Jump to content

USA******** Dow Jones - SPX - Nasdaq


Recommended Posts

  • Replies 398
  • Created
  • Last Reply

Hvad tænker I om udviklingen de kommende 1-2 måneder? Hvor langt skal vi ned?

 

Rump

 

Hva med 5000?

 

Trekk linje ved bunnene i dette chartet:

 

http://finance.yahoo.com/echarts?s=^DJI+Interactive#chart1:symbol=^dji;range=my;indicator=volume;charttype=line;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=on;source=undefined

 

Har vært rimelig raske bevegelser i markedet de siste ukene, og de siste årene etter slutten av 90-tallet. Er potensiale for to HS-formasjoner på forskjellig tidsskala ser det ut til.

 

Er ikke noe jeg satser penger på, men videre sterk oppgang i årene fremover virker litt "overoptimistisk". Ganske volatil periode vi er inni nå etter 2000-tallet med lite egentlig vekst..

 

Om det skjer om 2 måneder, vel, det er en ganske rocky ferd. Kan nok ta 1-2 år kanskje. Worst case er vel kjappe -33% og så bear-marked i noen år. Men når det er sagt så holder jeg en knapp på potensialet for et "slow death" scenario - særlig med de stimuli-pakkene som hives på bålet hvert år nå. Akkurat hvordan det skjer, og når, er vel vanskelig å spå.. Rusjer det utfor nå, så blir det jo gjerne -33% først.

 

Om vi stabiliserer oss over 11000 blir det vel bullish, som allerede nevnt i tråden her. Er ihvertfall der support/resistance / volum-topp er for den syklusen vi er inni nå. Om det skjer er jo aksjene idag teoretisk "billige", som aksjemegerne så gjerne vil ha oss alle til å tro hele tiden ;-)

 

Ja, morro å teoretisere, så lenge man ikke putter penger i det, he he ;)

Link to comment
Share on other sites

Det så ut som god støtte på 50ma på dow(10265), og at det nå er en bunningsprosess i pullback etter rally fra korreksjonsbunn.

 

 

SPY ser ihvertfall ut til å ha en del støtte rundt 106-107-tallet når man sjekker dette chartet.

 

 

Men potensialet på triangelet vi ser utpå høyresiden her må da ligge rundt 102 - 101 .....eller hur ?? mellow.gif

Link to comment
Share on other sites

Det kan nå ha snudd for leading index. Ecri melder i kveld at ukas måling er den beste på ni uker. Den årlige veksten er fortsatt faretruende lav, men er på bedringens vei. Skulle disse tallene derimot svinge ned igjen, da vil vi snakke om en alvorlig risiko for en ny resesjon, står det i meldingen her:

 

 

WLI at Nine-Week High

Reuters

August 13, 2010

 

(Reuters) - A measure of future U.S. economic growth rose to a nine-week high in the latest week, a research group said on Friday.

 

The Economic Cycle Research Institute, a New York-based independent forecasting group, said its Weekly Leading Index rose to 122.4 in the week ended August 6 from 121.7 the previous week.

 

That was the highest level since June 4, when it stood at 122.7

 

"The WLI plummeted for two months through late June before flattening out and then rising to a nine-week high. But if it turns down once again, that would signal heightened recession danger," said Lakshman Achuthan, managing director of ECRI.

 

The index's annualized growth rate rose to minus 9.8 percent from minus 10.3 percent a week earlier. That was the highest since July 9, the last time it stood at minus 9.8 percent.

Link to comment
Share on other sites

For tidlig å spå en ny resesjon, men risken er der, sier Ecri etter ukas leading indicators som kom i ettermiddag:

 

A measure of future U.S. economic growth fell to a 3-week low in the latest week, confirming the slow pace of the recovery.

 

Weekly Leading Index fell to 120.8 in the week ending August 20 from 122 the previous week. That was the lowest since July 23.

 

The index's annualized growth rate rose to minus 10 percent from minus 10.2 percent a week earlier. That was the highest since July 9.

