Jump to content

USA******** Dow Jones - SPX - Nasdaq


Recommended Posts

  • Replies 398
  • Created
  • Last Reply

Ser ut til at markedene reagerer negativt på debt dealen , rett nedover -2,5% på SPX .... ser også ut som halslinjen her er iferd med å ryke... chart her

 

1250 ser helt klart ut til å være et kritisk nivå på SPX (i likhet med 396-nivået her hjemme).

 

Det er jo mulig det går mot et skikkelig skrell i markedet, men det er i såfall litt utypisk at det skjer i denne delen av "sykluskværna".. Rentene er jo fortsatt rekordlave, og sett bort fra Japan har vel aldri verdens børser falt kraftig med så lave styringsrenter som nå?

 

Markedet har tidligere riktignok falt etter bare to års oppgang, som i bearmarkedet etter oppgangen i 1998-2000.

 

Enn så lenge er jeg bullish, og tror vi godt kan få en slags reprise av fjoråret som skissert i denne bloggposten, men vi får se..

Link to comment
Share on other sites

Tok kanskje munnen litt for full forrige gang spx steg 100 poeng opp fra 1250 området i et sterkt rally over noen dager. Sa vel at bunnen var bak oss, noe den beviselig nå ikke var.

Men prøver igjen; Tror vi så bunnen idag

 

En fin hammer i chartet:

 

  1. Small real body at the upper trading range.
  2. Color of the body is not important.
  3. Long lower shadow at least twice the length of the body.
  4. Little or no upper shadow.
  5. Previous trend should be bearish.

Sånn sett kan det jo tenkes at trenden nå reverseres i tiden fremover, og at høsten blir bra for aksjer.

 

wink.gif

 

 

Vil tilføye dette:

Ideally, a white real body Hammer with a higher open the following day could be a bullish signal for the days ahead.

 

Så det som blir viktig å følge med på resten av uka blir ledighetstallene. ADP viste optimistiske anslag idag. Jobless Claims viste optimstiske tendeser forrige torsdag med under 400k.

Ledigheten tok kanskje en høyere registrering forrige måned pga industri-nedstengning som følge av jordskjelvet og tsunamien i Japan. Kanskje overraske positivt på fredag?

Men samtidig har det kommet varsel om jobb-kutt fra enkelte industrier, så får leve i spenning.

Begynner å bli svært oversolgt nå, og mange er drit-lei børs. Pleier å snu da.....

Link to comment
Share on other sites

Nei, dette ble en skrellsad.gif

 

Noen mener at det skulle være støtte rundt 1220, men den er også under dette idag.

Vanskelig å si, men tror det som skjer er overdramatisert. Det er en negativ spiral, men den globale etterspørselen etter olje og råvarer burde fortsatt være god.

 

Det er panikk nå, og vix over 30.

Link to comment
Share on other sites

Ja, tror markedene nå leter etter ett gulv.

 

Synes ECRI WLI fortsetter å avgi positive tendenser.

Det er fremgang igjen idag, for andre gang på rad.

 

ECR WLI

 

 

1168 spx og 11139 dow bunnen for nå?

Om dette er tilfelle så vil trolig flere og flere oppdage dette og drive markedet opp igjen.

Tror mange bare venter på at "gulvet" skal være inne.

Link to comment
Share on other sites

Ikveld var det en long legged dragonfly doji candlelstick på SPX.

 

 

long_legged_doji.gif

 

 

I terminologien heter det bl.a. :

The Long-legged Doji is composed of long upper and lower shadows. Throughout the time period, the price moved up and down dramatically before it closed at or very near the opening price. This reflects the great indecision that exists between the bulls and the bears.

 

The Doji is one of the most revealing signals in Candlestick trading. It clearly indicates that the bulls and the bears are at an equilibrium, a state of indecision. The Doji, appearing at the end of an extended trend, has significant implications. The trend may be ending. Just this fact alone creates a multitude of investment programs that produce inordinate profits. What is the best method for making big trading profits? Knowing the direction of a trading entity and the strength of that move, Candlestick analysis perfects the trading strategy. Candlestick formations reveal high probability profitable reversals. Hundreds of years of investing refinement have proven that point.

 

---

 

Det er lov å tro på bedre tider....rolleyes.gif

Link to comment
Share on other sites

Don't panic: Why S&P's downgrade means nothing

 

 

En psykologisk frykt reaksjon i morgen ligger kanskje i korta.

En kan huske på at da OSE stengte, lå SPX rundt 1181.

 

Futures nå ca i området 1170-1175.

(og stigende fra bunnen akkurat i øyeblikket, men ting kan jo fortsatt endre seg)

 

Tror oljeprisens nedgang også kun er midlertidig.

