Jump to content

Bull & Bear derivatene med 3 x gearing på oslo børs


Recommended Posts

Forstår ikke helt hva problemet med disse er......håpløst å komme seg inn og ut selv om det visstnok skal være market maker og det ligger både kjøper og selger.

 

Se bare på chartet til BEAR YAR fra i dag HER , vrient når det blir sånn som dette. dry.gif

 

 

Tror heller kanskje det er bedre å shorte med evt. belåning.....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 years later...

 

Tror ikke bull/bear x 3 er noe å trade. Tror du har rett i at det da kanskje er bedre å belåne... Eller kanskje bruke markedmakeren til cmc her. Risiko vil det bli uansett med derivater som er gearet.

 

Skal innrømme at jeg selv har kjøpt noen bear derivater x 3 fordi jeg tror markedet ila 2012/2013 kan få seg en knekk. Tror det kan bli "gull verdt" over tid, men å trade dem... Nei. Spreaden er for stor og det går tregt å kjøpe/selge dem.

Link to comment
Share on other sites

Bedre med mini-futures har jeg funnet ut...der trenger man bare satse det man har råd til å tape pga gearingen... Kjekt hvis det skulle komme et flash-crash eller en ny Lehman.

 

Tror det kan komme et flash-crash etterfulgt av flere. Tiden vi er inne i har mange optimister der det fundamentale ikke er på topp. Det var dette som var tilfellet før finanskrisen også. Da markedet var på topp, var et 96 % bull. Da skulle man solgt. Da markedet var på bunn etter finanskrisen, var det 98 % bear. Da skulle man kjøpt. Det er ikke så lett å time topp og bunn, men jeg tror vi har sett toppen allerede. Noen bear derivater er kanskje ikke det dummeste tror jeg.

 

Ha en fin st.Hans

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...