Pent hus forresten........

sharpshoota

En liten topic bare for å se litt på hus og sånt......

The Osgoods at the Osborne

Colonial with Medical Roots

Piermont Arts and Crafts Colonial

fin side bare for å se litt på byggestiler og fabelaktige residenser til salgs rundt om i verden. happy.gif

....liker disse lune koslige gamle husene , har ikke sansen for disse moderne minimalistiske trendy leilighetene i det heletatt... Så på Herskapelig redningsaksjon på NRK1 i går, interesant program. nett-tv link her

710 Inspiration Dr Whitefish Flathead 59937 Montana

Flotte rancher de har borte i Colorado og Montana. Kan bli litt vel svære greier...men allikevel...

3003 Osprey Ln Whitefish Flathead 59937 Montana

Mye bruk av både tømmer og stein.

5941 Lake Wildcat Rd Snowmass Village Pitkin 81654 Colorado

....liker disse lune koslige gamle husene , har ikke sansen for disse moderne minimalistiske trendy leilighetene i det heletatt... Så på Herskapelig redningsaksjon på NRK1 i går, interesant program. nett-tv link her

Helt enig. Takk for link.

Se siste episode av Wall Street Warriors ses. 1. Der får man se litt av Jim Rogers gamle hjem. Flott hjem og flott fyr.

• 4 weeks later...

Tilbrakte sommerferien på Corfu, fantastisk fin plass med herlig stabilt klima og vær. Den gode havbrisen gjør at man ikke brennes opp av sola. Naturen minner mye om Italia egentlig, ganske nært også da.

Man ser selvfølgelig at det er finanskrise i landet, mye bygg som er begynt på og deretter bare forlatt.

Men mat, drikke , kultur og gjestfriheten er førsteklasses. smile.gifcool.gif

her er et par perler:

Corfu 49100 Ionian Islands

An elegant and stylish villa situated in one of the most popular islands of Greece, Corfu

This Contemporary-style home is nestled on a hillside surrounded by a green landscape

The entire estate is located on a quiet hillside overlooking the bay of Arillas and offers extensive views across to the three islands of Ericoussa, Othoni and Mathraki combined with magnificent sunsets.

Luxurious Log Cabins

The log cabin is embedded in the national consciousness as an old-time icon of simple, wholesome American living. Abraham Lincoln grew up in a log cabin, by gum, and look at what he made of himself!

However, as with every other aspect of American culture, today’s log cabin has been supersized. The structures that follow in this slideshow are a long way from Lincoln's logs

• 2 weeks later...

....så kult! smile.gif jammen ikke værst det der...

Hehe, nei. Helt sikkert jevnet med jorda nå. Hadde vært fascinerende å besøkt det.

"Livermore’s mansion "Evermore" at King’s Point Long Island. The dining room table sat 46 for dinner. There was a barbershop in the basement with a live-in barber. His 300-foot yacht was anchored in the back yard. The mansion was the scene of many grand parties—finally auctioned off—June 27th, 1933."