Jump to content

Italienske aksjer


cannavaro

Recommended Posts

Noen som kan fortelle meg den beste måten å få kjøpt italienske aksjer? Tenker da hovedsaklig på Juventus Football Club S.P.A. (Juve.mi).

Da jeg er nybegynner på aksjehandel, så er jeg ikke sikker på hvordan jeg skal gå frem for å kjøpe aksjer der? Håper noen kan hjelpe meg med det! Har sett litt på nordnet og netfonds, men virker ikke som de går på de italienske aksjene...Vil helst ha det så enkelt som mulig, samtidig som det ikke er for mye kurtasje.

Link to comment
Share on other sites

Noen som kan fortelle meg den beste måten å få kjøpt italienske aksjer? Tenker da hovedsaklig på Juventus Football Club S.P.A. (Juve.mi).

Da jeg er nybegynner på aksjehandel, så er jeg ikke sikker på hvordan jeg skal gå frem for å kjøpe aksjer der? Håper noen kan hjelpe meg med det! Har sett litt på nordnet og netfonds, men virker ikke som de går på de italienske aksjene...Vil helst ha det så enkelt som mulig, samtidig som det ikke er for mye kurtasje.

Enklaste er å ha ein norsk nettmegler og eg true DnB Nor Markets er det einaste norske meglerfirma som man kan handle i Italia. Må starte opp ein konto der så kan du handle så mye du vil, men det er sikkert ein del høgare kurtasje når man handle i utlandet

. Det er sikkert mange internasjonale megler firma man kan handle i Italia.

 

oversikt over børser du kan handle på DNB Nor Markets.

https://www.dnbnor.n...sjer/intaksjer/

Edited by helgehegg
Link to comment
Share on other sites

Hvis du er nybegynner annbefaler jeg heller at du kanskje leser litt...se gjerne i litteraturtopicen vår for gode tips.

Da kan det nok være lurt å begynne litt forsiktig med aksjer på oslo børs evt svenske.

 

Blir litt i tvil om du ønsker å lære om aksjehandel eller om det er fordi du vil støtte disse fotball lagene ?

Link to comment
Share on other sites

OK...langsiktig investering altså..

 

Hadde DnbNor før...var ikke fornøyd, de var altfor dyre.

Kurtasjen på netthandel er overkommelig...kr 95 , men for å kunne shorte må man ringe og da kostet det over 300 kr...det samme gjelder handel av derivater.

Byttet til Netfonds og dem er jeg godt fornøyd med...men det er selvfølgelig mye smak og behag.

 

sjekk vår topic om nettmeglere her : http://www.aksjeforumet.no/forum/t/3644-bestebilligste-nettmegler/

for mer info. smile.gif

 

spør gjerne hvis du lurer på ting.

Link to comment
Share on other sites

OK...langsiktig investering altså..

 

Hadde DnbNor før...var ikke fornøyd, de var altfor dyre.

Kurtasjen på netthandel er overkommelig...kr 95 , men for å kunne shorte må man ringe og da kostet det over 300 kr...det samme gjelder handel av derivater.

Byttet til Netfonds og dem er jeg godt fornøyd med...men det er selvfølgelig mye smak og behag.

 

sjekk vår topic om nettmeglere her : http://www.aksjeforu...ste-nettmegler/

for mer info. smile.gif

 

spør gjerne hvis du lurer på ting.

 

Er det noen andre enn DNB som har aksjer handel i italia av dei norske nettmeglerene? Det var jo det viktigste kriterie han hadde, så lenge han skal handle i italia har han ikke så mange valg.

Edited by helgehegg
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...