 

Noen eksperter mener at oljeprisen vil stige allerede i inneværende kvartal, som følge av tilbuds-knapphet.

Det har jo også kommet positive nyheter fra Europa vedr gjeldssituajonen, da Hellas har fått bekreftet redningspakke og ECB "will actively implement" bond-buying program.

Link to comment
Share on other sites

JØSS! ...SPY ned 6,5% i går...... ohmy.gif

Hadde faktisk trodd dette skulle være ganske fort overstått.... men det ser ikke ut til at ting snur med det aller første.

Jammen glad jeg hadde stop-loss på fredagen, hadde ikke vært noe særlig å sitte long i S&P nå.

 

- Samme hva de sier er vi et AAA-land sa Obama. ...vel vet nå ikke helt om man kan si det når et land er nødt til å lånefinansiere forbruket sitt og gjelda har steget så til de grader siste årene. Kan ikke si jeg ser noen vesentlig forskjell der på verken USA, Italia , Spania , osv osv..... Gjelda til disse er såpass stor og så lenge de ikke går i pluss på budsjettene sine har de ikke den minste lille sjanse til å klare å betale noe tilbake. Eller hur ???

 

Kan jo i grunn sammenligne det med at jeg skulle betalt alle mine regninger med kredittkort, tilslutt hadde det gått skikkelig ille og jeg ville ikke hadd sjans til å betale om jeg da ikke vant i lotto eller fikk en meget bedre betalt jobb.

 

 

Jeg begynner å lure på om dette faktisk er en værre situasjon enn den vi så i 2008. Vi snakker tross alt om landenes betalingsevne på gjelda si. Forrige gang var det bare noen banker som måtte reddes og en stor som gikk overende.

Er også veldig spent på hvordan markedene vil motta evt skatteøkninger i USA som det ble snakket om.

Link to comment
Share on other sites

JØSS! ...SPY ned 6,5% i går...... ohmy.gif

Hadde faktisk trodd dette skulle være ganske fort overstått.... men det ser ikke ut til at ting snur med det aller første.

Jammen glad jeg hadde stop-loss på fredagen, hadde ikke vært noe særlig å sitte long i S&P nå.

 

- Samme hva de sier er vi et AAA-land sa Obama. ...vel vet nå ikke helt om man kan si det når et land er nødt til å lånefinansiere forbruket sitt og gjelda har steget så til de grader siste årene. Kan ikke si jeg ser noen vesentlig forskjell der på verken USA, Italia , Spania , osv osv..... Gjelda til disse er såpass stor og så lenge de ikke går i pluss på budsjettene sine har de ikke den minste lille sjanse til å klare å betale noe tilbake. Eller hur ???

 

Kan jo i grunn sammenligne det med at jeg skulle betalt alle mine regninger med kredittkort, tilslutt hadde det gått skikkelig ille og jeg ville ikke hadd sjans til å betale om jeg da ikke vant i lotto eller fikk en meget bedre betalt jobb.

 

 

Jeg begynner å lure på om dette faktisk er en værre situasjon enn den vi så i 2008. Vi snakker tross alt om landenes betalingsevne på gjelda si. Forrige gang var det bare noen banker som måtte reddes og en stor som gikk overende.

Er også veldig spent på hvordan markedene vil motta evt skatteøkninger i USA som det ble snakket om.

 

 

@sharpshoota. Hei. Hyggelig at du skriver.

Det du nevner er jo relevant, men ikke nytt for børsene. Vi har jo visst lenge dette med statsgjelda til USA. Det som virker å ha utløst dette er de politiske lederne sin evne til å samarbeide om løsninger og dertil S&P sin nedgradering som følge av dette. Det virker som om maktkampen dem imellom før valget er viktigere enn landets ve og vel. Tror S&P ga dem en smekk på fingeren nå.

 

Så har vi jo selskapene i indeksene, de handles jo til lave verdier og har ingen fokus for tiden. All fokus er dreid vekk fra selskapene og rettet mot alt som kan vinkles til krise. Jeg vet ikke, men vi får vel et svar i q3, når selskapene kommer med resultater for q3. Om disse viser seg å være bedre enn ventet, så er det kanskje ikke så ille i verden?

 

Ser DOW vaker rundt 200ma i weekly chart ved 10740. Hvis dette holder for uka, er jeg optimist for videre utvikling. spx bør egentlig over 1155 i dette scenariet, som er 200ma for den indeksen.

Link to comment
Share on other sites

The Elliott Wave lives on... :-)

 

According to physical law: "Every action creates an equal and opposite reaction". The same goes for the financial markets. A price movement up or down must be followed by a contrary movement, as the saying goes: "What goes up must come down"( and vice versa). Price movements can be divided into trends on the one hand and corrections or sideways movements on the other hand. In Elliott terminology these are called Impulsive waves and Corrective waves.

