Jump to content

Episode 1346 - Uke 45 - 2. November - 8. November


Ståle

Recommended Posts

Såg greit ut dette Ståle ;)

 

Hvordan tror dere brannen utenfor Australia vil påvirke SDRL i morgen da?

Vil markedet overreagere?

 

Det er jo ikke SDRL som er skyld i verken brannen eller oljelekkasjen som har pågått i flere måneder nå..

 

SDRL vil vel få en forsikringssum for riggen som sikkert er totalskadet nå..

Link to comment
Share on other sites

Såg greit ut dette Ståle ;)

 

Jeg tror det skal bli bra etterhvert. :)

 

Her er forøvrig noen linker:

Litt info om oppdateringen:

http://www.aksjeforumet.no/forum/topic/3579-velkommen-til-det-nye-aksjeforumet/

Avatarer må lastes opp på nytt:

http://www.aksjeforumet.no/forum/topic/3580-avatarer-maa-lastes-opp-igjen/

 

Siste innlegg nederst, eller?

http://www.aksjeforumet.no/forum/topic/3479-foerste-innlegg-oeverst-eller-nederst/

Gi tilbakemeldinger om den siste oppdateringen:

http://www.aksjeforumet.no/forum/topic/3581-tilbakemeldinger-om-den-siste-oppdateringen-november-2009/

Link to comment
Share on other sites

Ryktepoeng

Er vel enkelt og greit et slags renomè-system hvor brukere som skriver mye nyttig info vil etterhvert få en høy poengsum.

 

Hvis det er et innlegg du mener fortjener honør så gir du det ved å klikke på det lille grønne pluss-tegnet som er nederst til høyre på alle innlegg.

 

Det innlegget, og medlemet som har skrevet det innlegget får da 1+ i sin "renomè-pott". :)

 

Hvis du benytter Facebook så kan det sammenlignes med "I Like"-funksjonen.

Link to comment
Share on other sites

God ettermiddag :rolleyes:

 

Det var ett flott nytt layout her nå, så nå må traders våkne opp og poste innlegg. Er svært fornøyd med REC nå, har snart 5 kroner på en short i den og sitter bare med videre for det ser ikke ut som den snur med det første.

 

Ellers virker det som vi har unnagjort nyttårsrallyet allerede?

Link to comment
Share on other sites

Flott med nytt design, Ståle.

 

Etter en periode med mye kort trading, gode resultater - og et par smeller, går jeg inn i bjørnederivater (igjen) for å bli (en stund).

 

Markedet strever med å holde dampen oppe, stadige positive nyheter ser ikke ut til å drive markedet videre oppover, så da.........

 

Kommer plutselig tilbake :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hei..

 

"Ukens" pit ser veldig lang ut... Start 02. oktober og slutt 8.november..vel-vel... skriveleifer gjør vi jo alle :-)

 

Er tilbake etter et par uker herlig ferie, og jammen er jeg stoppet ut i mellomtiden på REC i forrige uke, mens kursen bare fortsetter nedover og nedover...

 

Vurderer snart en straddle i opsjoner i REC, som gir gevinst ved stor oppgang eller stor nedgang... Er det så galt som kursen tilsier i dette selskapet tro??

 

Forøvrig har vi jo foreløpig en sunn korreksjon for nytt "fotfeste" opp over.... Eller??

 

Tror kanskje jeg skal sikre litt med et par OBX-putter nå...

Link to comment
Share on other sites

Fikk du sikret deg noen NAS aksjer på dippen i dag FrankS?

 

Hehe, nei. Har ikke fulgt med idag. Regner med den kan dippe under 150 denne uka også, så la akkurat inn en trigger på 150 før jeg leste forumet ;) Ser jo at den var innom 151 såvidt, bra volum der nede også.

 

Var inne i telenor en stund, men hoppa raskt av da markedet gikk nedover igjen. NAS er mer morro ;)

 

Lurer litt på om OBX har truffet en motstand som gjør at markedet kan korrigere litt mer, så er litt forsiktig.. Svakt volum idag, tror markedet er usikkert på hvor det skal. Da kan det gjerne gå litt ned og. Oljen ser ut til å stige igjen ihvertfall, så er kanskje ikke så lenge til vi bryter opp igjen ganske snart.

