Jump to content

USA******** Dow Jones - SPX - Nasdaq


Recommended Posts

  • Replies 398
  • Created
  • Last Reply

Helt enig i denne observation, men spørgsmålet er, hvad det betyder for vores investeringsstrategi?

 

Ja, det koker naturlig nok ned til hva det betyr for vår strategi. Jeg tolker tallene i retning Hold. Oppgangen i aksjemarkedet i denne omgang er stort sett over, men det er heller ingen særlig mørke skyer (dobbelt-dip) å se. En flat utvikling hindrer ikke at enkelte sensykliske områder vil fortsette å stige en stund til. Jeg tror kanskje bilbransjen vil fortsette oppover en stund til, men jeg kvier meg for å ta store veddemål inntil videre.

Link to comment
Share on other sites

Ny kortsigtet tradingrange er ved at være etableret, og vi kan nu begynde at finde gode stockpicks og skifte strategi til akkumuler:

 

(Btw. tyske DAX lukkede i 6.006 = Support?)

 

Rump

 

@Rumpelplot

 

Jeg er som deg langsiktig bull. Men, jeg lurer på om SP500 skal litt lengre ned i det korte bildet.

 

Dersom man ser på oppdatert SPX chartet i http://stockcharts.c...t?obj=ID3398609, postet av liberatorium #5, ser man at SPX har dannet et mulig HS mønster startet ca 10.April.2010. Denne HS ser ut til å ha brutt ned, første target er vel 1150.

 

Hilsen, LuKi

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg forsåvidt er enig i at dette sannsynligvis bare er en vanlig korreksjon, så er det ikke alltid så lurt å gjøre investeringsbeslutninger ut ifra hva "ekspert"-analytikere/meglere/selgere sier..

 

http://www.hegnar.no...ticle310038.ece

 

wink.gif

 

 

Det er sant det. Da er det ihvertfall ikke lett å vite når man bør selge evt stop-loss heller.

Man må stole på seg selv hvis man skal klare seg. smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes kobberprisene for tiden bekrefter de tunge børsene. Så sent som 13.april var prisen (cash) på 3,59, i dag har den falt til 3,08. Dramatisk, særlig da mange aktører ser på kobberprisene som en slags kanarifugl. Det skyldes sikkert primært kortsiktige svingninger i den kinesiske importen, men kanskje det gjenspeiler et bredere bilde.

 

Forøvrig kom akkurat claimen nå inn på 444 000 noe som er 4 000 dårligere enn forventningene, men 7 000 bedre enn forrige torsdag.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

jupp....nok en ting som tyder på at dette kun er en korreksjon.. Fallet kommer brått og er over før man vet ordet av det.

 

 

Det tror jeg du har rett i. Nå var Dow Jones på 10 683! Jeg solgte meg ut av alt 19.april. Jeg har akkurat nå lastet tungt inn med Catepillar og Apple. Det kan selvfølgelig fortsette å falle, men jeg tror vi er i nærheten av bunnen for denne gang - og som du antyder Sharpshoota - rekylen kan komme lynraskt.

Link to comment
Share on other sites

Rett opp til 10 500. Jeg har fått pengene tilbake igjen på Catepillar og Apple. Men jeg er skjelven. Det kan vel forresten komme etterskjelv? Vi får se om normale arbeidsmarkedstall - pay-rollen - imorgen ettermiddag kan roe ned situasjonen på et litte grann høyere nivå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vital link og satset på AB American growth og Fidelity America fund.

Dollaren sto den gang i 5,81. Igår var jeg i pluss, ca 7 %.

 

Jeg tror nok noen av aksjene i dette fondet har fått kjørt seg kraftig idag, men det jamner seg heldigvis litt ut med dollarkursen.

 

Time will show.

 

blink.gif

Link to comment
Share on other sites

Mulig forklaring på fallet mellom 2:30 og 3:00 USA-tid?

http://finance.yahoo...682061.html?x=0

 

Synes at det er rart om en enkel megler kan forårsake så store kursbevegelser.

 

Uansett, S&P skal nå teste 1130 og 1150 UNDER fra, slik at vi kan fremdeles ha noen ruglete dager fremover. Tror enda at der er kun snakk om en "etter lengtet" korreksjon.

 

Hilsen,

LuKi

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg så at Dow var nede på 50ma i weekly chart. Det rekylerte godt opp derfra.

Kan vi kalle dette et bunnstikk? Det er jo veldig mange aksjer som er billige nå.

Jeg tror man kan gjøre gode kjøp nå.

Dow weekly

 

 

Hyggelig å se deg Sentrum!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...