Jump to content

Episode 1360 - Uke 11 - 2010


Pawnee

Recommended Posts

Hei,

 

vært lite skriving her i det siste. For min del har jeg hatt handelstørke siden januar, da jeg har revurdert mine strategier. Jeg har brukt tida til å finne en strategi tilpasset OBX-indeksen, og det har jeg nå forhåpentligvis funnet. Den er mye mer langsiktig enn mine tidligere metoder, og jeg må belage meg på å være mer tålmodig. Den bruker elementer av RMO-metoden fra Metastock - hvis noen kjenner til den - samt enkel syklus-gjennkjenning i markedet. En annen ting er at jeg rett og slett ikke har tid til å trade kortsiktig, fordi det tar opp så mye av hverdagen. Sånn sett passer langsiktig spekulasjon min hverdag bedre.

 

Fordelen med å trade/spekulere i OBX-indeksen mener jeg flere:

- Gjevn utvikling, få store utslag som kan ødelegge stop-loss punkter

- Påvirkes ikke så veldig av selskapers nyheter som kan komme over natten

- Kan ikke gå konkurs :)

- Personlig synes jeg OBX-indeksen er mer forutsigbar enn alt annet jeg har analysert så langt

 

Ulempen:

- Lav bevegelse, som krever større belåning for å få noe resultat

- Ingen snarvei til rikdom, men jeg har utviklet mer tro på gjevne resultater i det lange løp.

 

 

Så jeg kjøpte min første posisjon i OBXEDNBNOR i dag på 33,80 med stop-loss på 32,40. Den regner jeg med å bli sittende med i minst 3 måneder. Skal prøve å fange opp korreksjonen etterhvert som den kommer.

 

Det eneste som mangler er det optimale instrumentet å shorte OBX-indeksen på. De BEAR-ETF'ene er jo helt på jordet når det gjelder å følge indeksen*2, så ser litt på OBX-terminer. Noen som har erfaring med dette? Hvordan bør man handle terminer hvis man ser 3 uker fram i tid, enn 6 måneder?

 

 

Mvh

Stian

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...