Jump to content

Episode 1309 - Onsdag 10. juni 2009


AndersBB

Recommended Posts

:blink:

 

Oljen steg 2,5% i går. Blir spennende å se hvordan dette vil slå ut på oslo børs etter at vi slo resten av verden kursmessig på tirsdag.

 

I dag begynner også styremøtene i Norske Skog. Det kan bli tatt svært avgjørende beslutninger her for selskapets videre utvikling. Kanskje vært å følge med på for svært risikosøkende investorer.

 

Ellers var det teknologiaksjene som ledet an i USA i går kveld. Vil det smitte over på oss i dag?

 

Er det noen her som handler i grunnfondsbevis? Har tittet litt på Sparebanken Øst. Utsiktene er gode der. Jeg vil følge utviklingen nært, da jeg mangler finanspapirer i porteføljen min om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Mornings :biggrin:

 

OSE stiger og stiger og jeg gleder meg mer og mer, følger spesielt med DNO da siden jeg er godt lastet der, men vet ikke når jeg selger det er fristende og bare sitte på toget som går, har 70 øre til nå, men mye vil ha mer :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Merkelig greier dette med oljeprisen. Det virker som teorien rundt tilbud/etterspørsel ikke fungerer men at den er styrt av spekulasjon/trading.

 

Gassprisen oppfører seg mer rasjonelt. Forholdet mellom olje-og gasspris har aldri vært høyere enn nå. Fortsetter dette vil man etterhvert få et bytte over til gass der det er mulig.

 

En så høy oljepris kan umulig være bra i en periode med resesjon i store deler av verden. Husk det er ikke så veldig lenge siden man skrek over av seg over hvor ekstremt høy oljeprisen var sist den var 70 dollar fatet.

Link to comment
Share on other sites

Oslo børs svever om dagen. Vi slo verden i går, og jammen gjør vi det ikke i dag også.

De som har sittet long en stund har så visst gjort det bra.

 

Det ble spådd en årstopp for oslo børs på rundt 300 for en liten tid tilbake. Skal disse kursmålene justeres eller er de fortsatt intakt?

 

Jeg synes det er litt rart. Alle enkeltaksjer bli oppjustert. Jeg nevner i fleng; PGS, NHY, DESSC, SEVAN, FRO, AKSO, DNO m.fl.

 

Hvis alle disse skal opp. Hvem skal da ned for å holde børsindeksen nede?

Link to comment
Share on other sites

Ganske så fornøyelig og følge markedet i dag, ALT stiger, (unntatt NSG og DNO i skrivende stund)

Dette med DNO har vi sett før og hadde ikke jeg sittet og ventet en generell korreksjon på OSE hadde jeg vært inne igjen i DNO betydelig lavere enn salg før i dag, men det kan bli ennå billigere utover ettermiddagen :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Godt valg i mine øyne. Stor risiko, kjøp kun med penger du kan tape. Viktig viktig!

 

Har aksjen selv, og nå begynner også andre å få øynene opp for denne aksjen. Det er forøvrig viktig å huske på at hvis du skal ha dette papiret er det viktig å gjøre hjemmeleksene sine. Følge med på nyheter fra selskapet! Senest i går kveld kom kvartalsrapporten. Husk at selskapet fortsatt ikke har inntekter (mulig produksjonsoppstart i 2011), og lever kun på tro om fremtidig inntjening. Det ser forøvrig ganske lyst ut om dagen. Trygg ledelse med klare visjoner og planer. Blir spennende å se om om de får orden på transportutfordringene bl a.

 

Rent teknisk er aksjen mindre attraktiv om dagen. Vær forberedt på en liten nedtur i det korte bildet. Ikke få "høydeskrekk" :)

Link to comment
Share on other sites

Hehe. Å putte penger i aksjer er ikke som å jobbe. Man har ikke fast lønningsdag.

 

 

For andre som kikker etter investeringsobjekter; Lurer på om jeg skimter en omvent hode-skulder i KIT aksjen på litt kort sikt. Påbegynt rundt 1/12/08. Bryter den gjennom 3kr kan det gi oppsving. Verdt å følge med på. Etter det lille jeg har fått med meg er visst mye av det fundamentale også tilrettelagt for oppgang. Men ta ikke mitt ord for gitt her. Jeg følger ikke med på aksjen.

Link to comment
Share on other sites

Grattis AndersBB som hadde Eltek aksjer i dag:) Skulle jeg gjerne hatt også, men det er lett å være etterpåklok. hehe

 

Har du noen aksjer du anbefaler for den kommende tiden? Både kortsiktig og langsiktig..

Jeg følger endel med på GGS, Grieg Seafood og PGS. Men etter i dag skal jeg jaggu begynne å følge litt med på Eltek også;)

Link to comment
Share on other sites

Ehm....

 

Jeg vil helst ikke begynne å bli en som anbefaler andre aksjer. Jeg er fortsatt svært ny i dette gamet, og har vært heldig et par ganger. Skal dere handle aksjer vil jeg anbefale dere å høre på andre mer erfarne. Gode eksempler er RiskyTrader, Per Tore, Hoff@, Bartender, EHL også videre. Så enkelt er det.

 

Hvorfor jeg kjøpt Eltek? Kikket litt på tallene i helgen og tolket det dithen at underliggende verdier og utsiktene fremover ikke sto i samsvar med aksjekusjen. I tillegg tok jeg en TA av aksjen og kom frem til ca samme resultat som Haugen på HegnarTV kom frem til dagen etter. Skal heller ikke nekte for at det var en god posjon flaks mer i bildet. Jeg har i det siste tapt mye på BEAR så en opptur var på sin plass :tongue:

 

Men VDH, jeg kan i alle fall si at jeg har NAUR (3,92) og ELT (2,15) inne nå. Kjøpsanbefalinger med lik verdi som min kan du finne 10 000 andre steder på nettet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...