Jump to content

ClearWater


Recommended Posts

Vet ikke om dere er interessert i å innføre noe unotert tema her, men.

 

ClearWater42 er en veldig interessant unotert aksje som har utviklet en helt unik vannrense teknologi. De kan rense vann (tilnermet lik kloakk) til drikkevann uten bruk av strøm. Jeg har selv sett en demonstrasjon av dette og det er mildt sagt imponerende. I en demonstrasjon ble det tatt opp kloakkvann, fylt på med parafin og våpenolje og kjørt gjennom et renseanlegg. Resultatet var drikkbart vann uten lukt eller smak (har smakt dette selv).

 

Slik jeg ser det så kommer vann til å bli en meget stor sak i årene som kommer. Praktisk talt ikke en eneste storby i Europa eller ellers i verden kan levere drikkevann fra springen lenger. Mange produkter selges på vannrensermarkedet, men de flese produktene er kun keramiske filterløsninger av ymse slag. Dette kan ikke rense vannet godt nok, og det er vel bare spørsmål om tid før forbrukerne finner ut av dette. Vann kommer til å bli stort fremover, bare se på leveransen av drikkevann i Norge. IMSDAL og andre aktører.

 

Jeg har forsøkt å få fatt i informasjon rundt dette selskapet, men på useriøse forum som Hegnar så er det ingen vits i å poste et slikt innlegg.

 

Vet noen av brukerne på aksjeforumet om dette selskapet?? Dersom ikke så oppfordrer jeg dere til å sjekke mer opp rundt dette. Selskapet er i dag priset til den latterlige verdi av 9 mill. Hører rykter om at det er store ting som skjer her. For hver dag vinnes det nye kontrakter, men jeg synes det er merkelig at ingen andre har snappet opp denne aksjen.

Link to comment
Share on other sites

Rent vann er alltid av interesse og en god løsning kan være gull verdt.

 

Nå finnes det flere fine rensemetoder som har alger og mikrober til å "spise" eller bryte ned forurensingen, og jeg har selv sett en brukbar løsning her som har vært brukt i mange år lokalt fra et større utslipp som ikke kunne knyttes till noe kloakknett. - Mener å huske at det var levert fra Bergen den gang, men det er mange år siden, anlegget er fortsatt i drift - (mikrobetype).

 

Det du fikk demonstrert, hvordan virket det? Fikk du inntrykk av at det var samme sølevannet som gikk inn som kom ut, eller gikk det hele gjennom en stor tank?

Link to comment
Share on other sites

Hei har vært bortreist en stund.

 

Den enheten jeg så demonstrasjon av er en bærbar enhet (squadunit) den veier vel ca 10-14 kg. Og på den så er det en slange med et prefilter på som man kan senke ned i stort sett hvilket som helst vann. (kloakk, forurenset vann, til og med saltvann, men filterne går fort tett) selskapet garanterer at teknologien renser til World Health Organisations minstekrav uansett vannkilde. (forutsettes at dette er ferskvann)

 

Under demonstrasjonen så ble dette filteret puttet i noe tilneærmet likt kloakk, og det går da gjennom 3 filtre (prefilter, selve patent filteret, og så gjennom et spesialkonstruert keramisk filter) Og ut på andre siden kom det rent drikkevann. (som jeg selv smakte på) Vannet smakte godt, ikke som omvendt osmose da vannet smaker skikkelig flatt og dødt etterpå. Pumpen for rensing kunne drives for hånd, eller med 12v batteri (feks fra bil.)

 

Slik har skjønt det så har selskapet 4 modeller foreløpig. Squad unit (beregnet på humanitært og militært arbeide) wall unit med og uten prefilter, og en enhet som kan innstalleres på arbeidsplassen med kaldt og varmt vann. (bra design). Dette produktet har jeg hørt rykter om at går unna. man kobler seg bare på eksisterende vann nett og slipper å bytte vannbeholder for hver 30-50 liter som disse andre konteiner løsningene.

 

Filterne på disse har en minimumkapasitet på 4000 liter som selskapet garanterer, og bytte av filterne ligger på en tusen lapp.

 

Jeg har ikke gjort noen kalkyler på dette enda, men tenk på hvor mange land som har drikkevannproblemer. en slik enhet i wall unit ligger på ca 4500-5500 avhengig av prefilter eller ikke. for den prisen så er man garantert drikkevann (WHO standard) fra ethvert ledningsnett. Tenk markedet i paris eller london??

 

Selskapet sier bla at de har installer disse anleggene i latvia hvor de har store problemer med radioaktivt avfall, og testene viser at teknologien løser disse problemene også.

 

Noen synspunkter.

 

Mer informasjon.

 

 

http://www.cw42.no/

 

mvh

 

optimisten :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må inrømme at jeg aldri har investert i unoterte selskaper, det eneste jeg vet er at man må ut med ganske høy kurtasje for å handle slike aksjer (700?).

