Jump to content

Episode 1358 - Uke 8 - 2010


Ståle

Recommended Posts

Har vært utrulig stille her etter jula. Virker som de fleste har forlatt forumet. Så det jeg lurer på er hvorfor? Jeg ser jo at det er rundt 100 personer innom forumet daglig, men bare et par stykker skriver noe...

 

Er det så enkelt som at når en ikke skriver så gidder ikke noen andre å skrive heller?

 

Er det noe med forumet som burde forandres?

 

Aksjeforumet har vært oppe i 6 år nå, og jeg har ikke lyst til at det skal dø ut. Derfor tar jeg gladelig imot tips fra dere, og oppfordrer alle til å begynne å skrive igjen! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Vel, i dag kan jeg i alle fall melde at jeg har gjort en transaksjon. Jeg solgte mine siste PGS-aksjer i dag til kurs 80,60,- (ganske kult at jeg nesten traff intradag topp tongue.gif ) Jeg likte ikke tallene de presenterte, og følte det mest komfertabelt å selge, spesielt når jeg ble tilbudt den kursen jeg solgte på. Med inngang på 40,- og salg på 73,45,- og 80,60,- kan jeg innkassere en pen gevinst i aksjen, selv om det er snakk om et selskap som sliter i et beinhardt marked.

 

 

Er i likhet med Trym Riksen veldig usikker på veien videre, og velger derfor å sitte med litt større andel kontanter en stund fremover, i alle fall en stund. (http://riksen.na24blogg.no/?p=384) Vi får se hvordan verden takler gjeldsbyrden, og om amerikanske konsumenter velger å gå på shopping snart. Verdenshandelen avhenger av dem. laugh.gif

 

Velger dog å sitte i Kongsberg Gruppen og Northland Resources inntil videre.

 

Venter i spenning på nyheter fra NAUR-ledelsen på nyheter. Har ikke hørt fra dem på en god stund nå, og er sulten på informasjon.

Link to comment
Share on other sites

Hei alle sammen.

Som jeg har skrevet litt tidligere har jeg frekventert andre forum.

Har benyttet tiden til å lære meg programmering og backtesting av data - i forhold til Amibroker som analyseprogramvare.

 

Har konstruert et par systemer, og etter en god del prøving og feiling, ser det ut til å være i nærheten av ferdig - i den grad et slikt system noen ganger blir optimalt.

 

Det er vel slik at et forum styres både av aktivitet og innhold. Om vi skal lykkes å komme igang igjen, må vi nok produsere mere interessante debatter, anbefalinger og annet snadder..

 

Jeg lover å gjøre mitt, om noen av dere andre gjør det samme, kan det fort bli interessant :-)

 

Mandag kommer en ny uke, og mulighetene er mange...

 

 

Ha ei fortsatt god helg :-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...