Jump to content

Problemer for oss sære som kjører Opera.


pluss201

Recommended Posts

Jeg har gått lei av å kjøre sikkerhetshullet IE.

 

Men har noen små problemer med Opera (kjører "med java"-utgaven).

 

F eks når jeg skal formatere farge eller legge inn smil i et innlegg. Alt jeg velger (selv om jeg markerer tekst) kommer inn som en samling i bunnen på innlegget, så må jeg klippe og lime det opp på rett plass.

 

Noen forslag når det gjelder årsak, og ikke minst kur?

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver også Opera litt innimellom, og så dette problemet nå faktisk. Håper du finner en løsning mens jeg er på ferie 8)

 

Vet du forresten noe om det "popup-blocker" saken i Opera? Hvordan virker "Block unwanted popups"? Må jeg stille inn noe sted?

Link to comment
Share on other sites

Bruker ofte opera selv, og har et problem som ikke er knyttet til aksjeforumet.

 

Når jeg trykker på logg inn, skal det komme ned en boks, der du kan velge mellom logg inn eller last ned sertifikat. I Opera kommer ikke boksen når jeg trykker... Noen som vet hva som kan være feil? Er vel antakeligvis noen innstillinger som er feil. (Jeg bruker java versjonen).

Link to comment
Share on other sites

Var Skandiabanken jeg mente ja... Glemte visst å skrive det. Har hørt andre som også sier at det funker hos dem, men lurer på hva jeg kan ha stilt på i innstillinger, som gjør at boksen med logg inn og hent sertifikat ikke kommer...

Link to comment
Share on other sites

Filosofen,

 

Du kan eventuelt prøve med å fjerne Java 1.4.x som du antaglivis har fått med Opera.

 

Så kan du installere Java Runtime Edition 1.3.1 som bør kunne virke.

 

Selv med IE har Java 1.4.x problemer med enkelte login funksjoner.

 

Limer inn link til gamle Jave JRE siden den er vanskelig å finne:

 

http://java.sun.com/j2se/1.3/download.html

 

Good luck

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke akkurat legge meg opp i dette (har ikke prøvd Opera), men SUN er mor til java fra gammelt av og senere oppkjøpte rettigheter brukes i Microsoft Windows ulike versjoner omskrevet til og for denne.

 

Gode gamle skikkelige SUN sin java kan igjen kollapse noen nye applikasjoner som er mye brukt av nettbanker og andre betalings/ordre systemer.

 

Før den taes i bruk for problemløsning i forbindelse med WIN-ett eller annet grensesnitt, bør man teste ut hvilken javamodul som er satt i funksjon for Microsoft VM i Explorer.

 

Finnes under VERKTØY (filmenyen) :arrow: Alternativer for internett.. :arrow: Avansert(siste fane) - og så scrolle litt ned til Microsoft VM for valgene.

 

Kanskje bare "kun alene" det første valg holder (JIT)..skulle passe med det meste..?

 

Bør vel prøves før man laster ned noe ekstras?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...