Jump to content

Episode 1311 - fredag 10. juni 2009


Hoff@

Recommended Posts

Mornings :biggrin:

 

På tide med ny Pit og det ser så lyst, så lyst ut :laugh:

 

Spørsmålet er når korreksjonen kommer? Kanskje ikke ennå, men jeg begynner og tenke på sommer snart og vil da gradvis trappe ned aktiviteten.

 

Er ute av DNO igjen med 8 øre i tap, det ble ikke den oppgangen i går som jeg håpet på, har ett par tre andre aksjer i kikkerten i dag og er følelsene det rette handler jeg.

 

lykke til med tradene :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Limer inn deler av morgenrapport fra NON

 

OSEBX

• Triangelformasjon brudd gir

potensiell oppside til 330‐320

OSEBX • Det vil si 3‐4% ytterligere oppside,

og spørsmål er om dette er

interessant oppgang å jage?

 

Ett meget godt spørsmål :blink:

Link to comment
Share on other sites

Solgte meg helt ut av tradingspostene i forgårs. En dag for tidlig kanskje?

Nå sitter jeg litt på gjerdet etter å ha mer enn dobblet tradingsposten min hittil i år.

Hadde passet fint med en korreksjon en uke frem nå slik at jeg kan sitte og daytrade litt i ferien min uken deretter.. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter og gleder meg over markedet nå om dagen, jeg tror vi er inne på gamle skinner og at det er mulig og lese utviklingen til en viss grad. Har endel trader som er meget velykkede i den senere tiden så det er vel også med på optimismen :laugh:

 

Sitter med endel cash som vanlig klar for action, men tror jeg vil vente litt til, slik jeg leser markedet banker vi på oppsiden av stigningstriangelet og derfor må vi nok vente en nedgang.

 

Men, jeg er forsiktig optimist :biggrin: og da spesiellt i oljerelaterte papirer

Link to comment
Share on other sites

Stille fra meg i det siste, men jobben krever sitt, og skriving her på forumet har dessverre blitt nedprioritert :sad:

 

Jeg har allikevel blitt mer aktiv på handlingen, og har fått småpene 38% avkastning de siste to ukene. Forrige uke hadde jeg to short-stunt i ACY som begge gikk inn, før jeg snudde slik at jeg nå sitter long i ACY. Denne siste gevinsten er følgelig urealisert, da jeg tror det er rom for litt mer oppside. Når det er sagt, så har jeg stort sett trailing SL eller automatisk salgsordre ved kraftig stigning liggende inne, så jeg kan brått være ute :rolleyes:

ACY er forresten er herlig tradingaksje for tiden! Store volum samt relativt store svingninger.

Kursutviklingen generelt for aksjen er sterkt korrelerbar med AKSO og SUB, men de går allikevel ofte i utakt dag for dag. Feks. kan de to sistnevnte stige bra en dag eller to mens ACY går svakt.

Dette korrigeres typisk like etterpå, slik som i dag da ACY steg mens de to andre falt.

Her er det muligheter for trading i alle disse tre etter min mening. Henger en av dem etter de andre i utviklingen vil den stort sett korrigere innen kort tid (selvfølgelig gitt at det ikke kommer viktige selskapsspesifikke meldinger).

 

Markedet synes usedvanlig sterkt for tiden. Jeg har nervøst sett etter korreksjonen som tross alt må komme på ett eller annet tidspunkt, men den glimter med sitt fravær.

Et lite generelt fall som i dag blir kun en liten krusning sammenlignet med de positive bølgene!

Vi får glede oss frem til neste brottsjø kommer :ph34r::rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Mornings :biggrin:

 

Gøy at det er liv i deg Vidar, skjønt det vet vi da selv om du glimrer med ditt fravær her, tror at mange av oss gamle hester vrinsker som vi vil.

Jeg savner Laproaigh også, men han har vel nok med å male på eiendommene sine i Portugal, sist jeg hadde kontakt var det innkjøp av båt der nede på Algarvekysten som var temaet, jeg har også hatt hus der nede, så jeg forstår problemstillingen, he he.

Men vi fikk markedet litt ned nå på fredag, spørsmålet er om det er nok? Jeg tviler, men blir glad på mine longere om det stemmer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...