 

The corrective wave formation normally has three, in some cases five or more distinct price movements, two in the direction of the main correction ( A and C) and one against it (B).

 

post-4056-1313168656,7895_thumb.jpg

 

Very important in understanding the Elliott Wave Principle is the basic concept that wave structures of the largest degree are composed of smaller sub waves, which are in turn composed of even smaller sub waves, and so on.

 

The Elliott wave principle is a form of technical analysis that attempts to forecast trends in the financial markets and other collective activities.

 

Rule 1: Wave 2 can never retrace more than 100% of wave 1.

Rule 2: Wave 4 may never end in the price territory of wave 1.

Rule 3: Out of the three impulse waves - 1, 3 and 5 - wave 3 can never be the shortest.

 

Now let's examine rule No. 2:Wave four will never end in the price territory of wave one. This rule is useful because it can help you set protective stops in anticipation of catching a fifth-wave move to new highs.

 

post-4056-1313168897,5096_thumb.jpg

 

Happy trading

 

Mvh

Rump

Link to comment
Share on other sites

dead-cat-bounce.png

 

Dette er vel også et alternativ.

 

(dead cat bounce)

 

 

 

Synes det er vanskelige tider selv, men fallet vi så nå var noe uten om det vanlige. Noe som ikke ligner et korreksjonsfall. De to alternativene er enten en korreksjonsfase eller ny nedtur. Det ville vært rart om krisen som avisene skrev så om nå plutselig var over. Men tallene fra USA i det siste har jo vært oppløftende, med jobless claims og retail sales. Consumer centiment var svak.

Link to comment
Share on other sites

 

- Samme hva de sier er vi et AAA-land sa Obama. ...vel vet nå ikke helt om man kan si det når et land er nødt til å lånefinansiere forbruket sitt og gjelda har steget så til de grader siste årene. Kan ikke si jeg ser noen vesentlig forskjell der på verken USA, Italia , Spania , osv osv..... Gjelda til disse er såpass stor og så lenge de ikke går i pluss på budsjettene sine har de ikke den minste lille sjanse til å klare å betale noe tilbake. Eller hur ???

 

Kan jo i grunn sammenligne det med at jeg skulle betalt alle mine regninger med kredittkort, tilslutt hadde det gått skikkelig ille og jeg ville ikke hadd sjans til å betale om jeg da ikke vant i lotto eller fikk en meget bedre betalt jobb.

 

 

Jeg begynner å lure på om dette faktisk er en værre situasjon enn den vi så i 2008. Vi snakker tross alt om landenes betalingsevne på gjelda si. Forrige gang var det bare noen banker som måtte reddes og en stor som gikk overende.

Er også veldig spent på hvordan markedene vil motta evt skatteøkninger i USA som det ble snakket om.

 

Jeg er ikke enig i sammenligningen din mellom USA og Italia/Spania, Sharpshoota. At de har høy gjeld er vel neppe nok for å si noe om hvor solvense de er. Hvis f.eks Italia går konkurs betyr ikke dette at USA gjør det. Her kan man diskutere i det vide og brede om så, men i utgangspunktet ser jeg på landene som vidt forskjellige. USA har et utgiftsproblem, ikke inntektsproblem. De neste valgperiodene vil nok dette stå i fokus. Tidligere har budsjettunderskuddene pleiet valgløftene (og underskuddene har derfor pågått valg etter valg), men situasjonen i dag "vekker" nok endel politikere og stemmeberettiget. Det gjenstår jo å se hva som blir vedtatt fremover, men jeg blir overrasket om de neste valgkampene går forbi temaet "budsjettunderskudd".

 

De forente amerikanske stater har en annen økonomi enn medlemslandene i EU. Begge har en høy samlet arbeidsledighet og en høy offentlig gjeld (USA har 100 prosent av bnp, mens EU har 80 prosent av bnp), men USA har en helt annen arbeidsmobilitet mellom stater enn EU, noe som gjør det enklere å omplassere ledig arbeidskraft. Mye annet kan nevnes som pengepolitikk og finanspolitikk - med alle de underliggende kategorier som følger av dem.

 

Det er på samme tid bekymringsfullt å observere at så mange "rike" land sliter økonomisk. I finansteori anser man rentepapirer(f.eks obligasjoner utstedt av myndigheter) som sikre - uten risiko. De siste tre årene har virkelig satt denne forutsetningen på prøve. Selvom USA har sine utfordringer økonomisk, anser jeg EU som en mye større trussel i forbindelse med økonomisk ustabilitet.

Link to comment
Share on other sites

Det er gått nesten 14 dager siden spx var på sitt laveste nivå rundt 1110poeng 9 august. Så langt ligner det forsøk på dobbel bunn, men det kan jo fort være en bull-trap. Igår kom en bullish inverted hammer som kunne indikere dagens oppgang.

