Jump to content

Episode 1345 - Uke 44 - 26. oktober - 1. november


TorValdsen

Recommended Posts

Hei alle sammen.

Ny uke og nye muligheter.

Sitter her på formiddagen og trader litt bjørne og oksedarivater i det små...

 

Mulighetene er mange, i og med at obx beveger seg noen poeng opp og ned intradag.

Selv om VIX indexen (fryktindexen) nå er forholdsvis lav, og volatiliteten i markedet dermed også er forholdsvis lav, er det mulig å treffe retning likevel.

Det er tross alt de samme prinsippene som gjelder, bare i litt mindre omfang.

 

Tror oppsiden er mindre enn nedsiden i markedet nå, men...

Det har jeg vel, i og for seg ment en stund, uten at markedet har gått nevneverdig ned av den grunn.

 

Fortsetter futurene i grønt utover mot åpning USA, (husk de åpener en time tidligere denne uka - grunnet vår vintertid begynner en uke før deres), tror jeg jammen jeg går inn i Bullderivater og blir sittende frem mot Åpning USA, for deretter å se det an.

 

Ha en fortreffelig uke, uansett hvor og i hvilket marked du befinner deg :-)

Link to comment
Share on other sites

Grattis :biggrin:

 

Og til meg og andre med NAS også. +15 kr idag, og voksende i dette øyeblikket. Har kraftige trailing stopp-loss gående da, som selger på 5-10 kr under triggerpris, just in case.. Hva trigger'n er på sier jeg ikke høyt da.. Slik som aksjen går, så blir den raskt utdatert uansett :laugh:

 

Regner uansett det er en mindre risiko slik da likviditeten er som regel nokså grei (markedspris). Er jo skeptisk til å satse på 1 selskap, men NAS er litt spesiell. Har steget snart 600% på et år, og slike selskaper kan være banebrytende vekst-selskaper som kan gå opp mer (eller overprisede, som kan gi en smell snart).

 

Med SAS nede for telling, og Norwegian med flere alternative satsninger (bank & mobilt bredbånd mfl.) velger jeg å stole på analytikerne, som sier denne har P/E og slike greier jeg ikke har peiling på langt over andre selskaper i Europa som er priset høyere. På den andre siden, går bank dårlig så langt i Norwegian (nystartet og sikkert ganske ukjent for folk flest). Om man ser på nettsiden deres for bank (et annet selskap, men Norwegian eier 20%), så er det veldig enkelt tilbud i forhold til f.eks. Skandiabanken). Men det KAN utvikle seg. Uansett er kjerneområdet, flytrafikk, klart for å bli dominert av Norwegian en stund, og man kan jo satse på at SAS ikke får bevilget 3 mrd for videre drift (må da være grenser hvor mye støtte selskaper som ikke klarer seg skal få - særlig i en tid hvor mange selskaper trenger støtte).

 

Torvaldsen, om analytikerne har rett, så kan man jo se på trendkanalen for OBX, dvs midlertidig motstand i toppen av trendkanalen rundt 340-370, support på 310. Men her kan det fort gå både opp og ned, så jeg tror jeg bare blir med på morroa og ikke prøver å forstå for mye ennå.

 

Kilder hos E24:

http://e24.no/boers-og-finans/article3338552.ece

http://e24.no/boers-og-finans/article3332030.ece

 

Liker å tro at selv om OBX går ned, så kan det være dette straffer enkelte "svake" aksjer, mens vekst-selskaper blir mye mindre straffet.

 

Liker hvor kraftig trendkanaler er i å vurdere markedet, men er jo alltid en subjektiv mening om markedet i bunn og grunn er bear (ny bunn forestående) eller bear (opp opp opp, fort!). Har gått veldig fort opp nå fra bunn in mars, med noen aksjer som har hatt store korreksjoner ved mars-juni da. Har vært noen tips i forumet her at det lønner seg å følge trenden da..

 

Mitt humør svinger (ofte urytmisk) med markedet, men nå er jeg ganske bull da mange av tallene i USA er positive, istedet for å _håpe_ på en nedkonjunktur / inngang. Mange forventer en korreksjon, og kanskje det er akkurat da bull kan ta av igjen (markedet prøver visst å overraske oss hele tida!). Hehe. Morsomt med synsing, men må innrømme det meste av mine resultater er basert på god balanse flaks / uflaks / uvitenhet, men er ihvertfall over 0 nå. Kanskje litt intuisjon også da.. (må være litt snill med meg selv :tongue: )

 

Håper jeg får lagt sammen forskjellige teknikker til et system til slutt da, men lærer jo av dette også..

