Jump to content

Aksjespillet


Vergard Medbø

Recommended Posts

Det er flere her på aksjeforumet.com som spiller aksjespilllet, og de er vel enige om at det blir litt mye løst prat om alt annet enn aksjer på Aksjespillets eget forum.

 

Hvorfor et eget område? Jeg er ikke helt mot det, men jeg vil gjerne ha noen gode argumenter for det.

Link to comment
Share on other sites

Det er mulig at "aksjespillet" kan være et godt redskap for å forberede eller "trene opp" folk til å bli vant med å handle aksjer. Men det kanskje viktigste momemtet med aksjehandel kan aldri læres fra andre hold enn erfaring: nemlig å være komfortabel med dine investeringsobjekter. Det er vel å bra å satse en million på noen pennystocks i en simulering, men det er noe helt annet å putte disse pengene inn på den ekte børsen og så være med på opp og nedturer, samt kanskje stor frustrasjon når en ikke finner kjøpere når en ønsker å selge. Poenget med mitt innlegg er som følger: Folk som klarer å oppnå en god prosentvis avkastning i en simulering bør kanskje ikke være så altfor skåsikre på egen uovervinnelighet når de entrer den ekte børsen, fallgruvene er mange og en bør ha en krystallklar strategi klar på hvordan en skal oppføre seg i markedet. Personlig så tok det meg litt over to år å finne ut hva jeg egentlig ville på børsen. Den beste erfaring er som regel dyrkjøpt erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...