Jump to content

Episode 1303 - Tirsdag 02. juni 2009


RiskyTrader

Recommended Posts

Hvis US holder koken ut kvelden, nærmer det seg nå ca 4% forskjell mellom US Dow, Nasse og S&P500 vs. Oslo Børs fra sist begge markedet var åpne samtidig på fredag ettermiddag.

 

Da kommer vel bruddet på hovedindeks 300 i morgen tirsdag i kun ett jafs, oljeprisen er fortsatt heller ingen ulempe for longsittere her hjemme enda...snarere tvert i mot.

 

Good Luck! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

De som sitter med oljeaskjer nå får en fin dag i morgen ;D. Kanskje spesielt for DNO, som mest sansynligvis kommer til å skyte i været.

 

Selv så aner jeg ikke hva jeg skal gå for i morgen. Nå sitter jeg ikke på noen aksjer, og har veldig lyst til å få med meg rakettoppgangen som sikkert kommer til å skje de første 3 minuttene i morgen, for mange av aksjene starter ofte på en høyere verdi med en gang. Får jeg med meg oppgaangen med å kjøpe bull-derivater?

Link to comment
Share on other sites

Solgte dnb-nor med ei krone i gevinst. Kjøpte nettopp bjørnederivater og ser for meg en nedgang når new-yorkbørsene åpner. Dollaren er lav, olja er ned og det ser ut som nesten alle andre børser går nedover.

Link to comment
Share on other sites

Solgte dnb-nor med ei krone i gevinst. Kjøpte nettopp bjørnederivater og ser for meg en nedgang når new-yorkbørsene åpner. Dollaren er lav, olja er ned og det ser ut som nesten alle andre børser går nedover.

 

Jeg forstår ikke helt resonnementet i dette innlegget. Olje er vel ikke ned? Ok...kanskje noen minutter her og der intradag...men trenden er jo soleklar bull ??

 

Vedrørende bjørnederivater.... selv kan jeg knapt tenke meg større salgskandiater, har du sett på de tekniske chartene?

 

Det virker som om utrolig mange forsøker å treffe en midlertidig topp med en shortposisjon (hvilket jo vil bli mislykket i 90% av tilfellene, med mindre man er en meget dyktig og proff daytrader).

 

Motsatt er det jo gitt tidenes kjøpesignaler for long siden gjennom mer enn hele mai...

 

Ordtaket gjelder fortsatt: "Never fight the Market".

Link to comment
Share on other sites

Riskytrader: du har absolutt rett, det var lite smart å gå inn i bjørnederivater da. Jeg tenkte at det ikke var mulighet for mer oppgang og at indeksen skulle ned på 300, men der tok jeg feil :P.

Var ihvertfall veldig dumt av meg å gå ut av dnbnor, ingen god dag for meg :(

Link to comment
Share on other sites

Riskytrader: du har absolutt rett, det var lite smart å gå inn i bjørnederivater da. Jeg tenkte at det ikke var mulighet for mer oppgang og at indeksen skulle ned på 300, men der tok jeg feil :P.

Var ihvertfall veldig dumt av meg å gå ut av dnbnor, ingen god dag for meg :(

 

"Never fight the market"...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...