Jump to content

USA******** Dow Jones - SPX - Nasdaq


Recommended Posts

Etter flere gode makrotall fra USA det siste døgnet kom ISM inn langt over forventningene. Konsensus lå på 52,9 % mens fasit var 56,3 %!

 

Ja, jeg så det og Dow Jones gikk raskt opp 250 poeng. Jeg vet ISM er en av de tre tyngste månedlige målingene, men den måler ikke annet enn hva folk tror og føler. Mer håndfast var det da den private sysselsettingen falt i dag med ti tusen, mens det var ventet en stigning på 13 000. Sammen med elendige claim-tall de siste torsdagene lover ikke det godt foran fredagens store begivenhet. Jeg tipper DJ fortsatt holder seg i beltet 9 800 - 10 700 en del uker til.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 398
  • Created
  • Last Reply

Ja, jeg så det og Dow Jones gikk raskt opp 250 poeng. Jeg vet ISM er en av de tre tyngste månedlige målingene, men den måler ikke annet enn hva folk tror og føler. Mer håndfast var det da den private sysselsettingen falt i dag med ti tusen, mens det var ventet en stigning på 13 000. Sammen med elendige claim-tall de siste torsdagene lover ikke det godt foran fredagens store begivenhet. Jeg tipper DJ fortsatt holder seg i beltet 9 800 - 10 700 en del uker til.

 

Til og med bolig-relaterte tall gjør det bra, selv etter rabbattene som ble kuttet ut i april. I dag var det ventet at pending homesales kom inn på 0 %, men fakta ble 5,2%!

Link to comment
Share on other sites

Til og med bolig-relaterte tall gjør det bra, selv etter rabbattene som ble kuttet ut i april. I dag var det ventet at pending homesales kom inn på 0 %, men fakta ble 5,2%!

 

Det var et godt boligtall. Men de siste boligtallene for existing homes og new homes var ikke noe å skryte av. Forøvrig ble jo pay-rollen i dag ikke så verst.

 

Jeg er ganske usikker, men jeg tror ikke nivået på indeksene vil flytte seg så mye utover i september. Kveldens weekly leading index er også flat og forteller at dagens lave vekst vil holde seg lav utover høsten. Ganske kjedelig. Jeg får heller bruker mer tid på å finne enkeltaksjer som de fleste driver med.

Link to comment
Share on other sites

Kobberprisen har vist seg å være forbløffende pålitelig som "kanarifugl" den siste tiden, men den siste uken har den falt noen prosenter, mens markedene har steget jevnt og trutt.. Kanskje denne negative divergensen kan være et tegn på at markedet blir ruglete igjen.. Jeg valgte ihvertfall å sikre all gevinst på fredag, etter et pent løp opp de siste par ukene (kanskje alt for tidlig, men vi får se..) rolleyes.gif

Link to comment
Share on other sites

Hei Minos. Jeg vet ikke om noen kanarifugler som for tiden varsler om annet enn varianter av flat utvikling. Du nevnte kobber, vi har Baltic Dry Index som går litt opp og ned på lave nivåer, Conference Board og Ecri har sine leading indekser, kreditt-spreadene, den delen av ledighetstallene som er leading (claimen og antall arbeidstimer i uka).

 

Men det er jo kjedelige på sidelinja med null rente på innskudd. Hvilke bransjer er gunstige i dagens forhold? Er det finans og IT som vil løsne før energi og råvarer? Kanskje ikke i de mest utsatte landene med høy gjeld, men vil ikke bankene i Nord-Europa og Canada være blant de første som begynner å gå? Har noen en mening om dette?

Link to comment
Share on other sites

Paddeflat utvikling på børsene i dag, med Dow som snuser på 10700, men slik jeg ser det ligger det fortsatt en korreksjon og lurer.. Nå beveger vi oss inn i "profit-warning-season", og de fleste indeksene virker temmelig overkjøpte (en del viktige råvarer viser også negative divergenser i chartet, mens VIX'en ser ganske grei ut slik jeg ser det)..

 

Enten blir det nå en større eller mindre korreksjon ned, eller så er markedene på et "permanent høyt platå".

Link to comment
Share on other sites

Ledende indikatorer for USA viser en bunnformasjon fra juni til slutten av august. Så begynte stigningen som fortsatt sist fredag da de ukentlige tallene kom. Kobber går opp, men BDI er mer troløs. Jeg tror ikke DOw Jones skal ned igjen under 10 500 på lenge. Tør fortsatt ikke å gire, men er nå 100 prosent i aksjer igjen.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ledende indikatorer for USA viser en bunnformasjon fra juni til slutten av august. Så begynte stigningen som fortsatt sist fredag da de ukentlige tallene kom. Kobber går opp, men BDI er mer troløs. Jeg tror ikke DOw Jones skal ned igjen under 10 500 på lenge. Tør fortsatt ikke å gire, men er nå 100 prosent i aksjer igjen.