 

Har du noe tallmateriale fra selskapet? De mangler IR sider på web sidene. Rapporterer de kvartalsregnskap?

 

Det eneste jeg kunne finne var vanlig bedriftsinformasjon. Ser at de tapte 5 mill i 2002, og omsatte kun for 322.000,-. Selskapet var antaglig i en utviklingsfase, men trenger nok påfyll av kontanter. Egenkapitalen er oppgitt til 7.5 mill.

 

Link til bedriftsinfo

 

Har du tall fra 2003?

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

slik jeg skjønner det så har det vært noe grums i dette selskapet tidligere. Det har vært mye "negativ" omtale rundt selskapet i Kapital og finansavisen for en stund tilbake. Det gamle styret og grunderne var mildt sagt triggerhappy med kursdrivende informasjon. Og gikk etter sigende ut med avtaler til markedet før kontraktene var signert.

Når det er sagt så er nå den gamle ledelsen helt byttet ut med gamle aksjonærer som hele tiden har sett at produktet er unikt og som har tro på dette. De har ansatt ny daglig leder (Rolf Bagle), og styret har blitt biffet opp med litt tyngre personell som kjenner næringslivet bedre og har mer rutine.

 

Selskapet har signalisert at de ønsker å fremstå som seriøse og har meldt seg på A listen av unoterte. De leverer jevnlige regnskap til sine aksjonærer. Foreløpig så har selskapet hatt problemer med å komme seg inn på det norske markedet, noe som er lett forklarlig da de fleste nordmenn tror at vannet de drikker er av god kvalitet.

 

Imidlertidig er vist det motsatte sannheten. Forskere har lenge forsket på sammenhengen mellom bruk av klor i vannet og kreft. De mistenker at det kan ha en hvis sammenheng, men dette er vanskelig å forklare vitenskapelig. (vitenskapelige krav er at dette skal påvises i så så mange tilfeller over så så mange år osv) Vel en liten digresjon.

 

I det siste så har jeg hørt rykter om at ansatte i selskapet støvsuger markedet for alt som blir lagt ut under 1 krone. Veldig stor optimisme i selskapet. Det burde vel la seg gjøre å sjekke opp dette pirelli??

Link to comment
Share on other sites

Joda, informasjonen finnes. OTC som lister unoterte aksjer har ett nyhetsarkiv. Her rapporterer selskaper kvartalstall og andre ting.

 

Emisjon 1 i 2003

Det vises til nyhetsmelding fra selskapet 26. juni 2003 vedrørende nedskrivning av aksjene fra NOK 2,50 til 0,50 (tilsvarende 10.594.852), samt gjennomføring av 2 emisjoner. En på NOK 1.456.400 der NOK 1.108.200 ble innbetalt kontant og NOK 348.200 er dekket ved konvertering av gjeld, og en på NOK 286.027 som er dekket ved konvertering av gjeld. Totalt er det emittert NOK 1.742.427.

 

Selskapet har nå totalt 8.465.476 aksjer pålydende 0,50 som gir en aksjekapital på NOK 4.232.738.

 

Systemet er oppdatert i tråd med dette.

 

Emisjon 2 i 2003

Det vises til nyhetsmeldinger fra selskapet 9. og 12. desember 2003 vedrørende emisjoner i selskapet. Emisjonene er nå registrert i Foretaksregisteret og VPS og OTC-systemet oppdateres i tråd med dette. Samlet er nå utstedt 12.861.089 aksjer til pålydende NOK 0,50. Tegningskurs var NOK 0,55 og emisjonsverdien er etter dette satt til NOK 7.077.895. Altså priser de selskapet til ca. 7 mrd. i emisjonen.

 

Prising

Sist omsatt kurs (fra netfonds) er 0.75. Dette priser selskapet til 9.6 millioner.

 

Utvikling i 2003

Jeg fant ved en tilfeldinghet 2.kvartals rapporten. Den viser at selskapet i perioden 01.01.03 - 31.08.03 hadde tapt 1,8 millioner. "Dette resultatet er som forventet og skyldes at selskapet er i en oppstartsfase der opparbeidelse av referanseavtaler har vært prioritert." Link til rapporten

 

 

Konklusjon

Det kan virke som om CWIN har ett spennende produktspekter, om dette har noen muligheter i Norge aner jeg ikke, men jeg kan med min uvitenhet kanskje tenke meg at disse produktene lett kan selges i andre land med dårlig vann i springen. Gjentatte emisjoner og elendig rapportering gjør meg skeptisk. Når selskapet i tillegg har vært føljetong i Kapital hvor eiere og drivere er beskrevet som fullstendig useriøse, blir jeg nesten redd...

