Jump to content

USA******** Dow Jones - SPX - Nasdaq


Recommended Posts

@ LinPiao, hvad tænker du vi skal tolke af Riksens senest blog-indlæg?

 

LEI_alle-1024x478.jpg

 

Rump

 

Hei Rumpelpot - jeg leser han negativt. I mars/april i fjor fremhevet han Ecris treffsikkerhet fremfor Conference Board og OECD da ECRI var alene om å forutse oppgangen i markedene. Når Ecris weekly leading index nå har falt til minus fem skal dette - i følge en som kommenterte Trym - bety en 70 prosent sjanse for en resesjon. Ecri selv venter på flere bekreftelser før de går så langt. En ny resesjon kan man alltid kunne leve med, men hvordan skal de vestlige myndighetene denne gangen motvirke resesjonen? Hva skal FED denne gangen gjøre med renten? Hva slags stimuli blir det når alle tråkker på bremsen? Igjen; det meste blir balansert etter hvert, men aksjekursene skal ned i høst og trolig utover 2011.

 

Hva tror du Rumpelpot? Er du mer nyansert?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 398
  • Created
  • Last Reply

........

Alt går etter planen - Sentrum! - betyr det at DJ passerer 11 000 før 1.juli? Du er sporty hvis du tør å spå noe konkret her slik Teknikern gjorde før (kanskje fortsatt?)

 

Jeg er også av den oppfatning at etter DOW nådde ca 11200 nivået, så kom korreksjonen pga overkjøpte indekser. Selvsagt kan man forklare dette med alle de dårlige nyhetene som kom samtidig i bl.a. eurolanda/hellas etc.

Etter at en bunn er inne i en korreksjon, så er trenden opp igjen og klatringen mot nye årstopper har startet. Noe annet betyr jo at toppen er nådd, og når man fortsatt ser vekst i USA som Tekniker`n skrev om, så vil toppen på langt nær være nådd.

Jeg ser du, LinPiao, bruker ECRI WLI som eneste indikator å følge for verdensøk. og at du derfor tolker det som en ny nedtur har startet. Jeg er noe usikker på hvilken vekt/rolle man skal tillegge denne indeksen pr nå i stadiet av oppgangen vi er i nå.

 

Jeg skal ikke spå noe om DOW passerer 11000 før 1.juli, men siden dette jo er en korreksjon (som flere long-bullere her mener) så betyr det at 11200 skal brytes innen noen uker (maks ca 10 uker fra nå.) Det kan også skje før. Når først 11200 brytes så tror jeg vi kan komme opp mot 12500 i neste long bull-run som representerer Fibonacci nivå 78,6%.

 

Jeg så at DOW testet 50ma (10585) i daily chart idag, og at indeksen er i fin trend opp mot 11100 i test av 200ma weekly.

 

Et pent brudd av 200ma (nå 10340)ser ut til å være etablert, ved evt. tilbake fall tror jeg det vil være god støtte der.

 

MVH S

Link to comment
Share on other sites

Det var konkret og tydelig nok for meg, Sentrum!

 

Teknisk - isolert sett - er 11 200 i løpet av august sikkert rimelig. Men i tillegg til leading indicators har vi også Baltic Dry Index og kobberprisene som er ganske slitne for tiden. Vi får se om bildet holder seg utover. I tilfelle må de dårlige nyhetene etter hvert slå inn bl.a. på ISM-indexen som kommer 1.juli, retail sales litt etterpå og alt det andre.

Link to comment
Share on other sites

Hva tror du Rumpelpot? Er du mer nyansert?

 

...min vurdering er aktuelt noget usammenhængende, fordi mine foretrukne analysemodeller giver divergerende og inkonsistente signaler. Jeg er derfor afventende - men eksponeret bull.

 

Rump

Link to comment
Share on other sites

Ser at det fortsatt er veldig volatilt. Derfor ser det bedre ut å forholde seg til

DOW i weekly chart i den noe langsiktige tenkinga jeg argumenterte for i siste innlegget. Etter en oppgang fra 9800 til 10600 på relativt kort tid, så kan man kanskje si det var naturlig med litt pullback.

