Jump to content

Jobb som trader i Norge?


HighStakes

Recommended Posts

Heisann,

 

Er det noen som vet noe om mulighetene for jobb som trader i Norge?

 

Jeg har selv snust rundt litt tidligere og har fulgt med på annonser de siste to årene. Mitt inntrykk er at denne yrkesgruppen er så godt som ikke-eksisterende her til lands.

 

I USA og England er jo dette svært vanlige jobber innen finansbransjen. Til og med i Sverige.

 

Setter pris på om noen vet noe.

 

- HighStakes

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet at dolk har jobbet for utenlanske trading firmaer og samtidig bodd her hjemme i Norge...bl.a. O.Grøtte og vi hadde en av dem på Stockpro før men han var ikke så veldig aktiv på forumet.

Tror dette kalles "Proprietary Trade Desk " .

 

Men jeg tror de fleste som driver med dette her til lands er sin egen sjef.

Vi har også en topic som heter: Trading på heltid?

 

 

Lykke til

 

mvh

Sharpshooter

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet at dolk har jobbet for utenlanske trading firmaer og samtidig bodd her hjemme i Norge...bl.a. O.Grøtte og vi hadde en av dem på Stockpro før men han var ikke så veldig aktiv på forumet.

Tror dette kalles "Proprietary Trade Desk " .

 

Men jeg tror de fleste som driver med dette her til lands er sin egen sjef.

Vi har også en topic som heter: Trading på heltid?

 

 

Lykke til

 

mvh

Sharpshooter

 

 

Takk for tipset, Sharpshooter :)

 

Når du sier det, så nevnte Oddmund Grøtte til meg for en tid tilbake at han trader med et firma ja. Tror det var Echo Trade om jeg husker rett.

 

Ved nærmere undersøkelse av siden deres, ser jeg at man trenger en Series 7 eksamen for å kunne trade for dem. Dette visst nok etter regler fra SEC og børsene selv.

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg etter flere år med studier og forberedelser er klar for å trade live igjen. Målet er å leve av tradingen på sikt. Mitt største problem er kapitalisering og jeg ser at med min nåværende egenkapital, kan det bli tøft.

 

Satser på å trade USA markedet på kveldstid ved siden av min vanlige jobb til å begynne med. Vurderer andre veier for å nå målene mine.

 

Skal kontakte Echo Trade for å høre hva de kan tilby meg.

 

Mvh

 

HighStakes

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...