 

Kvartalsrapporten jeg fant bruker 2 linjer på tallene, resten går med til å beskrive produktene. Jeg ville gjort grundige undersøkelser før jeg satset kroner på CWIN...

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Takk for super tilbakemelding.

 

Jeg er klar over at det er flere emisjoner som har vært holdt i 2003, men sett utifra regnskapet for 2003 så var den første emisjonen vist nok en do or die prosedyre. Dette lå i kjølvannet av det det gamle styret og grunderne hadde holdt på med. (kjørt skuten i senk) De måtte få på plass emisjonen hvis ikke så var det snakk om avvikling av selskapet. Det ble en real maktkamp på denne generalforsamlingen etter det jeg har hørt, og det gamle styret ble styrtet og selskapet reddet, og nytt styre kom inn og tok over drift og kurs for skuten. bla så har de flyttet produksjon til norge fra scotland for å få mer kontroll på denne.

 

Når det gjelder siste emisjon så ryktes det at en stor investor tok hele emisjonen. Jeg vet at bla tharald brøvig er inne i selskapet fra aksjonærutskriftene, og torghatten trafikkselskap.

 

Videre så ser jeg på kvartalsrapportene at tallene blir mer positive. selskapet sitter med en egenkapital på 9 mill og gjeld på 2,1 mill. videre så har de varebeholdning til verdi av 1 mill og 0,5 i fordringer og bankinnskudd. selskapet er i dag priset til 9.6 millioner (netfonds)

 

hva er ditt anslag til prising av selskapet. Jeg vet dette er høy risiko, men hva er nedsiden når man vet at selskapet har kapital, og er priset tilnermet likt en pølsekiosk???

Link to comment
Share on other sites

Som jeg sa innledningsvis er jeg ganske grønn på unoterte aksjer, men jeg prøver å lære litt om det. Må også innrømme at jeg er skeptisk, jeg leser alltid regnskap til selskaper før jeg investerer en eneste krone. Liker å ha oversikt og gjeld, forpliktelser, omsettninge, historisk resultat osv.

 

Dette selskapet, CWIN, jeg aner ikke om de har gjeld. Hvilket potensiale de har, eller hva selskapet selv mener de kan tjene. Det de fokuserer på er å beskrive produktene sine.

 

Poenget mitt er at jeg hvis ikke selskapet informerer meg (og andre) bedre om tingenes tilstand, så vil jeg heller ikke investere i selskapet.

 

Vet du om det er ett web sted hvor unoterte sender ut sine meldinger?

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Hei pirelli.

 

Av informasjonsteder for unoterte så kommer jeg bare på nfmf.

 

du kan prøve denne linken. http://www.nfmf.no/start.htm

 

Ellers så har jeg brukt bizweb http://www.bizweb.no/ui/ og brønnøysundreg http://www.brreg.no/.

 

kan faktisk finne ut mye om selskapene på disse stedene.

 

Ellers så tror jeg hugin har noe på noen selskaper.

 

Fint at det daglig blir flere på forum. Er det noen av dere andre som har noen informasjon rundt CWIN så sleng dere på diskusjonen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Det er flott å se at det finnes et forum som endelig tar for seg CWIN. Jeg har vært aksjonær i mange år, i gode og dårlige tider.

Selskapet har en vond fortid, men det er lenge siden. Har mottatt både noe info fra selskapet, og ellers via omveier, og har en god mavefølelse for fremtiden. Men, i den siste tiden har informasjonen fra selskapet tørket inn. Hvorfor vet jeg ikke, men som nevnt tidligere her har selskapet inngått en del intensjonsavtaler og har også startet leveranser. Hvorfor kommer ikke denne infoen ut? Skal jeg spekulere, så må det være at noen ønsker å holde aksje-kursen nede.

 

Hilsen en lansiktig aksjonær. :) :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

I de siste dagene har en eller flere kjøpere vist sin interesse. Mandagens kjøpskurs var 1,20 og det er opp 60% fra siste omsatte kurs.

Jeg tror kjøper må nærme seg 2-tallet før han får tilslag. Tidligere omsatte poster (0,5/0,55/0,75) har blitt slukt av store aksjonærer med tilknytning til firmaet.

Jeg tror det er noe på gang, men å tro, det skal man jo tross alt bare gjøre i kirken. Har iallefall hørt via omveier at firmaet skal ha/har hatt en demo e.l i Lofoten. Videre at firmaet begynner så smått å få litt volum. Ingen behov for mer tilførsel av penger. :)

Det hadde vært morro for både gamle og nye aksjonærer om kursen hadde begynt å bevege på seg. Oppsiden er iallefall stor, og nedsiden begrenset, med prisingen idag. :)

Fortsatt savner jeg litt mer info fra selskapet. Skal være unødvendig å snoke rundt for å få dette. :cry:

Link to comment
Share on other sites

Har hørt mye rykter om at noe er i gjære. Når det gjelder selskapets forsiktighet med å gå ut med informasjon så tror jeg nok det skyldes at de tidligere har brent seg på dette. Nå er det et nytt styre som tydeligvis ikke ønsker å gå i samme fellen, og samtlige i CWIN er sikkert pålagt munnkurv.

