Jump to content

Storebrand (STB)


RiskyTrader

Recommended Posts

Hei,

 

Skrevet litt tidligere om Storebrand på Gjensidige tråden, men lager egen tråd nå, kan ikke se at den finnes.

 

I dag ble det vel noe nær 12-månders topp intradag i STB.

 

Tror vi går spennende dager i møte, om ca 2 uker kommer Q4 og dermed helårsresultatene for både STB og storeier i STB, Gensidige (GJF),

som kom på børs i Desember 2010.

 

Er nå svært spent på om Q4 kan få STB til å bikke 50 kroner, som tidligere nevnt sitter jeg lastet med 5-sifret antall calls med strike 44, kjøpt for snitt 0,73 kroner/stk... altså godt in the money for øyeblikket... Jeg har bare solgt litt siste to uker så kostprisen for samtlige allerede er på konto :wink:

 

Storebrand-resultatet BØR bli bekreftelsen på et resultatmessig trendskifte for selskapet, som i Q3 leverte over forventning for første gang på lenge. Mange banker gjør enorme resultater om dagen, mitt bet er altså at STB innfrir...men jeg selger nok endel calls FØR presentasjonen også...just in case...

 

Videre... hva gjør GJF med sin 24%-post i STB.... Dett er jo en ingenmansslandspost... og de er stinn av cash..Skulle gjerne nå gjort "the double" gjennom topp Q4-resultat og oppkjøpstilbud, hehe, men det blir vel å tro på for mye...

 

Vi får se... en råsmell kan jo gjøre callene verdiløse også... so is the game... :cool:

Link to comment
Share on other sites

Calls hørtes lukrativt ut... Har ikke fått satt meg inn i det enda. Så jeg er vanlig aksjonær i STB; har jo gitt litt avkastning det og..

 

Ser man på dette chartet: http://esther.netfonds.no/plothistory.php?paper=STB&exchange=OSE&from=20070718&to=20110202&period=&scale=linear&linewidth=1&height=250&width=500&&p_FORMAT.FORMAT=candlestick&p_FORMAT.FORMAT=candlestick&p_FORMAT.FORMAT=candlestick&tas=FORMAT,

Er det en ganske stor OHS på gang i STB, med potensiale på rundt 90 kroner....

 

 

Videre... hva gjør GJF med sin 24%-post i STB.... Dett er jo en ingenmansslandspost... og de er stinn av cash..Skulle gjerne nå gjort "the double" gjennom topp Q4-resultat og oppkjøpstilbud, hehe, men det blir vel å tro på for mye...

 

Sto litt om dette på side 38 i DN mandag. Blant annet at "DnB Nor Markets, som var Gjensidiges rådgiver i børsintroduksjonen, tviler på at det blir noen sammenslåing med livselskapet Storebrand." Det sto at DnB heller hadde tro på at Gjensidige kom til å gjøre oppkjøp i Danmark. Så kan man jo spekulere i hva som skjer om Gjensidige bestemmer seg for å ikke slå seg sammen med Storebrand.. Tviler vel på om de blir sittende med 24%...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da er det en handledag igjen av STB før Q4-resultatet framlegges. Jeg har den siste tiden solgt jevnlig mine opprinnelige 120K med STB1B44-calls, snitt salgspris ca 3,5-3,9 kroner/stk.

 

Sitter fortsatt igjen med 50K, hadde et håp om å bikke 50 kroner aksjen (burde tilsvare ca 6 kroner pr call) før resultatframleggelsen onsdag, men vil ikke ta sjansen på "jackpot" med all inn helt til slutt.

 

Dersom jeg sitter igjen med calls etter børsslutt i morgen (resultatet legges fram kl 07:30 onsdag), så vil disse bli "covered" eller hedget med tilsvarende antall puts med strike 47 eller 50.... Skulle resultatet ikke infri så er det greit å være litt sikret..

 

Dagen etter er det forfall for hele februarserien av STB-opsjoner, så her gjelder det å følge med.

 

Er allerede svært fornøyd med gevinsten av de 70K med realiserte calls, med profitmargin varierende fra ca 300-760% :laugh::cool:

Link to comment
Share on other sites

 

Er allerede svært fornøyd med gevinsten av de 70K med realiserte calls, med profitmargin varierende fra ca 300-760% :laugh::cool:

 

Da er Storebrand-resultatet for Q4 og 2010 presentert, og det var jo litt blandet, men 1 mrd for helåret er penger det også..

 

Historie er også mine februar-calls hvor jeg har spilt ev. lesere her et lite puss... Antallet jeg har innehatt og meldt ovenfor er feil, del på 10 og det blir riktig. Beklager forvirringen som skyldes at jeg blandet litt forholdstall og kontraktsstørrelser for warrants og calls.

 

Det som derimot er riktig er avkastningsprosentene... som nå etter mine siste innløsninger i løpet av dagen i dag varierer fra ca 300% til 945%. Slett ikke værst, startet med å akkumulere calls med strike 44 og forfall i dag, ca 8-9.000 kroner totalt, gjort i november. Innløsninger er gjort jevnlig siste måned, og lucky me siden kursen i STB stort sett hele tiden har strammet seg til... de siste calls solgt for kr 4,70 i dag. Uten å ha regnet nøye på det, så er netto gevinst av denne investeringen på 8-9.000 kroner ca kr 40.000,-.

 

Videre har jeg "rullert" en del (ca 20%) av denne gevinsten inn i mai-calls, også denne gangen out of the money på kjøpstidspunktet, noen med strike 50 og noen med strike 55, tilsammen noe over 10.000 calls (denne gangen stemmer antallet, hehe). STB virker sterk, og stadig bedre unnderliggende drift..

 

Dette er 4. eller 5. gangen på rad siden sist sommerferie at denne kjøpsstrategien lykkes, først 3-4 ganger med RCL, nå med STB.. Samlet er nok gevinsten nå på mine callinvensteringer i den perioden på ca kr 100.000,-, :laugh:

 

The trend is your friend, men når snur lykken tro?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...