Jump to content

ny på markedet


Rubix

Recommended Posts

Jeg er snart student, har jobbet et år for å spare opp litt egenkapital.

Men så slo det meg at jeg kunne tenke meg å innvistere litt på aksjemarkedet, forhåpentligvis tjene noen kroner,

eneste problemet er at jeg har ikke peiling på aksjer...

 

så jeg er på utkikk etter litt tips og triks for å ikke gå på så mye bomkjøp, har rå til å tape litt, men ikke alt!

Så om det er noen som har noe å komme med blir jeg veldig takknemmelig!

 

På forhond takk!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er snart student, har jobbet et år for å spare opp litt egenkapital.

Men så slo det meg at jeg kunne tenke meg å innvistere litt på aksjemarkedet, forhåpentligvis tjene noen kroner,

eneste problemet er at jeg har ikke peiling på aksjer...

 

så jeg er på utkikk etter litt tips og triks for å ikke gå på så mye bomkjøp, har rå til å tape litt, men ikke alt!

Så om det er noen som har noe å komme med blir jeg veldig takknemmelig!

 

På forhond takk!

 

Prinsipper er mitt første råd:

 

- Sett et tak hos deg selv for gevinster og tap. Virkemidler til dette er typen stop-loss funksjoner i din handelsplatform.

- Putt aldri alle pengene dine i ett selskap, uansett hvor overbevist du er på at det skal stige. Fordel porteføljen gjerne på 6-7 selskap, helst i ulike sektorer.

- Sett deg litt inn i teknisk analyse. Det grunnleggende er enkelt og det finnes mye informasjon om dette på nett, bla denne linken http://trendtech.no/images/Marketing/Analyseskolen/Analyseskolen.pdf. Dersom du gjør dette kan du sannsynliggjøre om en aksje er på vei opp eller ned.

- Hold deg unna tulleforum som hegnar.no/forum. Det burde vært stengt for lenge siden.

 

Ellers lykke til :)

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen hit! smile.gif

 

Du trenger en metode som gir en statistisk god sannsynlighet for gevinst i det lange løp.