 

Jeg vet nå at de har brent seg før med å gå ut med optimistiske avtaler før de helt har vært i boks. Det er tydelig at selskapet har begynt salget i en annen ende. En bekjent som jobber i statoil sier de har bestilt slike vannrenser automater på hovedkontoret i Oslo. Det må jo være et godt tegn når statoil godkjenner teknologien.

 

Gleder meg å se utviklingen på denne fremover. :lol:

 

Fint om vi hadde fått med fler på denne topicen.

Link to comment
Share on other sites

siste meldinger fra selskapet til norges fondsmeglersforbund:

 

Endring av aksje: Clear Water 42 (Holding ASA) (CWIN) Corporate actions 2003-12-23 09:43:36

Det er foretatt endringer i Clear Water 42 (Holding ASA) (ISIN:NO0003099202, ticker CWIN). Aksjebeholdningen er øket fra 8465476 til 12861089. Emisjonsverdien er øket fra til 7077895.

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

CWIN - endring i antall aksjer Corporate actions 2003-12-23 09:42:41

Det vises til nyhetsmeldinger fra selskapet 9. og 12. desember 2003 vedrørende emisjoner i selskapet. Emisjonene er nå registrert i Foretaksregisteret og VPS og OTC-systemet oppdateres i tråd med dette. Samlet er nå utstedt 12.861.089 aksjer til pålydende NOK 0,50. Tegningskurs var NOK 0,55 og emisjonsverdien er etter dette satt til NOK 7.077.895.

 

Det begynner vel bli modent med ny informasjon snart. Nå er det ikke kommet noe ut siden desember i fjor. Jeg ser på dette som en bekreftelse på ryktene om at noe er i gjære.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 8 months later...
  • 2 weeks later...

Sak 1:

CW42 har donert 10 stk. CW42 Squad Unit vannrensere til Røde Kors. Disse er allerede sendt til katastrofeområdene i sør øst Asia.

Vannrenserene har kapasitet på 1200 liter rent vann i timen.

 

Sak 2:

Styremedlemmer og nærstående/ansatte i Clear Water 42 Holding ASA har erklært sine opsjoner på totalt 400.000 aksjer til kurs mellom 0,50-0,60.

 

I tillegg har styremedlemmene Myrhaug, Gundersen og Verstad tegnet seg for totalt 140.000 aksjer til kurs 0,75, dette er i henhold til vedtak på ekstraordinær generalforsamling den 15. september 2004.

 

Opsjonene har forfall 31.12.2004.

 

Etter dette er et 18,7 mill aksjer i selskapet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

E coli i drikkevannet

 

sjekk linken

 

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=214262&cat=112

 

Har selv kjøpt et av Clearwaters kjøkkenmodell renseenheter og har bare gode ting å si om dette rensesystemet. Vi har i lengre tid hatt mistanke om at vannet ikke var helt slik det skulle hjemme, og ved å sammenlikne et renset glass med vann mot et fra springen er det helt klart synlig forskjell.

 

Vi har vært plaget i lengre tid av mye sykdom og slapphet i familien, og vi har hatt filteret installert i to mnd nå. Ingen sykdom etter at vi installerte og bruker ClearWater sin renseenhet i matlaging og til drikke.

 

Må si meg meget godt fornøyd med produktet de har levert og brukervennligheten med tanke på installasjon og daglig bruk.

 

Tror nok de fleste i norge tar vannkvaliteten for god fisk. Mange rør og slikt ligger intill kloakknettet og lekkasjer fra kloakk til drikkevann skjer daglig. Det er i mine øyne en smal investering med 3500 kroner for å slippe unna dette problemet.

 

mvh

 

Optimist

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Pirelli, er i samme båt som deg. Prøver å lære mer om unoterte aksjer. Tror at det er noen skikkelige godbiter som ikke har fått nok fokus ennå.

 

Problemet er, som vanlig for oss mindre aktører, å skaffe til veie tilstrekkelig informasjon til å foreta en forsvarlig investeringsbeslutning. Mange av selskapene i gråmarkedet har svært sparsommelige hjemmesider, om noen i det hele tatt. Heller ikke mulig å få noe særlig informasjon fra meglere. Har tenkt litt på å kontakte selskapet på egenhånd. Vil man som liten investor da bli tatt seriøst? Noen erfaringer ift. clearwater eller andre? Andre gode kilder til kunnskap om disse nokså bortgjemte selskapene?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...