Jump to content

Episode 1312 - Mandag 15. juni 2009


Ståle

Recommended Posts

Alle roper korreksjon. Skal vi ned?

 

Hvilke aksjer skal man satse på i en slik tid? TEL og STL er vil kanskje minske eventuelle tap hvis man absolutt vil holde seg i papirer. På fredag virket det som om mange hadde tenkt å kjøre på videre. Selv lurer jeg på om jeg skal henge meg på videre, uansett hvordan det går. Tror ikke jeg vil klare å time utgang/inngang bedre enn andre, satser på at jeg holder meg inne hele tiden og kommer ut med +.

 

Kan jo hende vi skal videre opp fremover også. Sterkt marked =/

 

Hva blir morgendagens case da? CRU?

 

Forresten ståle; hvorfor prater du aldri om marked?Hvordan finner du motivasjon til å drive et aksjeforum hvis du aldri er delaktig selv? Klarer ikke finne et rasjonelt svar på dette! :P

Link to comment
Share on other sites

Forresten ståle; hvorfor prater du aldri om marked?Hvordan finner du motivasjon til å drive et aksjeforum hvis du aldri er delaktig selv? Klarer ikke finne et rasjonelt svar på dette! :P

 

 

Jeg er for tiden helt ut av markedet, men skal ikke se bort fra at jeg kommer tilbake. Når jeg startet forumet tradet jeg daglig, og dermed var jeg også mer aktiv, men når jeg ikke lenger følger like godt med på markedet har jeg ikke så mye å komme med i forumet.

 

Det går ikke med så mye tid på forumet, da det stort sett driver seg selv. Et par utlukinger av spam, men ellers ingen jobb.

 

Forresten, følg med i ukene (månedene) fremover. Kan hende det skjer noe med forumet, i form av en oppdatering. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke at du vurderer TEL?

Jeg kan ikke forstå annet enn at Russlandsaken vil bli hengende over selskapet i mange måneder enda, og denne usikkerheten vil trolig legge en kraftig demper på kursutviklingen.

 

Dagen i dag bør være velegnet til å kjøpe olje/oljeservice, men man bør legge SL for å ta imot for et eventuelt ytterligere fall i oljeprisen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forteller min far litt om hva jeg driver med på børsen om dagen. Eneste han prater om er hvordan fredriksen holdt på i gulfen under iran/irak-krigen. At han ikke mistet skip og masse konspirasjonsteorier osv osv. Er det noen som kan noe om dette? (litt lei min fars propaganda mot fredriksen) Spennende med litt historie. :P

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som kan noe om dette? (litt lei min fars propaganda mot fredriksen) Spennende med litt historie. :P

 

Les boken "Storeulv", der kommer det fram ganske mye om Frediksen. Basert på det som står i boken, er mitt intrykk at Fredriksen har "forbedret" seg siste årene.

 

Ellers registrerer jeg at nedgangen på Oslo Børs så langt i dag skjer på tynnere volum enn vanlig på oppgangsdagene/gjennomsnittet i det siste, hvilket svekker nedgangen som teknisk bear signal.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...