Jump to content

Italienske aksjer


cannavaro

Recommended Posts

Noen som kan fortelle meg den beste måten å få kjøpt italienske aksjer? Tenker da hovedsaklig på Juventus Football Club S.P.A. (Juve.mi).

Da jeg er nybegynner på aksjehandel, så er jeg ikke sikker på hvordan jeg skal gå frem for å kjøpe aksjer der? Håper noen kan hjelpe meg med det! Har sett litt på nordnet og netfonds, men virker ikke som de går på de italienske aksjene...Vil helst ha det så enkelt som mulig, samtidig som det ikke er for mye kurtasje.

Link to comment
Share on other sites

Noen som kan fortelle meg den beste måten å få kjøpt italienske aksjer? Tenker da hovedsaklig på Juventus Football Club S.P.A. (Juve.mi).

Da jeg er nybegynner på aksjehandel, så er jeg ikke sikker på hvordan jeg skal gå frem for å kjøpe aksjer der? Håper noen kan hjelpe meg med det! Har sett litt på nordnet og netfonds, men virker ikke som de går på de italienske aksjene...Vil helst ha det så enkelt som mulig, samtidig som det ikke er for mye kurtasje.

Enklaste er å ha ein norsk nettmegler og eg true DnB Nor Markets er det einaste norske meglerfirma som man kan handle i Italia. Må starte opp ein konto der så kan du handle så mye du vil, men det er sikkert ein del høgare kurtasje når man handle i utlandet

. Det er sikkert mange internasjonale megler firma man kan handle i Italia.

 

oversikt over børser du kan handle på DNB Nor Markets.

https://www.dnbnor.n...sjer/intaksjer/

Edited by helgehegg
Link to comment
Share on other sites

Hvis du er nybegynner annbefaler jeg heller at du kanskje leser litt...se gjerne i litteraturtopicen vår for gode tips.

Da kan det nok være lurt å begynne litt forsiktig med aksjer på oslo børs evt svenske.

 

Blir litt i tvil om du ønsker å lære om aksjehandel eller om det er fordi du vil støtte disse fotball lagene ?

Link to comment
Share on other sites

OK...langsiktig investering altså..

 

Hadde DnbNor før...var ikke fornøyd, de var altfor dyre.