Jump to content

Episode 1361 - Uke 12 - 2010


AndersBB

Recommended Posts

Ny pit. Skjekk ut trådene jeg har skrevet på i helgen!

Jeg vil høre DINE tanker rundt kommende kvartal!

 

Skjekk ut oppdateringer rundt gruveselskapet Northland Resources!

 

Ellers blir det vel noen skikkelig hektiske minutter på starten av dagen på tirsdag. Tipper det blir veldig tung handel i BULL-derivatene. Flere dager med global oppgang mens Oslo børs har vært stengt. I tillegg har BRENT gått i taket og brutt teknisk motstand på oppsiden. De som har sittet long over påske bør ha tjent på dette.

 

Har folk begynt å posisjonere seg før utbyttesesongen? Den er jo i full gang!

 

Nå kommer jo også snart tall for førstekvartal også. Tror ALCOA starter 12 april. Det skjer alltid noe i markedene. Kjenner jeg er sugen på hverdag igjen. Påsken har vært rolig sådan. :)

 

 

 

Kan avslutte med et sitat:

"No matter how rich you become, how famous or powerul, when you die, the size of your funeral will still pretty much depend on the weather."

 

Link to comment
Share on other sites

Sterk oljepris om dagen. For en gangs skyld var slo Statoil en børs på plussiden. Tror ikke jeg kan huske sist det skjedde. Morro!

 

Også NAUR gikk bra i dag.

 

 

KOG dog i minus. Men det er nesten betryggende. Gjør ingenting at den synker på lavt volum etter heftig oppgang siste ukene....

Hvordan ble din dag? Var du short i DNO og long i REC? laugh.gif

Link to comment
Share on other sites

Nå gjør jeg det :)Metodene i USA gikk i null, så jeg tok en pause og så på nye metoder, også blandt aksjer i Europa. Av nesten ren tilfeldighet så passet OBX-indeksen glimrende inn i metoden. Mye bedre enn hundrevis av andre testede aksjer. Og etter mer analysering var den også lettere å optimalisere, siden den går i ganske faste tidsbestemte sykluser. Da var ikke avgjørelsen vanskelig, og jeg overførte mesteparten av midlene tilbake til Norge. Gikk inn i OBX-indeksen via OBXEDNBNOR før påske. Planen er å handle både bull og bear retning i middels lange perioder på 3 uker til 6 måneder. BULL og BEAR fondene er desverre ubrukelige da de ikke følger OBX-indeksen nøyaktig nok. Spesielt BEAR har en tendens til å synke for fort når indeksen stiger. Jeg ser fortsatt etter gode metoder å shorte OBX-indeksen på, og har sett litt på OBX-terminer. Du har ikke tilfeldigvis noen erfaring med handel i disse?EDIT: Ett eller annet gikk galt med enter-funksjonen. Får ikke til å lage nye linjer :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...