Jump to content

Episode 1347 - Uke 46 - 9. November - 15. November


Ståle

Recommended Posts

Jau, får legge inn mitt første innlegg i Trader's Pit jeg da.

 

Bra start på uka i dag med det meste pekende oppover. Det ser ut til at indexene i USA vil sette nok en høyere topp i løpet av uka. Dow Jones er jo allerede svakt forbi sin forrige topp.

 

Gikk long HOG, MOV, MWW, og SPWRA onsdag forrige uke, og satser på at oppgangen holder seg frem til fredag. De har reagert noe svakere enn forventet, men det går da litt oppover.

Link to comment
Share on other sites

Ingen som handler i dag? :ph34r:

 

Trenger ikke gjøre handler... Børsen gjør det den skal for min del mens jeg er på jobb...porteføljen opp med et greit 4-sifret kronebeløp i dag...

 

Skulle bare hatt dobbelt så stort volum på Oslo Børs nå... 5,5 mrd er ikke nok til å støtte signifikansen i oppgangen...

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke gjøre handler... Børsen gjør det den skal for min del mens jeg er på jobb...porteføljen opp med et greit 5-sifret kronebeløp i dag...

 

Skulle bare hatt dobbelt så stort volum på Oslo Børs nå... 5,5 mrd er ikke nok til å støtte signifikansen i oppgangen...

 

Edit/rettelse:... porteføljen er opp et greit 5-sifret beløp :smile:

 

Ståle: edit-funksjonen funker ikke som den gjorde før, derav nytt inlegg for å editere..

Link to comment
Share on other sites

Jeg handlet en børspost til i Ignis på 4,0, om det skulle ha interesse. Tror den skal holde seg mest over 4-tallet nå, og Investtech har gitt den "svak kjøp" etter et lite brudd ut av kortsiktig trend.

 

Tanken er at vekst i Asia skal bidra til inntjening for Ignis, uansett åssen det går med oss her i "den gamle verden"...

Link to comment
Share on other sites

Solgte ut hele MOV, og halvparten i HOG, MWW, og SPWRA i dag. De har steget, men ikke så mye som jeg håpet, og siden de ikke svarte helt til forventningene sikrer jeg litt gevinst. Selger resten i morra uansett om de går opp eller ned. Da blir det å vente på neste korreksjon ned. Gleder meg til det! Da blir det shortings! :)

Link to comment
Share on other sites

En korreksjon kommer før eller siden, det er sikkert og visst! Men nøyaktig når den kommer er jo vanskelig å si.

 

Markedet har steget bra mye siden den forrige korreksjonen, så å finne nye long posisjoner nå føler jeg gir for lite potensiale. Da venter jeg heller til det kommer tegn på korreksjon, så går jeg short først da smile.gif Egentlig tror jeg det ikke er så fryktelig lenge til vi får en lengre korreksjon, selv om vi er i et solid bullmarked. Så å leke med alt som ligner på korreksjoner føler jeg ingen betenkligheter med hehe

Link to comment
Share on other sites

Ble for grådig denne gangen (og for tålmodig), har gått ut av OBXEXDBEAR med et tap.

Avventer inntil parameterene stemmer for ny inngang (det være seg Bear eller Bull).

 

Har jobbet litt med parameterene for inngang/utgang og Bear/Bull-skift.

Tester de ut i markedet fremover..

 

Til dere alle, - skriv, ellers dør forumet ut..

Link to comment
Share on other sites

Ble for grådig denne gangen (og for tålmodig), har gått ut av OBXEXDBEAR med et tap.

Avventer inntil parameterene stemmer for ny inngang (det være seg Bear eller Bull).

 

Har jobbet litt med parameterene for inngang/utgang og Bear/Bull-skift.

Tester de ut i markedet fremover..

 

Til dere alle, - skriv, ellers dør forumet ut..

 

Skulle gjerne bidratt med innlegg, men er ny her og litt "redd" for å gjøre feil. I endal andre forum blir det "oppstandelse" hvis en nybegynner som meg poster noe feil...:unsure:

 

Hva kan man som nybegynner feks bidra med i traders pit trådene?.

 

Legge inn hva man har kjøpt, til hvilken pris etc?

 

Ps. finnes det ingen "tråd" for nybegynnere som jeg kan lese litt i?

 

Goood helg

Link to comment
Share on other sites

For min del må du bare skrive i vei, Lasse! Alle gjør feil uansett, og er man nybegynner er det uungåelig å ikke gjøre feil fra tid til annen. Skriver man litt om det man gjør lærer man mer, da man forhåpentligvis får hjelp og tips til hvordan man kan bli bedre!

 

Jeg er ny på forumet selv, og er enig i at aktiviteten er litt laber. Det eneste man kan gjøre med det er å skrive flere innlegg!

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

God ettermiddag og snart helg :tongue:

 

Følger med litt på sidelinjen nå om dagen for jeg tuster med flere ting, men sitter som før short i REC og har ståltro på at vi ser 20 tallet i november, men vi får se jeg har tatt feil før :laugh:

Link to comment
Share on other sites

For min del må du bare skrive i vei, Lasse! Alle gjør feil uansett, og er man nybegynner er det uungåelig å ikke gjøre feil fra tid til annen. Skriver man litt om det man gjør lærer man mer, da man forhåpentligvis får hjelp og tips til hvordan man kan bli bedre!

 

Jeg er ny på forumet selv, og er enig i at aktiviteten er litt laber. Det eneste man kan gjøre med det er å skrive flere innlegg!

 

 

 

 

Takk, som sagt er jeg helt ny. Startet forsiktig og prøver meg litt frem.

 

Kjøpte Frontline og Opera denne uken. Henholdsvis til 132,50(fro) og 23(opera). Frontline har jo gjort det greit(ligger på 145,50 nå). Opera ikke så bra(23,20 nå), men håper på gode q3 tall mandag morgen...

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Det var dette med oslo og omsetning. Jeg har nordnet og den nye skandiabanken trader. Men finner ikke omsetning i sann tid eller iallefall samme dag.

 

Ellers er det bare å skrive i vei slik at vi som stadig går inn ikke finner blank side

 

Heldig med Frontline. Ser ut som det er bedre å være nybegynner enn oss/meg som har holdt ut i 10 år uten gevinst.

 

Men det er jo moro å sjå kursene gå den ene eller den andre retning. Selvfølgelig alltid i feil retning

 

Sier ikke Hegnar at Frontline skal ned??

 

Solgte netopp bear til 37,95

 

PT

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...