 

Daytrading i NAS er litt vanskelig, for man kan fort miste aksjen i svingene her. Har gjort det et par ganger allerede.. Har ikkje peiling kor æ ska hoppe av hær =)

Link to comment
Share on other sites

Flott med NAS, FrankS, Fantastisk godt å treffe på enkeltaksjer :-).

 

Kom meg inn i Bears på 38,65 igjen.

For øyeblikket ser ikke det dumt ut.

 

Selv om jeg tenker oppsiden er mindre enn nedsiden på midlertidig sikt, har jeg fint lite formening om kortere og lengre sikt.

Ultrakort sikt nedover (få dager).

 

ellers ser det ut til at jeg treffer rimelig bra i daytradinga - for tiden, men... det varer vel ikke evig det heller..

 

Sitter kanskje til i morgen, i bjørnederivatene. Trailing Stop-loss får eventuelt avgjøre..

Link to comment
Share on other sites

Du kom deg inn i NAS igjen ja FrankS ;)

 

NAS er faktisk den eneste aksjen jeg har for øyeblikket.. Avventer om det blir en større korreksjon nå og ser om det er mulig med en billig inngang noen steder..

 

Trur jeg skal sitte på NAS en stund og se om den kan nærme seg 200?

 

Solgte HRG for en stund siden på stoploss og turte ikke å kjøpe meg inn igjen siden den hadde gått ganske greit, men kan jo bare angre på det nå :)

 

Går bra med bjørnene dine TorValdsen? ;)

Link to comment
Share on other sites

Du kom deg inn i NAS igjen ja FrankS ;)

 

NAS er faktisk den eneste aksjen jeg har for øyeblikket.. Avventer om det blir en større korreksjon nå og ser om det er mulig med en billig inngang noen steder..

 

Trur jeg skal sitte på NAS en stund og se om den kan nærme seg 200?

 

Solgte HRG for en stund siden på stoploss og turte ikke å kjøpe meg inn igjen siden den hadde gått ganske greit, men kan jo bare angre på det nå :)

 

Går bra med bjørnene dine TorValdsen? ;)

 

Jo takk, kan ikke klage. Både Bjørnene og Oksene mine har hatt en bra dag.

Faktisk en av de bedre prosentmessig. :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Du kom deg inn i NAS igjen ja FrankS ;)

 

NAS er faktisk den eneste aksjen jeg har for øyeblikket.. Avventer om det blir en større korreksjon nå og ser om det er mulig med en billig inngang noen steder..

 

Trur jeg skal sitte på NAS en stund og se om den kan nærme seg 200?

 

Solgte HRG for en stund siden på stoploss og turte ikke å kjøpe meg inn igjen siden den hadde gått ganske greit, men kan jo bare angre på det nå :)

 

Går bra med bjørnene dine TorValdsen? ;)

 

Jau, kosta litt å kjøpe den igjen like over motstand, men i det lange løp er det vel småpenger. Ble litt overraska over at den kom inn i porteføljen min igjen samme dag som jeg solgte den :wink:

 

Ja, så HRG gjør det "godt" igjen. Har prøvd den før, men fikk kalde føtter på hvor illikvid den var. Med mine spinkle midler kunne jeg lett manipulere aksjekursen en stund for å si det sånn. Hva da hvis jeg måtte selge? Så solgte like før oppgang den gang :rolleyes: Mulig den har større volum, og de har en bedre langsiktig plan nå, men jeg putter ikke mye penger på den sparebøssa.. Den gaper rimelig bra både opp og ned, så kan være en morro tur da.

 

200? Hva med 300? Alle andre aksjer kan gå ned, men NAS skal opp, haha :ph34r:

http://e24.no/boers-og-finans/article3340107.ece

 

Blir mye heller med NAS opp, enn mye annet som ikke har bevist seg ennå. Eiendomsmarkedet? Joa, noen risikoaksjer kan sikkert doble seg, men tenker risiko, og NAS virker som et enkelt valg enn så lenge.. Hvilke andre selskaper kan vise til solide tall og videre fremgang / oppkjøp? Ikke så mange. Bankene får høyere marginer, men kan også få større tap på utlån. For komplisert for meg..

 

Korreksjon, hmm, bruker jo å komme noe tekniske korreksjoner, men om den trekker mest opp, så er det kanskje bare surfe på NAS-bølgen gjennom de..

 

Om ikke noe uvented skjer da, men har litt på følelsen at Norwegian er kommet for å bli. Lurer da på om den kan bli litt for populær, og stige for mye for raskt, særlig om det skjer i en korreksjon, og så må man ut av bobla til markedet tar den igjen. Eller kanskje den bare blir en aksje alle skulle ønsket de satset på, som gikk nye 500% eller mer :tongue: Definitivt potensiale, men så er jeg temmelig bullish nå :cool: Mulig jeg får en kalddusj også :ohmy: så passer på..