Link to comment
Share on other sites

Ledighetstallene - claimen - var OK i ettermiddag med et fall på 19 000 ned til 457 000. Verre var det med de varige forbruksgodene som var de dårligste på seks måneder, men likevel bedre enn ventet:

 

WASHINGTON (MarketWatch) - Orders for U.S.-made durable goods sank in May, falling 1.1% on weaker demand for airplanes, steel and communications equipment, the Commerce Department reported Thursday. The decrease was not as severe as the expected 1.4% drop forecast by economists surveyed by MarketWatch. It is the first decline in total orders in the last six months and the largest since August 2009. The underlying report was not as weak as the headline suggests. Excluding aircraft, orders rose 0.9%. Shipments fell 0.4% in May, and were up 0.4% excluding transportation goods. Inventories rose 0.8%.

Link to comment
Share on other sites

Det var konkret og tydelig nok for meg, Sentrum!

 

Teknisk - isolert sett - er 11 200 i løpet av august sikkert rimelig. Men i tillegg til leading indicators har vi også Baltic Dry Index og kobberprisene som er ganske slitne for tiden. Vi får se om bildet holder seg utover. I tilfelle må de dårlige nyhetene etter hvert slå inn bl.a. på ISM-indexen som kommer 1.juli, retail sales litt etterpå og alt det andre.

 

 

Hva mener du med at BDI og kopperprisene er slitne?

 

Både kopper og BDI er på februar-low - akkuratt det samme som aksjemarkedet. Hva er galt med det?

Link to comment
Share on other sites

Hva mener du med at BDI og kopperprisene er slitne?

 

Både kopper og BDI er på februar-low - akkuratt det samme som aksjemarkedet. Hva er galt med det?

 

Hei Fred

 

Det er ikke noe galt. Jeg ble spurt om weekly leading indicators var det eneste jeg hadde som tydet på mørke tider framover. Særlig Baltic Dry Index kraftige fall den senere tiden tyder på det samme. Så får vi se om disse dystre tegn slår ut i realøkonomien allerede i sommer. Boligsalget og varige forbruksgoder kan være endel av et mønster.

Link to comment
Share on other sites

Skal vi si at bunnen er passert for nå, og at det slutter over 10250(?)

Da ser jeg litt lysere på nu-situasjonen, og at det kortsiktig skal opp igjen.

Hvis ikke så ligger 10k grensa på nedsiden å lurer.

50ma weekly ligger på 10155, så det er fortsatt litt å gå på her...

smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Hm. Jeg må vel innrømme at jeg begynner å bli noe bekymret. Det ser nesten ut til at DOW og S&P faktisk kan fullføre et Hode-skuldre formasjon allerede nå og ikke til høsten som jeg forventet meg. Men, foreløpig er det vel ingen grunn til panikk. Vi har enda trenden i RSI samt den sterke støtten på 1050 å støtte oss på.

 

Hilsen,

LuKi

post-6612-12774006558224_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Michigan Consumer Sentiment Index Rose to 76

 

*Økte fra 73,6 i mai til 76 i Juni.

*Ventet 75,5

*Høyeste måling siden januar 2008!

 

"The Thomson Reuters/University of Michigan final index of consumer sentiment increased to 76, the highest since January 2008, from 73.6 in May. The gauge was projected to rise to 75.5, according to the median forecast of economists surveyed by Bloomberg News."

Link to comment
Share on other sites

Siden ECRI WL-Index følges av flere her, så er det jo verdt å nevne at denne viste

oppgang idag, opp fra 122,4 til 122,9.

Så har vi nå sett vendepunktet?

 

 

 

Jo Sentrum, det var verdt å merke seg at på ukebasis gikk målingen opp. Men Ecri selv vektlegger den årlige veksten som denne gang var den verste på 56 uker. Ecri sier "the economy is about to slow". Andre steder sier Ecri-sjefen Ackman at fallet i veksten i realøkonomien vil slå inn ved overgangen til annet halvår i år, men at en eventuell resesjon ikke vil komme før 2011. Her er kommentaren fra fredag:

 

(Reuters) - A measure of future U.S.economic growth rose slightly in the latest week, but its annualized growth rate continued to fall, indicating the economy is about to slow, a research group said on Friday.The Economic Cycle Research Institute, a New York-based independent forecasting group, said its Weekly Leading Index rose to 122.9 in the week ended June 18, up from 122.4 the prior week, originally reported as 122.5.

