Jump to content

megler med mulighet for carrytrades


marchus

Recommended Posts

Heisann

 

Jeg inviterer i all hovedsak i USA, dette utsetter meg for risikoen mellom NOK\USD. Vet dere om en nettmegler som tilbyr løsningen med carry trade.

 

For min del innebærer dette at når jeg er invester i en amerikansk aksje eks MSFT er jeg eksponert for at et fall i dollar mot NOK stjeler litt av avkastningen (i perioden jeg eier den amerikanske aksjen). Noen meglere i USA tilbyr en løsning hvor du kan kjøpe en utenlands aksjen så registrer din depo konto i eks CAD. Dersom CAD i løpet av perioden du eier MSFT faller mot USD - tjener du en ekstra slant...

 

Noen som kjenner til en slik løsning i Norge ?

 

M :)

Link to comment
Share on other sites

Heisann

 

Jeg investerer i all hovedsak i USA, dette utsetter meg for risikoen mellom NOK\USD. Vet dere om en nettmegler som tilbyr løsningen med carry trade.

 

For min del innebærer dette at når jeg er invester i en amerikansk aksje eks MSFT er jeg eksponert for at et fall i dollar mot NOK stjeler litt av avkastningen (i perioden jeg eier den amerikanske aksjen). Noen meglere i USA tilbyr en løsning hvor du kan kjøpe en utenlands aksjen så registrer din depo konto i eks CAD. Dersom CAD i løpet av perioden du eier MSFT faller mot USD - tjener du en ekstra slant...

 

Noen som kjenner til en slik løsning i Norge ?

 

M :)

 

Det jeg pleier å gjøre er å hedge med bear-USD warrants når jeg trader amrikanere.

Man kan jo også bruke mini-futures (her hos netfonds ) dem får man på noen valutakryss og et par amerikanske aksjer og indeksene . Går også å kjøpe ETN her på indeksene , da eksponeres man kun mot SEK og den varierer ikke like mye som USD.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...