 

 

 

Kobberprisen ser faktisk ut til å butte litt imot ikveld, og er under 351. Selv om jeg er bullish for markedet framover er det noe som skurrer med denne oppgangen.. I chartet til Nasdaq er det f. eks fullt av gaps de siste ukene..

 

Det er jo kjedelig å glipp av et rally, men det er verre å gå på et tapsleep.gif

Link to comment
Share on other sites

S&P 500:

 

Foreløpig høyt volum sammenlignet med de siste ukene, etter at en bunnformasjon kan ligge i kortene.

 

SPX

 

 

Sammenlign også gjerne med USD/SEK siste året....synes dette ser ganske så troverdig ut.

Positivt er det jo kanskje også at ikke alle roper kjøp for tida, mange er skeptiske.

Link to comment
Share on other sites

Hvad tænker dere om upside?

REVERSAL PATTERNS

 

Jeg mener at candlesticks er bare en fattigmannløsning, som kan anvendes når man bare har tilgang til åpning-høy-lav-sluttkurser. Har man intradagdata, kan man like godt bruke disse dataene. Det er som oftest en nær relasjon mellom candlestick figurene og de vanlige tekniske formasjonene som er lettere å tolke.

 

Et mer interessant spørsmål er hva vi tror om hvordan aksjekursen vil utvikle seg i de kommende månedene, :-).

 

Her er min gjetting: Selv om det tekniske bildet ser veldig lyst ut akkurat nå så vi har enda en mindre korreksjon i vente før en skikkelig rally i nov-des-jan som vil ta oss vekk fra dagens retningsløse aksjemarked.

 

Hva er så deres synspunkter?

 

Hilsen,

LuKi

Link to comment
Share on other sites

Ser eg god mulighet på NASDAQ idag. It askjen Equinix-aksjen (EQIX) etter at komt resultat varsel som seier at selskapet vil ha 2-4% ca i mindre omsetning enn forventningene, og den faller over 30% pga av det. Vet ikke noe om aksjen men syns det er rart. Er det noen som tørr????=P Kommer sikkert er rekyl opp imorra. Kan ikke skjønne at det er pga av resultat varsel, må vere noen som har gjort ein feil her, et tall for masse i når dei selger eller noe sånt og folk får panikk og data maskinene som handler selger, som handler på tenknisk analyse=)

 

http://e24.no/kommen...icle3844882.ece

Link to comment
Share on other sites

Ser eg god mulighet på NASDAQ idag. It askjen Equinix-aksjen (EQIX) etter at komt resultat varsel som seier at selskapet vil ha 2-4% ca i mindre omsetning enn forventningene, og den faller over 30% pga av det. Vet ikke noe om aksjen men syns det er rart. Er det noen som tørr????=P Kommer sikkert er rekyl opp imorra. Kan ikke skjønne at det er pga av resultat varsel, må vere noen som har gjort ein feil her, et tall for masse i når dei selger eller noe sånt og folk får panikk og data maskinene som handler selger, som handler på tenknisk analyse=)

 

http://e24.no/kommen...icle3844882.ece

 

 

Skummelt å hoppe på den der...man vet liksom ikke ennå om markedet har solgt seg ferdig.

Ville selv ikke gamblet på rekyl. Markedet kan være nådeløst hvis det kommer skuffelser sånn som man ser her.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei.

 

Her er en repost av et innlegg jeg har lagt inn i et annet forum under nikket Anking.

 

Jeg lurer på om rallyet er i ferd med å ebbe ut for denne gangen. Elliot Wave tellingen indikerer at vi er ved slutten av rallyet, se figur under. RSI viser også overkjøpt verdier. Samt "ekspert"-analytikere dukker opp på Hegnar i hopetall og entydig anbefaler kjøp! Grunnen er vel for å kunne selge ut store poster for stor investorer, litt av en gjeng, :-(.

 

To spørmål til Aksjeforumet:

 

1) Chartet til OSEBX virker en del sterkere enn SPX. Er det grunner til å tro at vi ikke vil få tilsvarende korreksjon her på OSEBX selv om SPX faller? Olje?

 

2) Har "Oksene" noen vettuge motargumenter til tolkningen av chartet?Merk at jeg er moderat bull mellomsiktig. Jeg tror på et nyttårsrally som vil bringe oss godt over 400 tidlig neste år.

 

 

Hilsen,

LuKi

 

post-6612-12872092690102_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Den omvendte hs'en på spx chartet har jo target på ca 1260 samt har jo hs'en i USD/NOK target rundt 5 kr..

Ser selvfølgelig ikke bort ifra at det kan bli ruglete fremover men tror ikke det snur ned ennå.

 

men ingen vet sikkert hva vi har i vente.

 

La merke til OHS-en, men synes ikke at volumet ved utbruddet var så overbevisende. Og, i følger Minos, http://www.aksjeforu..._40entry99717 , kan Dollar-en godt få en liten reaksjon opp fra bunnen av trenden nå. Den er jo kraftig oversolgt, fundamentalt riktig eller ikke.

 

Men jeg er enig med deg, det er vanskelig å spå fremtiden helt presis.

 

Hilsen,

LuKi

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...