Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 218
  • Created
  • Last Reply
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

sharpshoota;

Om jeg ikke husker feil handler du gjennom netfonds. Gjelder det også når du handler i Sverige? Har du også problemer med å shorte enkelte svenske aksjer? Prøver nå å shorte Tele2 AB, men får beskjed om at det ikke er aksjer tilgjengelig for shorting og at de må forsøke å hente inn. Står bestandig at jeg skal få beskjed innen 30 min om de klarer det. Når jeg ringer treffer jeg bare noen som sier "Nei, går ikke". Utrolig dårlig. Hver eneste gang jeg ber om dette, klarer de det ikke.

 

Synes Tele2 AB ser ut til å toppe ut......

Link to comment
Share on other sites

sharpshoota;

Om jeg ikke husker feil handler du gjennom netfonds. Gjelder det også når du handler i Sverige? Har du også problemer med å shorte enkelte svenske aksjer? Prøver nå å shorte Tele2 AB, men får beskjed om at det ikke er aksjer tilgjengelig for shorting og at de må forsøke å hente inn. Står bestandig at jeg skal få beskjed innen 30 min om de klarer det. Når jeg ringer treffer jeg bare noen som sier "Nei, går ikke". Utrolig dårlig. Hver eneste gang jeg ber om dette, klarer de det ikke.

 

Synes Tele2 AB ser ut til å toppe ut......

 

Ja bruker netfonds over hele linja jeg.

Hmm.....rart, har aldri fått den beskjeden....prøvd med mindre poster ?

pleier av og til dele det opp i 2 eller 3 hvis det f.eks er lav omsetning.

Kan evt gjøre en test i morgen hvis jeg får tid for å sjekke om det lar seg gjøre hos meg.

Kunne jo selvfølgelig være at de har long posisjoner der i sin portefølje for aktiv forvaltning og forsøker unngå at mange shorter den...men det synes jeg ville være litt rart..

Likte ikke helt at de nå tilbyr aktiv forvaltning også. stiller dem i samme bås som f.eks. Dnbnor .

Vi får se... hvis det skulle bli et problem framover må man kanskje evt ha to nettmeglere.

Problemet hos endel andre meglere er at å shorte er dyrt og at man bare får lov å shorte intradag.

Link to comment
Share on other sites

Ja bruker netfonds over hele linja jeg.

Hmm.....rart, har aldri fått den beskjeden....prøvd med mindre poster ?

pleier av og til dele det opp i 2 eller 3 hvis det f.eks er lav omsetning.

Har også fått den beskjeden tidligere da jeg skulle shorte bull og bear-derivatene. Da jeg ringte fikk jeg beskjed om at "det er ikke noe vits å shorte bear, du kan kjøpe bull"........... Prøvde meg tre ganger med poster på 100 i Tele 2, men fikk samme beskjeden hver gang. Kan jo prøve enda mindre poster i morgen....

 

 

Kan evt gjøre en test i morgen hvis jeg får tid for å sjekke om det lar seg gjøre hos meg.

Det kunne vært noe, men rart om det skulle gå hos deg og ikke hos meg..

 

Kunne jo selvfølgelig være at de har long posisjoner der i sin portefølje for aktiv forvaltning og forsøker unngå at mange shorter den...men det synes jeg ville være litt rart..

Likte ikke helt at de nå tilbyr aktiv forvaltning også. stiller dem i samme bås som f.eks. Dnbnor .

Om det er sånn... Vet du om det er mulig å finne ut hvordan den porteføljen ser ut? Det kan umulig være lov...

 

Vi får se... hvis det skulle bli et problem framover må man kanskje evt ha to nettmeglere.

Problemet hos endel andre meglere er at å shorte er dyrt og at man bare får lov å shorte intradag.

Har erfart det samme. Hos nordnet er det veldig dyrt. Og hos dnb markets må man ringe inn for å shorte..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...