Jump to content

Diverse info til orientering og debatering


Laphroaig

Recommended Posts

Drikk deg slank

 

Av Kristin Vallevik Gjerde

 

Nå kommer lavkalori-ølet for dem som er opptatt av kropp og helse til Norge.

 

Ølmerker med redusert sukkerinnhold og vanlig alkoholinnhold har erstattet tradisjonelt øl i USA, men har så langt ikke vært en suksess i Europa. Nå har selskapet Redlight Beer utviklet Europas første Super Premium øl, Redlight, som nå blir lansert i Norge, heter det i en pressemelding.

 

- Dette er det perfekte øl. I tillegg til en god europeisk smak så har vi kvittet oss med vanlig øls to store svøper: Dorskheten og ølmagen. Den lave sukkermengden gjør Redlight til en øl foretrukket av øldrikkere som er opptatt av kropp og helse, sier Sindre Hepsøe, en av gründerne av Redlight Beer.

 

Sunnere

Øl er fullt av maltsukker, den raskeste karbohydratformen som finnes, og derfor den minst gunstige for menneskekroppen, ifølge meldingen.

 

- De enorme mengdene sukker man får i seg ved å sette til livs en forbrukerpakning med øl - sekspakningen - gjør en døsig, og i det lange løp – feit. Redlight har ikke den effekten, og det er derfor vi tror at dette er fremtidens øl, sier Hepsøe.

 

Redlight er et resultat av et samarbeid mellom tre aktører, det bayerske bryggeriet Maisel, bryggerigiganten Veltins, og det engelske selskapet Redlight Beer Ltd.

 

Selskapet har norske gründere og i all hovedsak norske aksjonærer. Redlight blir lansert på de største Rema-butikkene i Oslo og omegn.

Link to comment
Share on other sites

Kan det være en ide å få galehusene på børs? Kunne være greit at andre også tjente litt etter hvert som tullskapen griper om seg?

 

 

Sykehus og psykisk helsevern til 63 milliarder kroner.

 

 

Artikkel av: NTB (23.6.04 11:00)

 

Kostnader til spesialisthelsetjenesten økte fra 56 milliarder til nærmere 63 milliarder kroner fra 2002 til 2003. Det utgjør 13.700 kroner per innbygger på landsbasis, viser foreløpige tall fra Statistisk sentralbyrå.

 

Kostnader til spesialisthelsetjenesten inkluderer utgifter til somatikk, psykisk helsevern, ambulanse, rusmiddeltiltak, administrasjon i de regionale foretakene og personal- og rekrutteringspolitiske tiltak, eksklusive avskrivinger.

 

Av beløpet på 63 milliarder kroner gikk 11 milliarder til psykisk helsevern, mens 49 milliarder ble brukt til somatisk virksomhet. (©NTB)

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg et begrenset forhold til teknisk analyse, men av nysgjerrighet har jeg nå fulgt litt med i ny og ne.

 

Likevel, dette tilbudet fra Investech kunne jeg ikke stå for og legger ut linken her:

 

http://www.investtech.com/main/market.php?...r=so&p=04aslink

 

Har akkurat her og nu bestillt pakken. :D

 

Vil bare gjøre oppmerksom på at dette ikke er noen som helst form for reklame eller utilsiktet konkurranse mot den annonserte virksomhet "aksjeforumet" bedriver. - Skulle dette være i disfavør av "admins" avtaler/forpliktelser, ber jeg om at innlegget her slettes.

 

I fall flere faller for denne, kan vi jo la det gå noen uker i mellom og så har vi tilgang i lang tid fremover på deres analyser. Bruk "PM" muligheten for hverandres aksjer,...osv..

 

Skal logge meg på i løpet av morgendagen for svar!!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...