 

TorValdsen: Ja, morro å treffe. Problemet er at det kan gjøre blind for neste gang en tror en aksje går bra, og "nå er en jo verdensmester, og har begynt å skjønt det" :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, voldsomt optimistisk til NAS, FrankS ;)

 

Kunne tenkt å kjøpt litt mer selv og, men har ingen mulighet til å følge med på markedet de neste 2 ukene og har lite lyst å legge inn en kjøpsordre kvelden før viss markedet stuper dagen etterpå.. Føler det er litt for usikkert til det.

 

Går på jobb kl 7 og er hjemme 5 eller senere.. Passer dårlig i forhold til OSE sine åpningstider :P

 

Trur kanskje jeg skal prøve å komme meg inn i SDRL igjen viss den synker litt til.. Virker som det kan bli en populær aksje senere viss det kommer utbytte..

Link to comment
Share on other sites

Skal se om får tradet mellom 168-177 på NAS i noen dager. Daytrading høres jo morsomt ut å få til :laugh: Tror resultatene kan gjøre børsen litt ustabil nå, da forventningene er høyere, og ikke alle tallene er så gode. Har en følelse utgangen av resultatukene vil bli positivt allikevel.

Link to comment
Share on other sites

Var borte fra skjermen litt over en time i ettermiddag...

Gikk dermed glipp av en flott mulighet til å ta gevinst/kjøpe bullderivater i 15 tiden...

Sitter likevel i pluss i bjørnene på slutten av dagen, selv om jeg må overnatte med de til i morgen.

 

Dog:

Vix er økende i dag også :cool: (et snikende skrekkscenario på vei???

Krona synker, Dollar klatrer, olje synker.....altså alt som normalt - og i "yo-yo modus"

Hva gjør Gjedda i morgen. Mange blir særdeles sure om renta blir stående der den er...

 

Som det ser ut til i Junaiten for kvelden, ender DJ i negativt stemningsleie også - enn så lenge.

 

Jeg regner med det ligger til rette for litt forsiktig daytrading morgen også :-)

Link to comment
Share on other sites

Ikke dumt å ta gevinst, FrankS, selv om det skjer med trailing stop-loss :cool:

 

 

Tar nå et spekulativt grep, og går inn i Bullderivater på OSEBX i minus 3%.

Vi får se hva resten av dagen, og eventuelt kvelden i USA bringer.

 

Kanskje en smule overreaksjon i markedet nå ??

Link to comment
Share on other sites

Pokkern.. La inn en kjøpsordre på SDRL i går kveld, men ville kansellere den i dag tidlig da jeg sjekka nyhetene på morgenkvisten.. Da var selvfølgelig nett megleren ute av drift pga tekniske problemer.. :mad:

 

Glemte også å fornye stopploss ordren på NAS i går kveld så ble med ned i dag.. Men det er vel slikt en lærer av? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Pokkern.. La inn en kjøpsordre på SDRL i går kveld, men ville kansellere den i dag tidlig da jeg sjekka nyhetene på morgenkvisten.. Da var selvfølgelig nett megleren ute av drift pga tekniske problemer.. :mad:

 

Glemte også å fornye stopploss ordren på NAS i går kveld så ble med ned i dag.. Men det er vel slikt en lærer av? :rolleyes:

 

Ja :happy: At nettmegleren har problemer er jo kjedelig da. Har prøvd Skandiabanken, Netfonds og Nordnet. Kan absolutt anbefale Nordnet da de ihvertfall prøver å gjøre websiden brukervennlig, og har en investeringskonto som gjør at man slipper å skatte på det man har inne på kontoen, og bare skatter på det man tar ut av den. Netfonds har noe lignende, Livkonto, men Nordnet har også et litt mer avansert trigger-system på nettsiden: Du kan legge inn så mange triggere du tør uavhengig om du har aksjen eller pengene. Du kan også lage en følgetrigger, som slår ut etter en viss handel har skjedd. Har ikke brukt applikasjon så mye, men alt må være bedre enn Primetrader som Netfonds gir..

 

Har opplevd problemer med å logge inn på Skandiabanken, og bli kastet ut hver time, at den er uaktuelt til trading.

Link to comment
Share on other sites

Som det sies i sangen....:

 

"Det er diiin DIAG i dag, DIAGen er din i DIAG.....eller no sånt. (Lite, men godt!)

 

:-)

 

GRATTIS! Fikk du solgt på 50%? :cool:

 

Passer bra med litt allsang på en sånn dag :laugh:

 

Jeg plukket opp NAS på 151 idag, men satte stopp-loss litt høyt, så ble stoppa for tidlig, men fikk nesten et par prosent allikevel.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...