 

The index's annualized growth rate fell to minus 6.9 percent from a revised minus 5.8 percent, originally reported as minus 5.7 percent. That was its lowest level since May 22, 2009, when it stood at minus 8.7 percent. "After falling for six weeks, the uptick in the level of the Weekly Leading Index suggests some tentative stabilization, but the continuing decline in its growth rate to a 56-week low underscores the inevitability of the slowdown," said Lakshman Achuthan, managing director of ECRI.

Link to comment
Share on other sites

Fvn hadde en glimrende oppsummering av helgens G20 møte: " - og viser at de både kan støtte opp under ny vekst og redusere den enorme statlige gjelden mange land sliter med"

 

Jo mer ullent jo mindre troverdig. For meg blir det en gåte hvordan veksten skal opprettholdes samtidig som man foretar innstramminger i 100 milliarders klassen.

Link to comment
Share on other sites

Til dere som tross den siste tids turbulens har fortsatt å være positive til aksjemarkedet, sentrum, teknikern m.fl., har dere endret syn nå som følge av alle HS formasjonene som er utviklet i de ulike børsindeksene; Dow, SPX, Oslo Børs....?

 

Dersom dere fremdeles er positive, er dette på bakgrunn av fundamentale forhold, eller er det tekniske forhold som jeg overser som skulle tilsi at disse HS formasjonene er falske tegn som må ignoreres? Eller er det på lang sikt dere er positive, mens på kort sikt sannsynlig med en forbigående nedtur?

 

Dersom det bryter videre ned i SPX i dag, betrakter dere det som et salgssignal? Og dersom det nå snur umiddelbart opp, kan man da betrakte det som dobbeltbunn som gir kjøpssignal?

 

Håper noen kan opplyse meg litt, holder på med Grøttes kapittel om teknisk analyse og er enda veldig grønn på dette.

Link to comment
Share on other sites

Hei, for egen del må jeg si at det fortsatt virker/ser litt usikkert i markedene nå.

Indexene ligger vel på støtten nå, så videre fall kan ikke tolkes positivt

hvis det da ikke er en siste wash out. Ser det er mange som vil ha en dobbel-dip nå.

Aksjemarkedet snur når man minst aner det, så hvis det skal snu før brudd ned så burde det skje nå. Men tross alt, mange aksjer er billige/attraktive på disse nivåene. Tror fortsatt dette er bare en korreksjon, spørsmålet er når det snur.

Kunne vært fint med noen kommentarer fra Teknikern på dette også.

 

----

Futtene reagerte negativt på talla kl 14:30, men tok seg pent inn igjen raskt.

Tolker det som et godt tegn.

Link to comment
Share on other sites

Hei, for egen del må jeg si at det fortsatt virker/ser litt usikkert i markedene nå.

Indexene ligger vel på støtten nå, så videre fall kan ikke tolkes positivt

hvis det da ikke er en siste wash out. Ser det er mange som vil ha en dobbel-dip nå.

Aksjemarkedet snur når man minst aner det, så hvis det skal snu før brudd ned så burde det skje nå. Men tross alt, mange aksjer er billige/attraktive på disse nivåene. Tror fortsatt dette er bare en korreksjon, spørsmålet er når det snur.

Kunne vært fint med noen kommentarer fra Teknikern på dette også.

 

----

Futtene reagerte negativt på talla kl 14:30, men tok seg pent inn igjen raskt.

Tolker det som et godt tegn.

 

Akkurat nå ligger DJ på 9688 og SP på 1019 - er dette et brudd ned, Sentrum? Det bør kanskje etablere seg gjennom noen dager, eller holder det nå?

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå ligger DJ på 9688 og SP på 1019 - er dette et brudd ned, Sentrum? Det bør kanskje etablere seg gjennom noen dager, eller holder det nå?

 

 

Fra et optimistisk ståsted, kan man håpe det er en siste wash out. Teknikern skrev om stop-loss et par prosent under 9800. Dette er 9604 for å være nøyaktig. Det er så mye negativitet ute, forhåpentlig vis er det innbakt nå.

