Jump to content

USA******** Dow Jones - SPX - Nasdaq


Recommended Posts

Charts

 

fpDJIA-narrow.gqplus?513

fpNASDAQ-narrow.gqplus?920

big.chart?style=1027&size=1&type=256&uf=

 

Tråd 1 med titlen 'USA******** Dow Jones - SPX - Nasdaq' er hermed startet. Jeg vil løbende gøre mit for at poste indlæg vedr. nøgletal, fundamentale og tekniske markedsanalyser.

 

Dagschart over udviklingen i DOW:

DOW250410.jpg

 

Teknisk kan en analyse her udbredes; men jeg vil nu blot fremhæve, at der er massiv støtte omkring niveau 10.750 og langt igen til modstand omkring niveau 12.200 => Bullish

 

Earnings Season vil bringe en righoldig nyhedsstrøm også i den kommende uge.

Man. before The Open: CAT,

Tir. Before The Open: MMM, F ...

 

FED Rate Decision onsdag vil som vanligt blive fulgt med stor opmærksomhed. Forventningen er, at der bliver tale om en Non-event, men Statement-analysen bliver spændende at følge på CNBC.

 

Her er det bare at holde fast i investeringerne og følge den simple strategi 'buy on dips'!

 

Rump

Btw. PPT om konjunkturer og renter - se 28,29,84,85,86

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 398
  • Created
  • Last Reply

Dette er en topp

SPX nådde såvidt 1220 i går og er moden for en korreksjon.

I første omgang venter jeg et retrace ned til 1133 som er 50%

av oppgangen siden bunnen tidlig i februar. Reaksjon fra 1150.

 

http://bildr.no/view/636022

http://bildr.no/view/636029

 

Det er godt mulig dette vil vise seg å være en topp av større viktighet,

og at det går flere år før indeksene kommer tilbake opp til disse nivåer.

 

http://www.traders-talk.com/mb2/index.php?showtopic=118646

 

Første bunn ventes rundt 10 mai og ca 7% ned fra dagens nivå.

Rekylen derifra vil gi hint om dette er begynnelsen på noe større,

eller om neste ben ned i the great recession ligger litt lengre frem.

 

http://stockcharts.com/def/servlet/Favorites.CServlet?obj=public&cmd=show&disp=RED

Link to comment
Share on other sites

Rally til tross - amerikanske aksjer har ikke vært billigere siden 1990

 

....ikke helt enig der, liberatorium....selv om flere har spådd 1250-området som toppen for denne gang kan jeg ikke se noen tekniske tegn ennå som peker mot dette....

 

Men det er selvfølgelig mulig det kan bli ruglete fremover og man kan få korreksjoner nedover....jeg er bullish inntill videre.

Link to comment
Share on other sites

Boligprisene i USA - Case Shiller - steg omsider på årlig basis i ettermiddag. Det var ventet en økning i prisene y/y på 1,1 prosent, mens de havnet på 0,6 prosent. Et tegn på at stemningen på Main Street fortsatt ligger langt etter stigningen på Wall Street.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut til at S&P 500 stuper akkurat nå, 17:37. Kanskje starten på den ventende korreksjonen.

 

Rumpelpot: Gitt at det blir en litt større korreksjon nå/snart, ha du analysert hvor den mest sannsynlige bunnen til korreksjonen blir i følge Elliot-bølgeteori?

 

Hilsen,

LuKi

Link to comment
Share on other sites

@ Luki "...hvor den mest sannsynlige bunnen til korreksjonen blir i følge Elliot-bølgeteori?"

 

Elliott-Wave theory er ikke entydig, så uanset om DOW bunner i 10.900 eller 9.900 vil det kunne analyseres som 'second leg (minor cycle) in a the 5-wave sub-structure'.

 

3 parametre peger dog på en sansynlig bund omkring 10.750:

 

A) Fibonacci retracement 38,2%

- Fra sidste bund omkring 9.900 til top omkring 11.250 => 10.750

B) Prices remain within the region defined by the trend channel.

- Det betyder nu, at der er support omkring = 10.750

B) Former resistance level jan09 10.750 will give support following the break.

- Modstandniveau bliver til støtteniveau => 10.750

 

 

Lykke til !

 

Rump

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev i kveld at boligprisene i USA i februar omsider gikk opp såvidt på årlig basis (Case-Schiller). Da må jeg også ta med at det var et prisfall i forholdt til forrige måned og at det var femte måned på rad at prisene faller! Når subsidiene snart blir fjernet vil vel det bety at det tar lang tid før veksten i prisene blir noe særlig. Dermed tar det vel også lang tid før den amerikanske forbrukeren kan nærme seg gamle høyder.

