg må velge :/.

Er seadrill det riktige valget?

Link to comment
Share on other sites

Har handlet meg okser og regner med at vi får en rebound til mandag. Tok ut MHG når den var 11 øre opp(3,68), noe jeg er svært glad for nå... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte opp i seadrill, har falt over 4% i dag, ser for meg en stor økning på mandag og tirsdag ettersom første kvartalstallene slippes da. Både seadrill og opera gir ut tall på tirsdag, og jeg ser for meg at begge kommer til å imponere, men jeg har ikke råd til å kjøpe i begge, så jeg må velge :/.

Er seadrill det riktige valget?

 

Trendmessig ser SDRL hakket bedre ut, men i forhold til resultatene som skal legges fram, har jeg mer tro på Opera. Sitter uansett med begge, noe jeg har gjort i en måned :cool:

 

Helt slutt på daytrading for min del - kostet dyrt å finne ut at det ikke er min greie :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sterkt i tvil om markedet har punsh nok å gå videre, jeg har begynt å tvile, så jeg tror ikke jeg går long i noe før mandag, men jeg har tatt feil før men begynner å nynne på den berømte, "SELL IN MAY AND STAY AWAY" :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ja TAA ble skremt og fallt 2 kroner til 105

 

Jeg måtte kaste ut TEL (på bunn ??) som ble kjøpt idag.

 

men alt kan skje.

 

Det heter egentlig Selg i slutten av MAI.

 

PT

 

 

Har aldri hørt om i slutten av mai PT, ifølge Wikipedia er det korrekte "Sell in May and go away,"

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Halloween_indicator

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...