Jeg vet vel ikke om noen som med 100% sikkerhet kan uttale seg om hva som skjer videre....

Men det er magne som uttaler seg om langvarig nedtur, depresjon osv om man leser i DN og lignende aviser...

---------

edit:

Har lyst å legge inn dette chartet fra 73-74 bear markedet (som jeg også la

inn på stockpro ifjor da indeksene var ved bunner):

 

7374bear.gif

 

I 1975 så stoppet fallet fra topp etter en nedgang på 14,5%

I dag er fallet fra toppen på ca 14%

 

Kan historien gjentas?

Link to comment
Share on other sites

Litt optimisme i all "elendigheta"

SAN FRANCISCO (MarketWatch) -- General Motors Co. said Thursday that June U.S. sales rose 10.7% to 195,380 vehicles from 176,571 in the year-ago period. Chevrolet sales increased by 32.5% to 141,381 vehicles, and Buick sales jumped 52.7% to 13,133 vehicles. GM's best selling model for the month was the Silverado-C/K pickup with 30,994 sales.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Litt optimisme i all "elendigheta"

SAN FRANCISCO (MarketWatch) -- General Motors Co. said Thursday that June U.S. sales rose 10.7% to 195,380 vehicles from 176,571 in the year-ago period. Chevrolet sales increased by 32.5% to 141,381 vehicles, and Buick sales jumped 52.7% to 13,133 vehicles. GM's best selling model for the month was the Silverado-C/K pickup with 30,994 sales.

 

 

 

Det var en pen økning fra juni i fjor, men samtidig var det et stygt fall fra mai i år. Det vanlige altså; er koppen halvfull eller halvtom.

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen.

 

Enig at det ikke ser spesielt bra ut nå, men vi må ikke glemme at vi også hadde falske HS-er i USA fjor sommer også. Dessuten har Eur/usd etablert en OHS ser det ut til. Som vi alle vet er valutamarkedets bevegelser mer troverdig enn aksjemarkedet pga mye høyere aktivitet - spesielt nå på sommern.

Link to comment
Share on other sites

Her er en artig sammenligning med de forskjellige bear markets og etterfølgende rallies.

Siste ned mangler for dagens marked.

 

1930-stock-chart-comparison-large.gif

 

Ligner fortsatt mest på 73-74. Forutsetter at det ikke krakker nå, noe det ikke burde gjøre.

Det er hope in a hanging snor.....

Link to comment
Share on other sites

Til dere som tross den siste tids turbulens har fortsatt å være positive til aksjemarkedet, sentrum, teknikern m.fl., har dere endret syn nå som følge av alle HS formasjonene som er utviklet i de ulike børsindeksene; Dow, SPX, Oslo Børs....?

 

Dersom dere fremdeles er positive, er dette på bakgrunn av fundamentale forhold, eller er det tekniske forhold som jeg overser som skulle tilsi at disse HS formasjonene er falske tegn som må ignoreres? Eller er det på lang sikt dere er positive, mens på kort sikt sannsynlig med en forbigående nedtur?

 

Dersom det bryter videre ned i SPX i dag, betrakter dere det som et salgssignal? Og dersom det nå snur umiddelbart opp, kan man da betrakte det som dobbeltbunn som gir kjøpssignal?

 

Håper noen kan opplyse meg litt, holder på med Grøttes kapittel om teknisk analyse og er enda veldig grønn på dette.

 

 

Jeg mener vi har en klar HS nå, både OSEBX og SPX.....se på volumet de, siste dagene har det øket på bra.

Har selv velgt en liten pause fra mine long possisjoner siden SPX har target rundt 800-tallet....

Liberatorium var meget fremsynt som var ute i god tid før å spådde dette.

Var selv bullish helt til vi vendte ned fra høyre skulder...siden det har det gådd veldig fort nedover.

Denne gangen er det heller ingen divergens i RSI som gjør meg usikker.

 

Hvis det skal snu totalt nå og gå opp må vi bryte forbi høyre skulder for at HS'en skal være ugyldig.

Ser for meg en liten opptur til halslinjen nå snart.

 

 

 

Lykke til !

 

mvh

Sharpshooter

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...