Jump to content

Tsu - Transeuro Energy Corp.


sharpshoota

Recommended Posts

Fant ut at man må nesten ha en topic på denne også for at folk skal føle seg skikkelig hjemme her. smile.gif

 

På stockpro var TSU-topicen den det ble skrevet absolutt mest i, skikkelig populær blant de som fulgte selskapet. Selv sitter jeg ikke i denne man syntes det var interesant å se innom topicen i ny og ne allikevel.

 

 

Vet ihvertfall at selskapet har masse aksjer i Eaglewood energy, et selskap som har gådd meget bra i den senere tid .

 

Lykke til til TSU'erne !

 

 

Link to comment
Share on other sites

Heirolleyes.gif

Er ny her på forumet men har fulgt TSU i to år og tror eventyret endelig starter nå. Har vert en begredelig aksje så langt men skal en tro på ledelsen så begynner det å skje ting nå.

David svarte meg at de skulle komme en melding denne uka så får vi se om han holder ord?

Problemet er som dere vet penger da det ikke er gratis å utvikle eit felt, de beste ville nok vert å fått inn en partner som tok mesteparten av kostnadene i bytte mot anndeler i Ukraina tror jeg.

Å selge EWD er eit alternativ men her ventes en kraftig utvikling i kursen når resultatene fra PNG kommer og da vil de vere greit å ha aksjene en stund tilwink.gif

Vi går en spennende tid i møte så ønsker dere alle en riktig fin TSUvår:-)

 

Generalen

Link to comment
Share on other sites

Hva er egentlig dette for et selskap? Har fått med meg at de har noe utvinning i ymse bortgjemte steder av verden.

 

Hvordan er driften? Gjeldssituasjon? Emisjoner?

Ledelsen?

Hva er egentlig planene?

Er de under oppstart eller i utvinningsfase? Hvorfor "starter evetyret" nå? :D

Link to comment
Share on other sites

Eit lite sammendrag.

 

Alt låste seg da RAG brøt samarbeidet høsten 2008. Nå er tvisten med RAG løst "høsten 2009" men selskapet sliter da de enda ikke har fått på plass en partner i Ukraina. Brønnen var tilnerma ferdig borra da de satte seg fast og sidesteg ble påbegynt men så kom finanskrisen og RAG måtte trekke seg ut. Er allerede påvist ei gasskolonne på 600m i brønnen og dette er bare første brønn av nermere 30 brønner som skal borres der.

Dette er som kjent eit tidligere Russisk gassfelt som ble forlatt på 60 tallet da de ikke hadde teknologi til retningsborring som i dag. Felte produserte vist bra og er enda mye gass der viser dagens seismikk.

 

TSU eier ca 20% av aksjene i EWD som er notert i Canada. EWD har nå startet borring sammen med sin partner "Oil Search" i New Guinea og dette feltet virker svert lovendes ut ifra seismikken som er skutt. Kan jo nevne at nabofeltet er i full produksjon og det er mye olje der.

TSU kunne jo solgt aksjene i EWD men vil vente til resultatene fra testen er der. Mange i Canada mener EWD da skal til 5 CAD.

 

TSU eier jo også 50% av BR der CEQ har resten og er operatør. Produserer fra feltet i dag men husker ikke eksagt volum.

 

Når TSU starter opp igjen i Ukraina vil vi trolig få valutta for våres tålmodighet og de skal skje nå i ner fremmtid:-)

 

Generalen.

Link to comment
Share on other sites

RT 0,33 kl 0.930.

 

Dette var vel kroken på døra,TSU er snart død og begravet,har ventet i flere år på denne men nå tar jeg tapet og får igjen noen få lapper.

Snitt på 0.98

Link to comment
Share on other sites

Er ikke det litt dumt å selge nå da Woral har anongsert denne uken at "update Ukraina is almost readdy"

Så da er det vel et rimelig håp om melding rett rundt hjørnet. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er ikke det litt dumt å selge nå da Woral har anongsert denne uken at "update Ukraina is almost readdy"

Så da er det vel et rimelig håp om melding rett rundt hjørnet. :smile:

 

Har en eventuelt fusjon mellom Gazprom og Ukraina noe å si for TSU sine områder?

Link to comment
Share on other sites

Westcoast.

 

Ser ut til at du har rett.

Selv har jeg et snitt på 1,128 * 300k = 338400 NOK.

 

Vi har lov til å håpe på at "noe" skal løse seg for TSU.

 

Jeg var med på TAD også, dette minner mer og mer uten sammenligning forøvrig.

Link to comment
Share on other sites

Hei Imponert, hyggelig å se deg også her inne,

jeg tror og håper TSU får det til, er stål bull når det

gjelder Karl 101 brønnen, vi vet at det er 600 mtr. gasskollonne

og når borret gikk "stuck" i fjor var det pga høyt trykk som

kan indikere olje, derfor ny "side track " med ny rigg.

Det er kun snakk om noen få hundre meter å borre

så sitter vi med fasit, uanset så er gass forekomstene så

bra at det alene forsvarer igangsetting og prod. av Karl :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Hei BtheB (Bjørn the Bear)? biggrin.gif

 

Takk for hilsen.

 

Hyggelig å være her inne for å høste av kunnskapen til mange av de gode skribentene.

 

Flott av deg å trøste TSu'erne.

Det gav meg ny energi til å visualisere kursen i TSU til kr 1,128 i løpet av kort tid.

 

 

TSU, hey hey hey.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Javel..... TSU'ere....

 

Det gikk som forventet, men langt der inne var det et håp.

Hva tror vi nå?

Har forelskelsen kjølnet eller er det fortsatt noen bull her?

Link to comment
Share on other sites

Den er tilbake til konkursprisingen, i fjor.

Lurer på hva Lato fra Stockpro ville sagt nå.

Bemerkelsesverdig, kursen gikk fra disse nivåene til 80 øre i fjor på no time.

Skulle nok likt å se siste oppdaterte analyse fra Orion(eller TEM)

 

Wash out idag, det var tross alt et innsidekjøp på 25 øre for kort tid siden.

Tror aksjen er meget sensitiv for nyheter og kursretninger i den ene eller den andre retningen nå. Det dårlige resultatet tynger. Men er det kroken på døra? Prisingen tilsier vel det, så gjenstår det å se hva ledelsen kommer opp med fremover....

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Problemet er vel at få vil kjøpe høyrisikoaksjer i fallende marked,

mens det er overvekt av selgere på samme tid. Hvor lenge kan

selskapet leve videre uten tilførsel av ny kapital? Pengene fra salget

av EWD aksjer varer en liten stund. Bør komme opp med noen trigger snart....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...