Jump to content

Aksjekonkurranse - uke 25


Pirelli

Recommended Posts

Aksjekonkurranse - uke 25

Ny uke, nye muligheter, her er regelverket:

:arrow: Velg inntil 3 aksjer

:arrow: Shorting er lov

:arrow: Alle aksjer vektes likt

:arrow: Aksjer under 10 øre er ikke lov

:arrow: Siste frist mandag kl. 08:00

 

Lykke til!

 

Er det noen som har lyst/anledning til å poste resultater kommende uke?

Link to comment
Share on other sites

Kjøp GOD: 0,95

GOD falt tilbake på lav volum, aksjen har så langt holdt god motstand mot presset og det ser ut som om det er ikke mange som vil selge til under 1,0 kroner. Jeg tror at en melding om en kontrakt denne uken vil uten tvil sende aksjen rett mot 1,50.

 

Kjøp PSI: 1,87

PSI falt mot bunnnen av en stigende trend kanal, jeg tror at aksjen tester motstanden på 2,0 kroner i løpet av uken.

Link to comment
Share on other sites

KJØP TAT 44

Er usikker på oppstarten på TAT, den har en tendens til å falle litt tilbake fra starten av og det hadde vært fristende og lagt inn 43,50 ....

 

KJØP STO 18

 

Faller nok litt tilbake og jeg satser på at jeg får handlet til 18

 

 

KJØP TOM 27,60

 

Bør gå greit å få dette på mandag morgen, en liten sjanse å ta i disse tider men jeg tror det er såpass mye trading på denne at den løfter seg betraktelig utover i uka.

Link to comment
Share on other sites

Kommende uke blir spennende for oss NOI aksjonærer, aksjen har gått meget bra i det siste men jeg tror den har mye å gå på fremdeles. Velger uansett ikke denne for konken, men tar med en annen favoritt...

 

Kjøp AKVER: 113,50-

Sprekken på Snøhvit er godt nytt for Aker Kværner, her blir det masse ekstraarbeide for selskapet. På slutten av forrige uke ble det mer interesse for aksjen, på lang sikt tror jeg AKVER har potensiale på minst 160,- Jeg er ikke optimistisk med tanke på neste uke, men jeg tror den negative trenden er brutt.

 

Selg OPERA: 8,50

OPERA falt 14,4% forrige uke, godt hjulpet av innsidesalg. Det nye mobilsurfemarkedet representerer antaglig en mulighet for Opera's nettleser, men utover det er det fryktelig vanskelig å konkurrere med MicroSoft. Jeg har rett og slett ikke trua på selskapet og shorter igjen...

 

Som nevnt tidligere hadde det vært fint om noen kunne ta på seg å oppdatere resultatene kommende uke, jeg tok forrige og kan forsåvidt ta kommende også. Men det hadde vært fint om det gikk litt på rundgang...

Link to comment
Share on other sites

Vi er 19 deltagere denne uken og totalt har vi valgt 21 aksjer. OSEBX fallt 0,72% i dag mens KONX viser positivt 0,64%. I dag slo vi altså Oslo Børs solid!

 

Resultater etter mandag

Bushwacker 10,91 %

Pantera 5,71 %

Laphroaig 2,11 %

Carlos 2,11 %

Rexenes 2,05 %

pluss201 1,45 %

Rune1 1,02 %

Filosofen 0,51 %

Ivers 0,00 %

Pirelli -0,24 %

tandy -0,41 %

Megler1 -0,58 %

Hoff@ -0,81 %

Børshaien -1,00 %

RISK -1,63 %

Fred Olsen -1,90 %

ola -1,98 %

Culpa -2,56 %

dogfeet55 -2,56 %[/color]

 

Gjennomsnitt 0,64 %[/color]

Oslo børs benchmark index (OSEBX): -0,72 %

[/color]

Link to comment
Share on other sites

Vel jeg er fornøyd med STO idag siden jeg egentlig er i pluss, (solgte meg ut på fredag på 18,30)

Mitt regnestykke ble 3,83% spart minus 2,22% tap idag

En pluss diff på 1,61% ....

 

TAT holder seg bra (som forventet) og jeg er glad jeg ikke prøvde meg på 43,50... men burde kanskje ha lagt meg litt under 44 (feiging :-))).

 

TOM løsnet skikkelig idag på nyheter men falt litt tilbake på slutten.

Var på håret med 27,60.... og det ble full pott her !

 

Nå har ikke jeg fulgt med på hvordan denne aksjekonkuransen arter seg og lurer på om det er lov å selge og kjøpe samme aksje i løpet av uka ?

(Det er det jeg pleier å gjøre i praksis).

Link to comment
Share on other sites

Man tar utgangspunkt i kursene ved stenging den foregående fredagen. Det er det du kjøper for/shorter for. Etter endt uke, regner man differansen av sluttkurs den foregående fredagen med sluttkurs den påfølende fredagen. Det er salgsprisen/inndekning av short.

 

Mao, man tipper hvilken/hvilke akjer som går best/dårligst i løpet av en uke.

 

Gjør man det mer avansert, vil jeg synes synd på de som skal holde kontroll på konkurransen. Jeg blir nesten svimmel av å følge Tomra for tiden... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...