 

"With the WLI staying essentially flat for the last six weeks, following a nine-week plunge, it is premature to predict a new recession, though risks remain," said Lakshman Achuthan, managing director of ECRI.

 

 

Jeg vet da søren. Men siden man her drøfter graden av muligheten for en ny resesjon, da er det ikke gode signaler for aksjemarkedet. Jeg har den siste tiden lastet opp noe, men er 67 prosent i cash. Og Sentrum - 11 000 kan vi vel glemme de nærmeste ukene? Med all respekt, du har truffet bedre enn meg de siste halvårene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet da søren. Men siden man her drøfter graden av muligheten for en ny resesjon, da er det ikke gode signaler for aksjemarkedet. Jeg har den siste tiden lastet opp noe, men er 67 prosent i cash. Og Sentrum - 11 000 kan vi vel glemme de nærmeste ukene? Med all respekt, du har truffet bedre enn meg de siste halvårene.

 

 

Vanskelig å si imot Mr Marked. Det skal vel holde hardt å se 11000 før 1.sept ja. Det så jo lenge lovende ut, men markedet var tydelig vis ikke klar ennå. Om man ser på dette pullback fra 10700 og ned hit vi er nå, så ligner dette en slags ABC pullback, hvor man nå er ned mot bunnen av C. Dagens LOD var allikevel høyere enn fredagens LOD. Indeksen er egentlig i villrede, men tror ikke det skal krakke som enkelte vil ha det til. Opphentingen tar mere tid enn ønskelig, men det er jo naturlig at det butter når veksten ikke er større enn man nå ser. Tror alikevel at jula blir fin for dem som er long.

Link to comment
Share on other sites

På tross av all usikkerheten, er det morsomt å se at kobberprisen har holdt seg såpass sterk den siste tiden, og er nå rett under $340 igjen.

 

http://stockcharts.c...ry.html?$COPPER

 

Kanskje neste uke blir "overraskende" sterk for børsenes del?

 

 

I tillegg har Baltic Dry Index gjort det bra den siste tiden. Er likevel skeptisk da forbrukerne rundt om fortsatt er skremte etter alt som har skjedd. Jeg tror også at flere desperate virkemidler fra Bernanke ikke vil ha den ventede virkningen fordi de vil bekrefte at de grunnleggende problemene er store. Kanskje aksjemarkedet likevel løsner senere i høst.

Link to comment
Share on other sites

Ja, dere. Da har vi fått enda en oppkjøps-case i USA!

 

 

3M kjøper Cogent for $943 M. Dette er et av flere oppkjøp vi har sett i det siste. Blant annet kjemper HPQ og Dell om 3Par. BHP som fikk avslag på oppkjøpet av Potash og Yara, som er i samme sektor som Potash, fikk ikke gjennom sitt bud på Terra indu. for 24 milliarder NOK. I tillegg har flere små norsk IT-selskaper blitt kjøpt opp dette året. F.eks Nimsoft AS som ble kjøpt av CA for 2 milliarder NOK.

 

De store selskapene i USA forventer vekst fremover, og rigger for dette nå. Jeg syns det ser veldig positivt ut.

 

 

3M - Cogent: http://www.marketwatch.com/story/3m-buying-cogent-for-943-million-2010-08-30

Link to comment
Share on other sites

Ja, dere. Da har vi fått enda et oppkjøps-case i USA!

 

 

3M kjøper Cogent for $943 M. Dette er et av flere oppkjøp vi har sett i det siste. Blant annet kjemper HPQ og Dell om 3Par. BHP som fikk avslag på oppkjøpet av Potash og Yara, som er i samme sektor som Potash, fikk ikke gjennom sitt bud på Terra indu. for 24 milliarder NOK. I tillegg har flere små norsk IT-selskaper blitt kjøpt opp dette året. F.eks Nimsoft AS som ble kjøpt av CA for 2 milliarder NOK.

 

De store selskapene i USA forventer vekst fremover, og rigger for dette nå. Jeg syns det ser veldig positivt ut.

 

 

3M - Cogent: http://www.marketwatch.com/story/3m-buying-cogent-for-943-million-2010-08-30

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...