Jump to content

Forslag til nye kategorier


Ståle

Recommended Posts

Jeg heller mer og mer over på å kutte ut Traders Pit, men tar gjerne i mot din stemme, og kommentar.

 

Har fått tilbakemeldinger om at forumet kan oppleves litt rotete for nye medlemmer, og at det ville blitt bedre med noen sammenslåinger av kategorier.

 

Jeg har følgende forslag til nye kategorier:

 

Aksjeprat, Traders pit og Markedet generelt slåes sammen til èn ->

Oslo Børs.

 

Utenlanske Aksjer og unoterte slåes sammen.

Aksjekonkurransen kuttes ut (altså, kategorien, konkurranser kan fremdeles lages. :smile:

 

Forumet vil da bestå av følgende kategorier:

 

Oslo Børs

Unoterte og Utenlanske Aksjer

SnikkSnakk

-Presentasjon

Startgropa (?)

Aksjeforumet.no

-Forslag til endringer

 

Kommentarer eller andre forslag?

Link to comment
Share on other sites

Kan vi kanskje ha en topic inne på oslo børs avdelingen for generell markeds diskusjon, siden ikke hovedindeksene (OSEBX,NASDAQ,DOW...) blir på de selskapsspesifikke topicene....eller?

 

Ja, jeg tror det kan bli en god løsning. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Her er et par av mine forslag til nye kategorier. Mener ikke at alle bør innføres, men da har du iallefall noen forslag å velge mellom.

 

 

 

 

 

Aksjemeglere (eller Meglerhus): 

 

Denne kategorien kan brukes til å diskutere f.eks meglerhus og online meglere. Om de oppleves som bra, dårlig, dyr eller billig. Hvis det ikke er å dra det for langt kan det også i denne kategorien diskuteres meglere. Hvem som ofte kommer med de beste anbefalingene, hvem som konsekvent kommer med dårlige anbefalinger osv

 

 

 

 

Analyser:

 

Her kan man legge inn analyser av enkelt aksjer. Egne analyse eller andre analyser som man har fått tilgang på.

 

 

 

 

Aksjeordbok:

 

 

 

Ofte så får jeg spørsmål av venner, familie og andre om ord og uttrykk knyttet til aksjer. Dette kan være en kategori hvor man kan spør om betydningen av diverse ord og uttrykk knyttet til kjøp og salg av aksjer, og corporate actions.

 

 

 

 

Aksjer generellt:

 

Denne kategorien kan brukes til å stille spørsmål om alt folk lurer på angående kjøp og salg av aksjer. Vil du ha inn mange nye medlemmer som kommer, så hender det ofte at mange av dem har spørsmål, slik det er pr. i dag har de ingen konkret plass å henvende seg.

 

 

 

 

Aksje strategi:

 

Her kan man diskutere ulike filosofier rundt porteføljeoppbygging. F.eks noen satser kun på utbytteaksjer og har en langsiktig strategi, mens andre satser på ren teknisk analyse og trader flere ganger til dagen. Kunne vært interessant å fått litt diskusjoner rundt de ulike filosofiene, og hvorfor man velger den filosofien.

 

 

 

 

Utenlandske aksjer:

 

Kategori hvor man kun diskuterer utenlandske aksjer.

 

 

Link to comment
Share on other sites

ang. Aksjemeglere , strategi og Aksjeordbok

...er vel nok med en topic på hver av disse... eller ?

 

Fundamentale analyser er det jo fint å ha på de enkelte aksjenes tråder.

 

...likte egentlig den oppbyggingen Ståle nevnte.....

 

Man trenger kanskje ikke gjøre all verden med endringer fra dagens løsning, bortsett fra det med traders pit.

Evt. ta litt og litt av endringer etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Og en i forhold til skatteregler, og hjelp i forhold til dette.

 

For nye investorer kan det være overveldende og vanskelig å få kontroll over alt dette selv.

 

Ser at du har klistret opp en topic i snikksnakk, men syns egentlig den fortjener eget fora. Kanskje det også vil føre til økt aktivitet der.

