Jump to content

Episode 1347 - Uke 46 - 9. November - 15. November


Ståle

Recommended Posts

Er også nybegynner Lasse så du er ikke alene ;)

 

Har det ikke vært elendig omsetning denne uka? Har vel ikke vært over 6mrd en eneste dag..

 

Har solgt meg helt ut av SDRL nå og kjøpt NAS.. har vel ett snitt rundt 142 så er litt i minus.

 

Sitte også med litt SCORE med forhåpninger om at SDRL skal komme med ett bud.. Kjøpte først på 27kr (ja, elending timing), men har fått ned snittet til litt over 25kr nå.

Blir spennende å se om det kommer et bud etter hvert, men er forberedt på å sitte en stund med dem.

Link to comment
Share on other sites

Takk, som sagt er jeg helt ny. Startet forsiktig og prøver meg litt frem.

 

Vekommen til gards Lasse! Du må bare skrive, rett eller galt er jo subjektivt :rolleyes:. Tror du vil finne modenhetsgraden her betraktelig høyere enn på mange andre forumer. Har brukt traders pit til det meste, siden det ikke er altfor mye aktivitet på de andre trådene..

 

Jeg startet med å kjøpe OBX-indeksen for alle penga i mars i år (tenkte det var et godt tidspunkt å begynne på :tongue:), og med aksjer for første gang i sommer en gang. Det virket da som man kan tjene mer på aksjer, men det er helt klart at det krever mye mer også! Kan anbefale trading-teori, slikt som på stockcharts.com og andre. Om du søker på typiske trade-termer som: stop-loss, money management og trendline, så popper det alltid opp noen nyttige lenker på Google.

 

Har vel tjent på aksjer alt i alt, og tapt småbeløp på eksperimentering (kjøpe fallende kniver og ol.). Men kunne vært mye bedre/verre - er nok mer forsiktig enn de fleste,. Selv om jeg gjerne setter alle penga på spill, har jeg ingen skrupler med å avslutte en posisjon som går dårlig - noen ganger for tidlig. Men enhver situasjon er jo noe man kan lære av - og sette sammen i sitt eget trading system tilslutt. Men er kanskje best å papertrade i begynnelsen, for de som har tålmodighet til det :wink:

 

Finner kommentarer på forumet her veldig nyttig. Trenger ikke mer enn 1-2 ord for å sette meg på riktig spor, når jeg har kjøpt en fallende betongkloss eller noe lignende :wink: Til syvende og sist må man finne sitt eget system som virker tenker jeg, så trenger ikke så mye mer.

 

[quote name='Lasse!Lööv' date='13 November 2009 - 19:12' Kjøpte Frontline og Opera denne uken. Henholdsvis til 132,50(fro) og 23(opera). Frontline har jo gjort det greit(ligger på 145,50 nå). Opera ikke så bra(23,20 nå), men håper på gode q3 tall mandag morgen...

 

Ja, Opera er gøy når den faller 10-25% :happy: Håper ikke det skjer igjen, som det gjorde forrige Q, da tallene også var positive. Kan jo være aksjonærene er mer positive denne gangen også får vi håpe, og at ledelsen i Opera er mer forsiktige i sine uttalelser. Kanskje går det andre veien nå enn det har gjort siste månedene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...