Jump to content

Amerikanske Trades


Recommended Posts

Kor mange prosent har du totalt i år?

 

 

ikke så mange , rundt 12 % foreløbig. gjorde endel feil underveis bl.a. ved å kjøpe endel dyre opsjoner og glemme å planlegge stop-loss på et par trades.... Kardinaltabber. Må bare ta meg selv i nakken der og prøve å bli flinkere.

Har funnet ut at det hjelper med litt selvevaluering i ny og ne... Og å lese endel av Mark Douglas får å rette på mind-settingen.

Link to comment
Share on other sites

ikke så mange , rundt 12 % foreløbig. gjorde endel feil underveis bl.a. ved å kjøpe endel dyre opsjoner og glemme å planlegge stop-loss på et par trades.... Kardinaltabber. Må bare ta meg selv i nakken der og prøve å bli flinkere.

Har funnet ut at det hjelper med litt selvevaluering i ny og ne... Og å lese endel av Mark Douglas får å rette på mind-settingen.

 

Ja trur det er viktig å vere selvkritisk, se feil man gjør selv, å prøve å gjøre det bedre. Vere sterk pshykisk, disiplin, og ikke bli for grådig, studere markedet og se på andre som har gjort feil og lære av det.

 

Lever du å handel på børs eller har du jobb i tilegg?

Link to comment
Share on other sites

MRK er fremdeles en fin kandidat...burde være god støtte rundt 36-tallet her

man bør være obs på divergerende MACD og RSI...så nøye med stop-loss hvis man velger denne.

 

MET ligger på støtten...her er det muligheter for brudd enten opp eller ned...

 

NBG er fremdeles spennende ...skal se om jeg får en inngang der rundt fredagens priser, da kan man sette en stop-loss like under 2-tallet.

 

triangel i STD her må det komme et brudd snart.

 

CMCSA selvfølgelig ennå fin, men begynner å komme litt langt unna støtten nå.

Link to comment
Share on other sites

I påvente av noe bedre lastet jeg opp skuta med UUP for å kunne dra nytte av dollarens hedge funksjon hvis de andre possisjonene skulle gå ned litt. ...stop-loss under 22,2 her.

 

GLL ville også vært et ok valg der men den hoppa litt vel mye på åpningen i dag...nesten 6% opp...VXX tyder på at omsetningen av PUT-opsjoner ikke er all verden.

 

Vi får se det hele litt ann....er jo tross alt 50% sjanse for at man bommer her også som ellers, lurt å ha i tankene så man ikke blir for ivrig.

Link to comment
Share on other sites

CNXT kan være et spennende valgt til uka...liten post i såfall..volatil aksje så ikke for stor post...

 

SGMS kan også være noe...men motstanden i trenden ned må brytes først...ligger på støtte nå...

...sikkert vært bedre å shorte hvis støtten ryker...men får ikke gå short i USA med netfonds desverre..

 

ser jeg traff ganske greit med salget i TIE...trenden der er brutt nå..

Mulig jeg kan kjøpe PWAV nede på støtten igjen...ligger i triangel nå.

 

TEVA kan være noe rundt 50...meget langsiktig trend der...&disp=P"]chart her

Link to comment
Share on other sites

SWI ut på stop-loss den også.....litt uheldig siste dagene, mye stop-loss mmen sånn kan det være i perioder..

 

Ser NE tok seg fint inn i trenden igjen...men møter snart motstand.

 

Plukket en liten post i CHNG , har brutt ut av den fallende trenden siste dagene på meget stort volum..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...