Jump to content

Nordnet kjøper Stocknet


Recommended Posts

NORDNET - Köper norska Stocknet för högst 178 Mkr  

 

 

STOCKHOLM, June 15 (Reuters) - Nätmäklaren Nordnet  

ska förvärva den norska internetmäklaren Stocknet med cirka  

24.000 aktiva depåkunder, framgår det av ett pressmeddelande.  

Köpeskillingen uppgår till högst 178 miljoner kronor, vilket  

delas upp på en del nyemitterade Nordnetaktier och en  

kontantdel. Teckningskursen för aktierna är 6,47 kronor, vilket  

medför en utspädning för befintliga aktieägare om lägst 4,73  

procent och högst 8,20 procent.  

Ägare till 53,9 procent av Nordnets aktier och röster har  

förbundit sig att rösta för förslaget.  

Kostnadssynergierna beräknas uppgå till cirka 23,5 miljoner  

kronor och Nordnet bedömer att resultattillskottet från år 2005  

uppgår till 34,5 miljoner kronor per år före  

goodwillavskrivningar och skatt.  

Förvärvet innebär även att Nordnet går in i Tyskland.  

((Helena Söderpalm, Reuters Ekonominytt, tel +46-8-7001008,  

Reuters Messaging: helena.soderpalm.reuters.com@reuters.net)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Etter at Nordnet fjernet Stocknet, er jeg i tvil om jeg skal fortsette som kunde hos Nordnet. Men så er det stor spørsmålet; hvilke alterrnativer har vi? Etter en "tung" innkjøringsperiode, begynte jeg å finne meg til rette med Nordnets løsning mens jeg hadde tilgang til Stocknets hurtige søk på selskap, kursutvikling (opptil 10 år) og meglerstatistikk etc. Men det siste er nå desverre slutt.

Hva gjør andre/tidligere Stocknetkunder?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har byttet fra NON til NTF...etter å ha fått masse mailer og tlf fra NON om jeg ikke kune bli hos dem..

 

Er meget fornøyd med det meste i NTF :D . Dersom du har litt aksjer så kan du deale frem private avtaler. Dessuten er NTF norsk, og det synes jeg er tryggest og best.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gikk også til Netfonds. Også jeg fikk et par tlf før jeg fikk slippe unna Nordnet. Har realtid i Nordnet ut denne mnd, så jeg har satt meg litt inn i løsningen deres, og jeg kan ikke si jeg er imponert. Rotete og lite intuitiv. Må åpne masse forskjellige vinduer for å få oversikt. I tillegg oppdaget jeg at de ikke hadde realtid på egne lister, vinnere/tapere etc. Man må faktisk bruke aksjekompasset og gå inn på enkeltaksjer for å ha realtid. Håpløst når man følger flere aksjer.

PS! Jeg vet jeg kan få dette i Wintrade, men kan kan/vil ikke bruke den på jobben.

Synes jeg får mye mer av det jeg er vant til fra Stocknet hos Netfonds og vilkårene er vel så bra som hos Nordnet. Med realtid blir det bra.

 

Siphlo

Link to comment
Share on other sites

Også byttet til Netfonds.

 

Jeg er ikke i tvil om hvilken Trading Software jeg synes er best av Netfonds og Nordnet. PrimeTrader til Netfonds er absolutt ikke perfekt, men har mange fordeler fremfor WinTrade, synes jeg.

 

Har hatt noen email til utviklerne av PrimeTrade og de setter pris på tilbakemeldinger. De jobber blant annet med å forbedre porteføljeverktøyet i PrimeTrader. Dette har høy prioritet.

 

De har også en halvferdig løsning på å kunne ha oppe mange vinduer inne i et "programvindu", slik som i Stocktrader. Dette er ikke en høyt prioritert oppgave, da mange vil ha dagens løsning. Men, det kan bli et valgalternativ.

 

Det beste i PrimeTrader synes jeg imidlertid er Intraday-vinduet. Her har de i tillegg til kursutvikling også lagt inn kjøps- og salgskurs. Gir et veldig godt visuelt bilde av utviklingen i aksjen.

Link to comment
Share on other sites

På en rekke nettsteder om aksjer, er det mange misfornøyde Nordnet-kunder. Jeg har lett, men ikke funnet noen nettmegler som har en så rask, brukervennlig, oversiktig nettløsning som Stocknet.

Derfor lurer jeg på om vi kan:

- gjøre noen fellesaksjon til Nordnet for å få tilgang til Stocknets brukervennlige nettside inntil Nordnet får forbedret sin egen?

- varsle utmelding dersom ikke Nordnets nettløsning omgående forbedres eller at vi får tilgang til Stocknet igjen.

 

Bare min nærmeste omgangskrets - som er misfornøyd med Nordnet - har en portefølje på over 20 mill. Så dersom vi blir mange nok, er det håp om at Nordnet vil reagere.