 

Spørsmålet blir jo bare om noen med kunnskap gidder å svare på eventuelle forespørsler. laugh.gif

 

E: språkvask

Link to comment
Share on other sites

Nja... Det blir jo bare å for å sette alle de forskjellige aksjetrådene i hver sin underkategori som f eks , olje, oljesørvis, forbruk, finans, tungindustri, kommunikasjon, it/teknologi osv...

 

? Det er jo forsåvidt greit som det er, men har jo registrert at flere nye brukere har etterlyst generell opprydning på forumet...

Link to comment
Share on other sites

Og en i forhold til skatteregler, og hjelp i forhold til dette.

 

For nye investorer kan det være overveldende og vanskelig å få kontroll over alt dette selv.

 

Ser at du har klistret opp en topic i snikksnakk, men syns egentlig den fortjener eget fora. Kanskje det også vil føre til økt aktivitet der.

 

Spørsmålet blir jo bare om noen med kunnskap gidder å svare på eventuelle forespørsler. laugh.gif

 

E: språkvask

 

Nja, vi har jo startgropa som jo er ment for alle spørsmål igrunn. Flyttet forøvrig skattetråden til stargropa, da den hører mer hjemme der. :smile:

 

Det som skjer når man får veldig mange kategorier er at brukeren kanskje blir litt usikker på hvor man skal legge inn innlegget sitt. Men samtidlig kan det bli veldig rotet og vanskelig å finne eldre innlegg hvis man har få kategorier for da vil tråder "forsvinne" i mengden. :happy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg heller mer og mer over på å kutte ut Traders Pit, men tar gjerne i mot din stemme, og kommentar.

 

Har fått tilbakemeldinger om at forumet kan oppleves litt rotete for nye medlemmer, og at det ville blitt bedre med noen sammenslåinger av kategorier.

 

Jeg har følgende forslag til nye kategorier:

 

Aksjeprat, Traders pit og Markedet generelt slåes sammen til èn ->

Oslo Børs.

 

Utenlanske Aksjer og unoterte slåes sammen.

Aksjekonkurransen kuttes ut (altså, kategorien, konkurranser kan fremdeles lages. :smile:

 

Forumet vil da bestå av følgende kategorier:

 

Oslo Børs

Unoterte og Utenlanske Aksjer

SnikkSnakk

-Presentasjon

Startgropa (?)

Aksjeforumet.no

-Forslag til endringer

 

Kommentarer eller andre forslag?

 

Jeg synes dette virker som en veldig god organisering!

 

Skulle det ikke fungere er det jo ingenting i veien for å gjøre justeringer underveis heller.

 

Det kunne også vært greit å ha kategorisere "aksjeprat" slik at man lettere finner frem. Noe alle det hegnar-forumet gjør.

Nå er jo Hegnar online et skrekkeksempel av et forum på alle måter spør du meg tongue.gif

Link to comment
Share on other sites

Jeg heller mer og mer over på å kutte ut Traders Pit, men tar gjerne i mot din stemme, og kommentar.

 

Har fått tilbakemeldinger om at forumet kan oppleves litt rotete for nye medlemmer, og at det ville blitt bedre med noen sammenslåinger av kategorier.

 

Jeg har følgende forslag til nye kategorier:

 

Aksjeprat, Traders pit og Markedet generelt slåes sammen til èn ->

Oslo Børs.

 

Utenlanske Aksjer og unoterte slåes sammen.

Aksjekonkurransen kuttes ut (altså, kategorien, konkurranser kan fremdeles lages. smile.gif

 

Forumet vil da bestå av følgende kategorier:

 

Oslo Børs

Unoterte og Utenlanske Aksjer

SnikkSnakk

-Presentasjon

Startgropa (?)

Aksjeforumet.no

-Forslag til endringer

 

Kommentarer eller andre forslag?

 

 

Angående den konkurransen som nå er etablert; kanskje greit med en link som er synlig slik at den ikke blir glemt, siden den ikke skal være med på kategorilisten.