Link to comment
Share on other sites

Satser på at Rumpelpot får rett og 10750 holder som retrace på Dow....tilsvarer SPX 1150...

 

@ Rumpelpot: sender du de http-adresser til bildene til Ståle så er det mulig han kan klistre disse øverst oppe på denne topic.....hadde vært nice det... men de futures chartene til Nasdaq og SPX tror jeg funker ikke lengre, de har vist det samme i lengre tid...

Link to comment
Share on other sites

S&P 500 Earnings Beating Estimates

 

"With 98 of the S&P 500 companies reporting, 85 percent of the companies have beaten analysts expectations... ...earnings are coming in are slightly more than 13 percent higher than estimated."

 

"... If the current pattern holds, the market will continue to rise based on its fundamentals..."

 

Rump

Link to comment
Share on other sites

Etter en pen start faller indeksene på Wall Street også i kveld - nå som følge av S&Ps kutt av Spanias kredittverdighet. Det vil si; det svinger mellom rødt og sort så langt. Da venter vi på at også de andre kredittinstituttene skal forsyne seg av fatet; Italia, Irland osv. Mye kan skje innen 10.mai da jeg skjønner at TA-folkene her på forumet mener at bunnen kan være nådd i denne omgang.

Link to comment
Share on other sites

Claimen landet i ettermiddag på 448 000. Det er 3 000 svakere enn konsensus, men likevel bra nok til at futurene steg på nyheten.

 

Bra du kom T! Er vi fortsatt inne i en korreksjon som er på vei ned mot 10 750?

Link to comment
Share on other sites

Claimen landet i ettermiddag på 448 000. Det er 3 000 svakere enn konsensus, men likevel bra nok til at futurene steg på nyheten.

 

Bra du kom T! Er vi fortsatt inne i en korreksjon som er på vei ned mot 10 750?

 

 

Hei LinPiao

 

Hyggelig å se deg her.

 

Ja, jeg tror vi fortsatt er i en korreksjon, og jeg er ikke altfor optimistisk på kort sikt.

 

Jeg er som før bullish for den lansiktige utviklingen, og venter ikke noe stort fall. Men det spørs vel om vi ikke nå skal se en korreksjon på forholdsvis kort sikt. Jeg har ikke noen nye argumenter siden sist (siste innlegg på Stockpro). Utviklingen i US-economy er jo gledelig og det samme er selskapsresultatene som jevnt over er gode. Men etter et "godt løp" de siste månedene, syns jeg markedene ser noe overkjøpt ut på kort sikt. Men som sagt: Jeg er bullish for 2010, og tror vi slutter året over dagens nivå.

 

 

Mvh Teknikern

Link to comment
Share on other sites

Velkommen Teknikern (Lad os give aksjeforumet.no en chance og opfordre alle forumdeltagere til at holde et højt og seriøst debatniveau).

 

The ECRI Weekly Leading Index increased to 133.7 for the week ending April 23 from an unrevised 133. The smoothed, annualized growth rate decreased slightly to 12.4% from an unrevised 12.5%. The index has increased in each of the last two weeks, remaining consistent with the expectation of continued recovery through the rest of this year.

 

monthly_indexes.gif

 

Her er det bare med at holde på...

 

Rump

Link to comment
Share on other sites

Ad Rumpelpots kommentar:

 

Fredagens leading indicators fra ECRI fortsetter å innby til to forskjellige tolkninger;

 

1) I forhold til forrige uke - og sett på nivået isolert - er dette flotte tall. Kjøp!

 

2) I forhold til nivået for ett år siden - er veksten nå den laveste siden juli. Hold! (ECRI spår bare at veksten flater ut)

 

Investeringsdirektør Trym Riksen i DnB Private Banking har brukt mye tid på akkurat dette og han skrev en kommentar på NA24 om dette denne uken:

 

"Merk at en syklisk orientert investor og analytiker er ute etter å ta vendepunktene i veksten, og ikke like opptatt av NIVÅET på veksten."

 

Det er tolkningen med vekt på vendepunkter som lå til grunn da ECRI for 14 måneder siden erklærte at bunnen var nådd - før alle de alle andre leading indeksene fra Conference Board og OECD.

Link to comment
Share on other sites

Fredagens leading indicators fra ECRI fortsetter å innby til to forskjellige tolkninger...

 

Helt enig i denne observation, men spørgsmålet er, hvad det betyder for vores investeringsstrategi?

 

Btw. Trym Riksen: Tatt på sengen, igjen

Resultatsesongen er over oss. I USA flommer det over av positive overraskelser til allmenhetens tilfredsstillelse.

 

Rump

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...