Jump to content

Episode 1348 - Uke 47 - 16. November - 22. November


FrankS

Recommended Posts

Au au! Opera i fritt fall igjen, for 3. gang på noen måneder nå. Her gikk det bort 25% fra første minutt. Raskere enn i august til og med, så kan nok rebounde litt opp til 20, de første dagene forhåpentligvis.

 

Mulig neste støtte er på rundt 10.5 (om jeg skal stole på systemet mitt, som har lurt meg før, men som jeg alltid fikser og retter på ;), så her kan det være lurt å komme seg utpå ev. rebound om man ikke tror på videre oppgang med en gang, eller vil satse veldig long (tror ikke det er så hyggelig med long i dette selskapet nå).. Heller vente til den bunner skikkelig ut.

 

Tror noe av problemet til Opera er at de ikke har blitt straffet noe særlig under finanskrisen, så kan bli straffet veldig hardt, selv med gode tall. Nå var tallene i tillegg dårligere enn forrige Q.

 

Driver og tester litt med handel i disse dager, men mest på store selskaper som dnb nor, telenor ol., foreløpig på lavt volum for å se hvordan det virker.

Link to comment
Share on other sites

Ståle, mulig det må ryddes noen innlegg fra forrige post, inn i denne..

Du tar jobben du, ikke sant :-)

 

Jaja, da er vi igang igjen. Ny inngang i bear, denne gang kortsiktig med inngang på 2% opp intradag obx. Vi får se hvordan det går. Hopper ut i løpet av dagen/morgendagen om den ikke går min vei :-)

 

Når deg gjelder frykten for å skrive fordi man kan ta feil, anbefaler jeg alle å lese seg bakover på trådene, og se at man ikke er alene - i så fall.

Jeg gjør mange feil i tradinga mi, kunsten er å pelle se ut av de tradene som går feil, og bli sittende i de som går riktig.

En annen kunst er å vite når en trade har slått feil, eller når det er på tide å komme seg ut av en vinnende trade (om trenden snur).

 

Ønsker med dette alle nye skribenter, tradere, investorer og kikkere velkommen på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Hadde en liten stund i dag en avkastning på 100% siden fredag, men det viste seg dessverre at det var DNB Nor Markets som hadde gjort en feil i forbindelse med flytting av beholdningen fra en vps konto til en annen, slik at jeg hadde dobbelt opp av alle aksjene mine ;)

 

Solgte meg ut av NAS i dag og vil se det an litte grann.. Eventuelt finne noen andre aksjer å kjøpe.

Link to comment
Share on other sites

Hei..

 

Enestående børsdag nå denne mandagen :smile:

 

3% på hovedindeksen og flere av "mine" over dette nivået på bare en dag er bare herlig :laugh: US-indeksene er også betydelig opp så langt i kveld...

 

Tilfredsstillende også og se at volumet i dag nærmer seg det som bidrar til signifikans/troverdighet på fortsatt oppgang her hjemme.

 

Jeg antar at livselskaper, forsikringsselskaper og utlendinger vekter seg opp, og dagens brudd på 350 med god margin... herlig...en teknisk sett godbit :laugh:

 

Nei, nå selges det ikke her (dog stopp loss rundt 340), men mest tro på 380, kanskje indeks 400 innen overskuelig framtid/før nyttår.

 

Good luck :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Heisann venner.

 

Flott dag på verdens børser i dag. Til og med japan i pluss. (Wow!)

 

Får desverre ikke fulgt så mye med på markedet, og heller ikke skrevet så mye her. Eksamensperioden er her, og det krever sitt. Forsøker likevel å oppdatere meg på NAUR, og holder tråden her inne på forumet litt varmt med det samme.

 

Holder på long-posisjonene mine som planlagt. Har ikke kjøpt eller solgt noe nevneverdig siden tidlig sommer nå tror jeg. Ser ingen grunn til å endre noe i det Bullmarkedet vi nå er inne i. Har vært optimist siden 260-nivået og det har tjent seg hittil.

 

Flott med mange nye medlemmer. Lover å komme sterkere tilbake litt ut i desember. laugh.gif

 

Har noen klart å treffe noen innertiere i det siste? (HRG, GOGL Operashort?)

 

Ellers blir det spennende å se om vi bryter ut av konsolideringen 320-340 snart. Så vi begynnelsen på noe i dag/ kveld?

Link to comment
Share on other sites

En ventedag, i og med at jeg begynte å kjøpe i bjørnederivatene i går.

 

Har den siste tiden jobbet littmed ulike parametre for inn og utgang, (som det ser ut til at jeg til stadighet gjør :rolleyes: )

 

Noen få - og små - endringer kan utgjøre store forskjeller i inntjeninga, og da spesielt over tid.. (i alle fall ut fra hva backtestinga forteller)

 

Med de nye kjøp og salgsparameterene lagt inn i systemet, ser jeg at jeg burde avventet inngang i bjørnederivatene i går, men..

siden jeg allerede har handlet, får jeg avvente og se om ytterligere oppgang aktiverer stoploss.

 

Regner med jeg handler ytterligere i bjørnederivater når det nye systemet gir handelssignal for bjørner (i en av de nærmeste dagene) Inntil da, får dere ha gode dager på børsen alle som en :cool:

Link to comment
Share on other sites

Noe krøll på pc'n ga forrige innlegg. Beklager.

 

Ny dag og nye muligheter. Sitter foreløpig med bjørnene fra et par dager tilbake, da DJIA står i taket på synkende linje (motstand) fra toppen før finanskrisa.

Seddelprinting gir "evig " opptur ser det ut il (så langt).

 

Nå skal bare olja litt tilbake, så går bjørnene i fortjeneste de også.. Men dette er uvanlige tider.. Blir spennende å se.

 

Ha en god børsdag..

Link to comment
Share on other sites

NAUR fortsatte oppturen i dag. Har vært et ganske høyt salgspress gjennom hele dagen grunnet stor oppgang de siste dagene, men andre store aktører har på den andre siden kjøpt med begge hender.

 

Enormt omsetningsvolum og oppgang gir meg trygghet. Liker å se at store (og forhåpentligvis langsiktige) investorer setter sin lit til prosjektet.

Link to comment
Share on other sites

Endelig! Da ser det ut som korreksjonen kommer. Indexene danner en fin bølgetopp nær motstandsnivå i trenden, og solid ned i dag.

 

 

Har nå også begynt å handle på Oslo Børs. Shortet NHY på 40,94. Blir sikkert en liten rekyl opp i morra, men det får så være. Nå skal det ned på kort sikt. smile.gif

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...