Link to comment
Share on other sites

Er nå i sluttfasen, og nye kategorier kommer mest sannsynlig opp i løpet av helgen.

 

Her er foreløpig kategoriforslag:

 

Oslo Børs - Aksjeprat

Oslo Axess - Unoterte Aksjer - Utenlandske Aksjer

Derivater - Warrants - Valuta - Råvarer

Startgropa

SnikkSnakk

-Presentasjon

Info fra Aksjeforumet.no

-Forslag til endringer

 

(hver linje er èn kategori, mens presentasjon og forslag er underkategorier)

 

Kommentarer?

Link to comment
Share on other sites

hvordan blir det,..håper vi kan finne igjen de fleste av topicene som er i bruk...?

 

Ja, det skal nok ikke være noe problem. De trådene/topicene som blir oppdatert ofte vil jo alltid ligge øverst, både i kategorien og på hovedsiden.

Link to comment
Share on other sites

Da er de nye kategorien kommet opp. Jeg er selvfølgelig fremdeles ute etter kommentarer og tips, så det er det bare å komme med. Jeg trenger også hjelp til hvilke tråder som bør flyttes. Så hvis du finner en tråd som du mener burde ligget under en annen kategori, skriv et kort innlegg i den aktuelle tråden, så skal jeg flytte den til korrekt kategori. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg savner en kategori.

 

 

"Makro - politikk - nyheter - Fundamentale forhold"

 

Dette er jo ikke dekket per i dag, og er jo en viktig del av markedet! Slikt ble før tatt opp i traders pit, men nå er det ikke noe sted å skrive om dette....

 

Syns det er flere ting som skurrer med tanke på kategorisering, etter opprydningen for en stund tilbake, og skal lufte tankene senere. Nå er det sent.

 

No offence tho! Flott med oppdatering og fornying. Bra at brukerne høres, og det ER bedre enn før!

 

Keep it up admin!

Link to comment
Share on other sites

Takk for gode tilbakemeldinger Anders.

 

Det vil bli umulig å ha kategorier for alt, da vil det bli veldig uoversiktlig, men jeg ser at det kanskje mangler noen viktige som du påpeker.

 

Forslag til et godt navn på kategorien taes imot.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne tenke meg at du døpte den:

"Makro - politikk - nyheter - Fundamentale forhold"

Det vil jo dekke "generelt prat" rundt hvordan det faktisk går i verden. Vi hadde jo noe liknende før. Tror du døpte seksjonen "markedet generelt" eller noe, men det blir muligens for diffust. "Markedet generelt" fortalte meg egentlig ingenting om hva man skulle snakke om der. tongue.gif

Link to comment
Share on other sites

Hva med "Markedet : Makro & Fundamentalt" ?

 

Politikk og nyheter går det jo fint å opprette tråder på i snikksnakk området på.

 

Man kan jo også ta det som relateeres mot USA markedene på USA topicen, den er jo ganske så populær.

Link to comment
Share on other sites

Hva med "Markedet : Makro & Fundamentalt" ?

 

Politikk og nyheter går det jo fint å opprette tråder på i snikksnakk området på.

 

Man kan jo også ta det som relateeres mot USA markedene på USA topicen, den er jo ganske så populær.

 

 

Enig, jeg har savnet en slik kategori. Dette er høyst relevant i disse dager....

Link to comment
Share on other sites

Flott at flere også ønsker seg dette! Større gjennomslagskraft! biggrin.gif

 

hva med et fora som tar for seg "Økonomiske teorier"? Ser at vi begynner å nærme oss utkanten av hva et "Aksjeforum" skal inneholde, men det gjennspeiler kanskje heller mine personlige interresser og preferanser.

Link to comment
Share on other sites

Da er en ny kategori med det treffende navnet "Fundamentale forhold - Makro - Nyheter - Politikk" blitt opprettet. Det er bare å ta i bruk forumet, og lage interessante tråder.

 

Hvis dere ser noen tråder som bør flyttes til denne kategorien så send meg en PM eller skriv i denne tråden.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...