Link to comment
Share on other sites

Artikkel på Hegnar om indeksen og volum:

http://www.hegnar.no/personlig_okonomi/article398012.ece

 

Ser ut som markedet velger å korrigere ned idag på ca samme volum som i går, så fortsatt svak men bred nedgang. Kan være tegn på en sunn korreksjon før videre oppgang.

 

USD opp og olje ned lover ikke godt for bull'erne akkurat i øyeblikket, men kan være et godt tidspunkt å laste opp mer om man tror på videre oppgang.

Bred nedgang. Retning på aktive aksjer på OSE er -66% fra en skala fra -100% til 100%, og synkende.

De største verdensindeksene også ned -72% på samme skala.

At alle verdensindeksene har hatt nedgang samtidig siste ukene kan gi signal om at mer korreksjon er i vente, men jeg har bare registrert at det har skjedd, ikke notert ned dataene.

 

Kjøpt NAS på 150.5 akkurat nå. Virker som den holder bra stand over support enn så lenge, og ikke dipper under som den gjorde da det raste ned for noen dager siden. Det lover jo godt. Så velger å ha strammere stopp-loss, men tillater litt slingring ned også. Selger nok NAS om den går opp i dagene før trafikktallene slippes på fredag.

Link to comment
Share on other sites

God ettermiddag :rolleyes:

 

Futtene har vært blodrøde i nesten hele dag, men det ser jammen ut til at det lysner litt. Vurderer og longe ett eller annet, men vil sitte short videre i REC.

 

Men det er jammen ikke lett og plukke vinnere nå om dagen, det er lettere og plukke tapere. :sleep:

Link to comment
Share on other sites

Volumet idag dipper under 100MA volum virker det som (90% av 100MA). Bred nedgang på svakt volum, så kan antyde opptur ganske snart om ikke volumet aksellerer de neste dagene.

 

Alle de største verdensindeksene er nå negative igjen, men vanskelig å sammenligne volumer siden Yahoo ikke oppgir dagens volumer på disse og jeg orker ikke forholde meg til så mange systemer. Tror det er sannsynlig med oppgang på verdensbasis på kort sikt, og det burde kunne dra OSE opp etter øra :wink:

 

Kan virke som OSE allerede har snudd litt, og drar med seg høyere volum på veldig svak reversering, men spørs om det er nok med olje og USD i "gal" retning. Mer spanande kan det nok inte bli! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

God ettermiddag :rolleyes:

 

Futtene har vært blodrøde i nesten hele dag, men det ser jammen ut til at det lysner litt. Vurderer og longe ett eller annet, men vil sitte short videre i REC.

 

Men det er jammen ikke lett og plukke vinnere nå om dagen, det er lettere og plukke tapere. :sleep:

 

Hei, Hoff@ Det siste tror jeg du har helt rett i.

Den edle kunst å "stockpicke" står nok høyt i kurs for tiden.

Selv om jeg "generaliserer" og stort sett kjører i bear og bull, følger jeg med i enkeltaksjer, og jakter "krona" innimellom.

 

Tror likevel det er lurt å ha et tett øye på shorten i REC,

da det er lett å glemme at den, som Tomra, "i gode gamle dager", er særdeles sensitiv for politiske føringer.

 

Og siden vi begge ligger short, anbefaler jeg ikke noe spyling av oppkjørselen, inntil videre... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hei, Hoff@ Det siste tror jeg du har helt rett i.

Den edle kunst å "stockpicke" står nok høyt i kurs for tiden.

Selv om jeg "generaliserer" og stort sett kjører i bear og bull, følger jeg med i enkeltaksjer, og jakter "krona" innimellom.

 

Tror likevel det er lurt å ha et tett øye på shorten i REC,

da det er lett å glemme at den, som Tomra, "i gode gamle dager", er særdeles sensitiv for politiske føringer.

 

Og siden vi begge ligger short, anbefaler jeg ikke noe spyling av oppkjørselen, inntil videre... :laugh:

 

En ting kan jeg love, oppkjørselen blir ikke spylt av meg, det tar regnet seg av nå :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mornings :laugh:

 

Frisk åpning av OSE i dag og etter min mening FOR frisk, det er selvfølgelig fristende å rake inn en femmer på REC shorten, men tror faktisk den skal lenger ned, så jeg sitter videre.

 

Foruten long i SKDP er 10k short i REC den eneste posisjonen min nå, det kan være lurt og sitte klar med cash til anledningen byr seg. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...