Jump to content

Episode 1362 - Uke 13 - 2010


AndersBB

Recommended Posts

Ny uke.

 

Har gjort noen endringer i dag. Solgte STL på 145 og kastet pengene etter KOG. "Desverre" kom KOG med melding i dag og jeg måtte legge ut mer enn jeg opprinnelig hadde tenkt. Men å være gjerrig på kronestykkene har jeg forstått ikke tjener seg i lengden, så jeg fulgte planen min.

 

NAUR er i DNBs ukesportefølje, med kursmål 27,-. Flere hus har begynt å ta opp dekning med tildels svært luftige kursmål. Har ikke helt oversikt, men tror de fleste ligger i intervallet 25-50 kroner. Når vi slike kruser kan jeg faktisk begynne å fantasere om "10-ganger'n" i NAUR på ganske kort tid. (5,5 i snittinngang). Tror de fleste ser oppover med tanke på NAUR om dagen...

Link to comment
Share on other sites

Lastet opp med ORK. Har store forventninger til Sapas snuoperasjon, spesielt i USA, mhp. Indalex oppkjøpet. Videre har priser på FeSi og Si steget meget raskt siste 2 måneder, noe som gjør Elkem til en fin cash-cow inntil råvareprisene begynner å stige igjen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gjorde helt rett i å følge min plan om å kjøpe KOG på mandag morgen, selv etter børsmelding. I dag ble det sendt ut en ny melding om avtale med US Army, denne gang i milliardklassen.

 

Aksjen stiger pent, og det som i går virket dyrt, virker i dag billig...

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at du gjorde en riktig deal med å kvitte deg med STL.

 

Vurderer et nytt inntog i NSG. Risikoen for ytterlig nedside i aksjen er betraktelig redusert, og med stigende priser i markedet for NSGs produkter, kan dette blir interessant.

 

KOG kjenner jeg for lite til, men skal lese meg opp litt.

 

Har lagt ut litt info om ORK.

Link to comment
Share on other sites

Alltid morro å se at man gjør ting riktig ja. smile.gif

 

Liker KOG fordi de har en svært god ordrebok på forsvarssiden, dog litt skralt på den maritime siden. Men ikke noe katastrofalt heller. Liker segmentet selskapet befinner seg i (forsvar). Gode produkter som markedet faktisk etterspør. Ser ut som om USA skal krige mye fremover... Selskaper med produkter/ tjenester som er fundamentalt interessante liker jeg generelt sett.

 

Prismessig er vel aksjen også relativt billig med PE på rundt 10.

 

Teknisk ser den så vidt jeg kan forstå også grei ut.

 

Du våger å gå inn i NSG? Det krever baller av stål. laugh.gif Trodde det nesten var garantert en emisjon der jeg?! Med marketcap på under 2 milliarder kan det da ikke ende godt for et så stort selskap! Eller?? Gårsdagens bransje også... I tillegg til at NSG seiler akterut i forhold til konkurrentene sine? De er jo markedstaperen i taperbransjen!

 

De har jo også solgt mange av sine eiendeler, slik at oppsidepotensialet og vekstmulighetene skrumper inn...

 

hvorfor vil du gå inn i denne egentlig?

Link to comment
Share on other sites

Vurderer å gå inn i NSG, men du stiller en del kritiske spørsmål som det er verdt å besvare før jeg gjør en inngang.

 

Laster opp mye cash om dagen (leieinntekter) og da må jeg gradvis plassere dette for å balansere kapitalforvaltningen.

 

Hva er tidshorisonten din på KOG?

Link to comment
Share on other sites

Det finnes f eks et stort papirselskap på S&P 500 som heter International Paper Company (IP:US)

 

Den aksjen har eksempelvis gått 250% siste året. Nå kan jeg ikke noe selskapsspesifikt om dette selskapet, men man ser tydelig at noen selskaper rir stormen av, mens andre faller av underveis.

 

Samme greia med REC. REC stuper, mens andre selskaper (f eks Trina Solar) har gått rett i taket.

 

Det er jo ofte en grunn til slike kursutslag. :)

 

"Ri vinnerne"

 

men for all del. Ikke kom å si "sa jeg det ikke" hvis nsg står i 15 om 30 dager. Det kan jo godt skje når selskapet har falt så mye som nå. Det har jo f eks nettopp brutt ut av den lange synkende trenden! (hvis du så hegnars TA nå nettop)

Link to comment
Share on other sites

TA er jo noe som må vurderes fortløpende, så vi pleier egentlig å ta for oss det i "ukespiten".

 

Ser at ingen har laget en ny en, skal mekke en nå.

 

Egentlig skal admin stenge forrige ukes pit, men ser ut som om at det ikke har skjedd ennå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...