 

Mye avhenger vel nå kanskje av om hva FED egentlig kan gjøre med den såkalte QE3, og markedet stiger som følge av forventning til dette ifølge E24.no.

 

Vet det er delte meninger om hva som foregår, enten det er en vanlig korreksjon eller om det er starten på noe værre. Teknisk så er det visstnik avgitt langsiktig salgssignal, men ikke alle stoler helt på disse signalene.

 

Det virker iallefall som det er mange flere som tror på dobbel dippen nå enn for få uker siden. Hvis det kommer nytt tilbakeslag, så skal vel indeksnene videre ned 20-30 % til mens om det unngås og vi ser videre vekst skal det sikkert opp igjen.

 

I tillegg kommer vel Euro-krisen som ikke er avklart.

Link to comment
Share on other sites

Berkshire Hathaway Inc. (BRK/A)’s $5 billion investment in Bank of America Corp. (BAC) is Chief Executive Officer Warren Buffett’s latest attempt to capitalize on weakness at one of Wall Street’s biggest firms.

 

Man kan jo ikke annet enn å geni erklære Buffet, han har jo såklart gjort tingene riktig.

Treffer han denne gangen også? ....ikke lett å si og han har jo såklart råd til å bomme av og til.

 

Patriot er han ihvertfall til de grader, kan jo være at dette er et forsøk på å vise alle andre at han føler seg trygg på at man ikke får videre nedtur eller noen slags kollapps nå. 5 milliarder dollar er jo en ganske bra redningspakke for BOA ihvertfall. smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Indeksene nå ved forrige rekyltopper.

Hva nå?

 

Folk spør seg om det samme som sist, da man kom til denne rekyl-toppen. Har bunnen virkelig vært?

 

Ben har iallefall fått folk til å tro at verden skal reddes, så gjenstår å se hva dem får til. Det er vel delt meninger om det.

 

En oppgang over 11500 på dow ville sett bedre ut teknisk, men rart om ikke bunnene skal testes en gang til iallefall. Krisen er vel ikke over, det er bare fokuset som har skiftet til at aksjer er billige.

Link to comment
Share on other sites

The Elliott Wave lives on... :-)

 

According to physical law: "Every action creates an equal and opposite reaction". The same goes for the financial markets. A price movement up or down must be followed by a contrary movement, as the saying goes: "What goes up must come down"( and vice versa). Price movements can be divided into trends on the one hand and corrections or sideways movements on the other hand. In Elliott terminology these are called Impulsive waves and Corrective waves.

 

The corrective wave formation normally has three, in some cases five or more distinct price movements, two in the direction of the main correction ( A and C) and one against it (B).

 

post-4056-1313168656,7895_thumb.jpg

 

Very important in understanding the Elliott Wave Principle is the basic concept that wave structures of the largest degree are composed of smaller sub waves, which are in turn composed of even smaller sub waves, and so on.

 

The Elliott wave principle is a form of technical analysis that attempts to forecast trends in the financial markets and other collective activities.

 

Rule 1: Wave 2 can never retrace more than 100% of wave 1.

Rule 2: Wave 4 may never end in the price territory of wave 1.

Rule 3: Out of the three impulse waves - 1, 3 and 5 - wave 3 can never be the shortest.

 

Now let's examine rule No. 2:Wave four will never end in the price territory of wave one. This rule is useful because it can help you set protective stops in anticipation of catching a fifth-wave move to new highs.

 

post-4056-1313168897,5096_thumb.jpg

 

Happy trading

 

Mvh

Rump

 

------------------------

 

@rumpelpot

 

Er det neste bølge i EW diagrammet ditt som har startet?

 

Ligner litt på det så langt.

 

mvh

S

Link to comment
Share on other sites

Vi får se hva som skjer.

USA indeksene har to dager på rad testet 11700/1230 området, og dette har ikke gått i denne omgang.

Synes ISM indeksen nå ligger farlig nær kontraksjon-nivåer, selv om den holder seg fortsatt over 50 med et nødskrik.

 

Don`t fight the FED er det noe som heter. Blir spennende å se hva dem skal finne på. Markedet tror det skal gå som sist med QE3 som redder markedet. Obama skulle komme med redningspakke denne måneden, så blir artig å se hva det er og hvordan markedet tolker det.

 

I følge tekniske signaler så er det utløst et bear-marked ved brudd ned av 1250-1260, og noen forventer en slags oppgang dit hvis teorien rundt oppgang til test av 50ma skulle komme. Deretter ned til 1100, og lengre sikt 950. Men blir kun teori dette her.

Morgendagens ledighetstall blir spennende for mange.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...