Jump to content

Episode 1302 - fredag 29.mai 2009


Hoff@

Recommended Posts

Mornings :biggrin:

 

Har i dag kastet meg på DNO hysteriet og handlet endel aksjer i snitt 8,08, har tro på oljeprisen fremover så får tiden vise hva som skjer med den berømlige oljeexporten fra Iraq’s Kurds.

 

Ellers er det oppladning til Kristiansand-Hovden til i morgen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Evig skuffende dag. Var overbevist om en eksplosjon i opera-aksjen, og så tapte jeg faktisk noen kroner på den :(.

Tjente faktisk pengene tilbake ved å kjøpe noen bjørner og litt flaks med timingen.

 

Markedets forventninger ble slått (såvidt) på topplinjen, mens resultatet lenger ned mot bunnlinjen var dårligere enn forventningene, hvilket i de fleste tilfeller også innebærer at marginene er under press, altså i sum negativt signal.

 

Når en så sammenlikner med hvor mye bedre f.eks. Seadrill gjorde det i Q1 i forhold til forventingene, uten at kursen eksploderte, så ser en hvor mye som skal til for å få en eksplosjon.

Link to comment
Share on other sites

Ønsker du beskyttelse mot den kommende inflasjon (som er uungåelig med "print-money of thin air "-strategien til mange land i dag)?

 

Råvare aksjer er som jeg har skrevet før, de første beskytterne, og flere har sett til å ha fått med seg dette, se link nedenfor.

 

http://e24.no/boers-og-finans/article3098815.ece

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...