Jump to content

Siste Innlegg Øverst Eller Nederst?


Ståle

Recommended Posts

I løpet av relativt kort tid vil det bli noen små forandring på forumet (mest kosmetisk...) og i den forbindelse så ønsker jeg en diskusjon rundt rekkefølgen på innleggene.

 

Slik det er nå så kommer siste innlegg på toppen, men normalen på forum rundt om er at innleggene legger seg under hverandre, hvor man kan finne siste innlegg nederst.

 

Jeg ser både fordeler og ulemper med begge systemer, men det jeg er redd for er at måten forumet viser innlegg per dags dato skremmer bort nye brukere, da de ikke er vant til å lese forum "feil vei".

 

Hva tror dere? Jeg kjører en uformell avstemning for å lodde stemningen.

Link to comment
Share on other sites

I forbindelse med aksjetrading spesielt, men det gjelder også generelt: Tidsfaktoren er annerledes i et aksjeforum enn i et vanlig brukerforum. I forbindelse med aksjediskusjoner er man (i hvertfall jeg) interessert i å lese siste nytt først, og det gjelder også meningsutvekslinger: Siste mening ankommet er alltid mest interessant. Hvis man ikke finner sammenhengen, er det da naturlig å bla tilbake for å finne den. -I andre forum handler det mer om problempresentasjon - og så en rekke svar. Da er det naturlig å lese problemstillingen først, og deretter gå på leting etter gode svar nedover på sidene.

Link to comment
Share on other sites

Hei. Som relativt ny bruker av dette forumet, så var mitt førsteinntrykk litt negativt mht. rekkefølgen innleggene kommer på. Jeg synes det er mest oversiktlig å få trådstarters innlegg først for så fortløpende å kunne lese hva andre mener/skriver om dette. Å skrolle siden ned først for så å lese seg oppover er litt tungvindt, men man venner seg jo fort til det også. Men når det er sagt så forstår jeg at enkelte som sjekker ut sidene for første gang kan oppleve dette så frustrerende at de ganske enkelt lar være å oppsøke sidene senere... Men sakligheten og "praten" på forumet er proff og helt klart i en klasse for seg :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Da har forandringene kommet, og vi kjører en liten test med siste innlegg nederst.

 

Jeg ser på avstemningen at flertallet ønsker siste innlegg øverst, men da gjester ikke har stemmerett så er jeg usikker på hvor mange som skremmes vekk grunnet dette.

 

Det er bare å diskutere videre, og jeg kommer til å vurdere løpende hvorvidt det skal settes tilbake slik det var.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ønsker du at rekkefølgen på innlegg skal være?

 

1. Siste innlegg øverst (14 votes [73.68%])

 

 

2. Siste innlegg nederst (5 votes [26.32%])

 

 

 

Stenger avstemningen nå, for å lage en ny etter testperioden er over. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ståle..

 

Dette blir bare tull, slik det er nå... se å få snudd rekkefølgen på innleggene slik at siste innlegg kommer først...i tråd med hva medlemmenes flertall ønsker.. Det får være grenser hvor mye man skal bla i tråder før man får de siste oppdateringene...

 

På forhånd takk :-)

Link to comment
Share on other sites

Ståle..

 

Dette blir bare tull, slik det er nå... se å få snudd rekkefølgen på innleggene slik at siste innlegg kommer først...i tråd med hva medlemmenes flertall ønsker.. Det får være grenser hvor mye man skal bla i tråder før man får de siste oppdateringene...

 

På forhånd takk :-)

 

Testperioden er snart over RiskyTrader. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal for en gangs skyld være enig i noe RiskyTrader sier : Snu rekkefølgen - Dette suger :cool:

 

OK.. det er jo i det minste en start, Bartender, at du for en gang skyld er enig med meg... Ulempen for deg er vel kanskje da at du er enig i det som betyr minst..hehe.

 

Eller er du fortsatt uenig mine innlegg fra første halvår i år om at CRU da var og fortsatt er et meget sannsylig tapscase...???

 

Mulig vi har ulike mål i investeringsmarkedene, men mine er i alle fall først og fremst å tjene penger.

Link to comment
Share on other sites

Endelig konklusjon fra min side er vel å snu tråden. det var likevel greit slik det var når en kan trykke se nye innlegg. saknet da å kunne gå fort til det andre uleste innlegget. Her kunne en trykke "tilbake" eller rulle opp og trykke "senye..." på nytt, eller kanskje om en husker det å trykke på siden direkte

 

Altså mange muligheter.

 

Ved å ha nye innlegg øverst vil en kunne se alle opplysningene på toppen samstundes.

 

En ting til..

 

En blir så fort logget ut. må stadig logge inn på nytt. Mulig er det innstillinger for slikt, men vi gamle er lei av å finne ut av slike datagreier. vi er metta.

 

Per Tore

Link to comment
Share on other sites

En blir så fort logget ut. må stadig logge inn på nytt. Mulig er det innstillinger for slikt, men vi gamle er lei av å finne ut av slike datagreier. vi er metta.

 

Når du logger inn, huker du da av for "Husk meg"? Du skal da slippe å logge inn til du enten bytter nettleser eller datamaskin.

Link to comment
Share on other sites

Da har det gått en ukes tid siden oppdateringen, og dere har fått prøvd ut det nye systemet, samt hatt siste innlegg nederst.

 

Før jeg får implementert en ny funksjon som gjør at hver enkelt bruker kan velge om man ønsker å ha siste innlegg øverst eller nederst så må vi sette det likt for alle.

 

Så da er det klart for en ny avstemning:

 

Ønsker du å få siste innlegg øverst eller nederst i en tråd?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...