Link to comment
Share on other sites

Megler1

Det er helt klart at her vil konkurranse tvinge frem endring. Tror imidlertid Nordnet vil ha problemer med å snu seg rundt og la Stocknet sine gamle nettsider dukke opp igjen. Nordnet i Norge er jo en filial av selskapet i Sverige...

 

Ser av Stocklink sine sider (www.stocklink.no) at de kjører Stocklink Trader. Det er jo samme program som Stoknet brukte. Imidlertid er man jo ikke linket direkte mot en nettmegler.

Link to comment
Share on other sites

Enig i det RISK sier. Siden Nordnet er del av et stort svenskdrevet meglerhus som såvidt jeg vet også driver i Danmark og Tyskland blir det et helvetes byråkrati for å få presset igjennom endringer hos dem. Jeg har en gang klaget over en ting hos Netfonds for så å kunne laste ned en forbedret versjon av PrimeTrader kun en måned etterpå. Det var nok flere som hadde klaget, men det virker ihvertfall som om de er oppriktig interessert i å høre vår mening og hvordan de kan forbedre seg.

 

Nordnet kunne i teorien ansette et mye dyrere teknisk team til kontinuerlig utbedring av traderverktøy og programvare enn det Netfonds har råd til, men det virker ikke som om de har lyst til å endre så mye.

 

Rart de ikke gjør noe, etter det jeg har sett av kommentarer på HO og forumet taper de MANGE gamle Stocknet-kunder til Netfonds etter å ha kjøpt opp STN.

 

Selv har jeg bare testet ut Nordnet Wintrade kun én gang i to uker, uten å handle med traderen.

Link to comment
Share on other sites

Netfonds minstekurtasje ligger på 35-89 kr, avhengig av hvor mye du handler. Jeg pleier å dele opp handler i deler som akkurat går over minstekurtasje slik at jeg får utført så mange handler som mulig. Gjør jeg over 200 handler månedlig får jeg mye gratis og den laveste minstekurtasjen på kr. 35.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen av dere som har muligheten til å poste screenshots av hvordan de forskjellige verktøyene deres ser ut? Skulle gjerne sett Netfonds sitt interface, hvis dere mener den er bra. Jeg er selv nordnet/konvertert stocknet kunde, og liker ikke wintrade. Mye mer fan av DnB NOR Markets sin avanserte aksjehandler, interfacet der er det beste jeg har brukt.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha kikket litt finner jeg kun to fordeler ved Nordnet fremfor Netfonds. For det første kan de gi kreditt på over 1 mill. Netfonds har et tak på en million i belåning. Nordnet tilbyr også 100% intradags belåning i tillegg til hva du har fra før.

 

Dessuten kan man utstede opsjoner over internett med Nordnet, noe man ikke kan med Netfonds. Man kan kanskje ringe, jeg har ikke spurt dem om det, men jeg har måttet skrive under en pantsettelsesavtale for å kunne handle opsjoner, og man vil ikke tape mer enn man investerer dersom man ikke utsteder opsjoner, da er det ikke noe tak på hvor mye du taper.

 

Med Netfonds kan man heller ikke handle i København, for de som liker danske aksjer.

Link to comment
Share on other sites

Takk! Den så faktisk litt fet ut. Jeg digger den nederste ticker-baren der, hvor du kan se handlene. Den er veldig lik DnB NOR Markets sin, bare at der kan du ikke se hvem som kjøper/selger. Høyreklikker du en aksje i overvåkingslisten/porteføljen din, så kan du derimot velge å se alle handler, med klokkeslett, volum, pris, kjøper og selger.

 

De under-vinduene der, er de låst? Eller er de flytene, sånn at man har lov til å flytte dem rundt som man vil? Er de vinduene låst inne i et program, eller kan man dra dem hvor som helst på desktopen?

 

Takk for hjelpen så langt. Jeg er som sagt konvertert stocknet->nordnet, og har ikke fattet så stor interesse for den wintrade saken ennå, jeg synes den er litt uoversiktlig

Link to comment
Share on other sites

Vinduene er ikke låst, man kan flytte dem rundt akkurat hvor man vil, eller man kan legge dem ned. Når jeg handler har jeg som regel oppe en 40-50 vinduer som stort sett ligger oppå hverandre eller er minimert.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ute og prøvekjører NTF sitt tradingredskap i dag.

 

Har et spørsmål det burde være lett å få svaret på, men som jeg ikke finner svaret på. :?

 

Hvordan få ett vindu til å ligge øverst av alle åpne vinduer på PCen. Ønsker å ha tickeren til en viss aksje liggende i et hjørne og slippe ALT+TAB hele tiden.

 

Tror forresten det blir med en prøvetur. Dette var uoversiktlig...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...