Jump to content

Beste/billigste nettmegler?


kkjellesvig

Recommended Posts

Har selv Skandiabanken. Det suger.

 

Veldig ustaBILT (da mener jeg OFTE)

forholdsvis dyrt hvis du handler smått (69 fastpris)

meget begrensede kjøpsmuligheter (KUN oslo børs, ingen shorting osv osv)

ganske dårlig oppfølging i nettbanken. generelt enkel oppbygning (ingen mulgihet for å se portefølgeutvikling f eks)

traderen er dog helt ok...

Link to comment
Share on other sites

Kom over denne siden etter å ha googlet litt.

 

Forandret av admin:

LINK til nettside fjernet. Skal du reklamere for din egen side så må du være åpen om det. Ikke lat som at du finner den etter å ha googlet litt. Forøvrig så er det bare å ta kontakt hvis du ønsker å profilere firmaet eller nettstedet ditt på forumet. :happy:

 

Ser ut til at de har ganske bra oversikt over alle som tilbyr aksjehandel på nett, syns siden var fin og oversiktlig. Jeg tenker å lese litt her før jeg bestemmer meg, men har allerede en tanke om at kanskje nordnet minikurtasje er noe for meg. Jeg har ingen erfaringer med de, men det ser bra ut hittil :)

 

Vil gjerne høre mer om hva dere bruker/liker, så takker for svar !

Link to comment
Share on other sites

Jeg benytter Netfonds også, etter å ha benyttet Nordnet. Fordelen med Nordnet er at de har en veldig brukervennelig plattform, men de har høyere gebyrer. Jeg har investeringskonto begge steder, og det årlige gebyret på investeringskontoen er 0,5% i Netfonds og 0,99% i Nordnet. Kurtasje er minst 49 kr (investeringskonto) i Netfonds mot 95 kroner i Nordnet. Det var dessverre prisene som gjorde at jeg valgt å benytte Netfonds, men jeg liker brukervennligheten i Nordnet mye bedre. Kjøp og salg av fond er gratis begge steder.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Er det noen andre som har Skandiabanken som megler?

 

Jeg lurte på om kostnadene rundt transaksjoner kjøpt solgt ved hjelp av megler (ved å ringe dem) er like som ved å gjøre det selv.

 

Svar PLIS!!

 

Per Tore? vet du??

 

Jeg bruker Skandiabanken, og jeg syns ikke det er noe ustabilt. Skal innrømme at jeg ikke bruker det så alt for ofte da jeg ikke har kapital til å trade mye enda, så om det ofte er ustabilt eller ikke, vet jeg ikke.

 

Poenget mitt: stabilt i følge mine opplevelser, men jeg har begrenset erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen andre som har Skandiabanken som megler?

 

Jeg lurte på om kostnadene rundt transaksjoner kjøpt solgt ved hjelp av megler (ved å ringe dem) er like som ved å gjøre det selv.

 

Svar PLIS!!

 

Per Tore? vet du??

 

Hei, så ikke denne før nå. Vet vel egentlig ikke men..

 

Ringer du megler slik at du også får råd av han vil gebyrene være skyhøye. 300 kr. ++% Har aldri prøvd det selv.

 

Skandiabanken er blitt meget stabil Surrer og går i 9 timer. Og her kan en handle ubegrenset for 68kr. (for hver ordre)

 

Jeg har begge Nordnet og Skandiabanken. Minikurtasje hos Nordnet og leker meg med gratisaksjer hos skandiabanken

 

Det fine med Nordnet er at du kan handle 3 ordrer i samme selskap som slås sammen til 79 kr

 

Vel har ikke alt i hodet.

 

PT

Link to comment
Share on other sites

Hei, så ikke denne før nå. Vet vel egentlig ikke men..

 

Ringer du megler slik at du også får råd av han vil gebyrene være skyhøye. 300 kr. ++% Har aldri prøvd det selv.

 

Skandiabanken er blitt meget stabil Surrer og går i 9 timer. Og her kan en handle ubegrenset for 68kr. (for hver ordre)

 

Jeg har begge Nordnet og Skandiabanken. Minikurtasje hos Nordnet og leker meg med gratisaksjer hos skandiabanken

 

Det fine med Nordnet er at du kan handle 3 ordrer i samme selskap som slås sammen til 79 kr

 

Vel har ikke alt i hodet.

 

PT

 

 

 

Hei! TIlbake fra sommerferie. På tide å være litt aktiv her igjen.

 

Angående telefonordre spurte jeg selv. Per dags dato ingen ekstra gebyrer (altså 69,- også ved telefonkjøp) Men du har sikkert rett i at det er dyrt å få råd...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...