Jump to content

Valutahandel - forex - sikre tilbydere - erfaringer


Recommended Posts

Hei!

 

Vurderer å spekulere litt i valuta. Ser det er mange tilbydere av forskjellige valutahandelprogrammer/tjenester som en kan knytte seg til med sanntidskurser osv.

 

Jeg har testet systemet plus500, som også inneholder en demoversjon. Det gikk veldig fint og hadde høy fortjeneste (I DEMO versjonen - skeptisk!).

 

Men: har søkt litt rundt og utfra hva jeg finner kan det se ut som om plus500 enten omtales som scam eller omtales som særdeles bra.... problemet er bare at de sidene som anbefaler plus500 ser litt for profesjonelle ut til at det kan være sant - og da er det vel som oftest det??

 

Av andre systemer/programmer jeg finner nevner jeg: EasyForex, etoro, betonmarkets, avafx, marketiva, forexyard, xforex.... (Utfra hva jeg har forstått tilbyr norske banker kun valutaspekulajon til større aktører og bedrifter)

 

 

 

Ser ut til å være massevis av tilbydere, men hvor seriøse er egentlig disse?

 

Når det gjelder plus500 systemet som nevnt ovenfor har jeg blant annet lest at personer har hatt problemer med å få ut utbyttet og tilbakebetalt sine innskudd, firmaet svarer ikke på tlf og e-post henvendelser, konto er plutselig stengt uten grunn osv...

 

Og man har liten lyst til å overføre penger til noen som ikke er til å stole på.

 

Spørsmålet blir derfor om noen kjenner til seriøse, lettfattelige tilbydere av online, realtime valutaspekulasjon, aksjetrading, valutatrading etc, med lave kurtasjer og som er til å stole på? (bunnsolide)

 

Og hvordan en sikkert kan kontrollere at en tilbyder har nødvendige fullmakter, økonomisk sikkerhet, tillatelser osv... (som feks. det norske finanstilsynet) ?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 2 weeks later...
  • 6 months later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Noen med erfaring fra valutahandel ?

Lurer på om stop-loss fungerer bra, hopper det ofte forbi stop-loss ?

 

Fungerer det å daytrade eller blir det såpass dyrt at man heller bør holde seg til vanlig trading ?

 

....driver å ser på andre muligheter enn derivattrading siden det ikke er mulig å benytte stop-loss der... ...skriv gjerne litt om erfaringer...

Link to comment
Share on other sites

On 1.3.2013 at 11.37, sharpshoota said:

Noen med erfaring fra valutahandel ?

Lurer på om stop-loss fungerer bra, hopper det ofte forbi stop-loss ?

 

Fungerer det å daytrdae eller blir det såpass dyrt at man heller bør holde seg til vanlig trading ?

 

....driver å ser på andre muligheter enn derivattrading siden det ikke er mulig å benytte stop-loss der... ...skriv gjerne litt om erfaringer...

 

Har prøvd litt trading hos Plus500 og syns egentlig det fungerte veldig bra. Jeg bruker Mac, så har ikke testet Windows Traderen deres, men Web Traderen fungerer fint, og med 1:50 i giring så kan det bli riktig så spennende til tider. cool.png

 

Man kan sette både stop-loss kurser og kurser for når du måtte ønske å selge og det fungerte som det skulle, da det er såpass mange handler hele tiden, så det er ikke noe problem å få kjøpt/solgt når du måtte ønske.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Valutahandel er ikke noe for nybegynnere! Jeg ville heller startet med aksjer. Dersom du ønsker å trade CFD (merk deg CFD) så er Plus500 en av de bedre meglerne (bedre enn f.eks. EasyForex), men merk deg at dette er derivater. Ofter når du leser på sider, så virker det som at CFD-tilbydere reklamerer med at du kan handle valuta, råvarer eller aksjer, men så er det egentlig bare derivater du handler. Vil du ha en "primer" på valutahandel, kan du lese noen av disse:

- http://www.dinside.no/896745/tjene-penger-paa-valutahandel

- https://www.dnb.no/privat/valuta/valutahandel-internett/fx-trader.html

 

Som alle er norske sider jeg plukket fra Google -- og som forklarer begrepene forholdsvis greit. Vil du lære dette ordentlig bør du se på engelske bøker (jeg har aldri lest en god norsk valutabok ...). En grei innføring er (dersom ddu vil ha en bok om "alt"):

http://www.amazon.com/Foreign-Exchange-Option-Pricing-Practitioners/dp/0470683686

som jeg selv synes var bra. Uansett, så bør du lese flere bøker, gjerne først en som den over, og så bøker som tar for seg hvert "kapittel" mer grundig.

 

Hva enn du gjør: ikke kjøp en eller annen pocketbok eller "Forex work from home"-gig fra en eller annen Clickbank-guru -- det virker ikke. :) Det er en grunn til at de heller selger bøker i stedet for å bruke disse fntastiske tipsene selv ...

 

Edit: ser at dette er en halvgammel tråd ... sånn går det når jeg søker på forumet. Hvordan gikk det forresten? Hadde vært interessant å vite :)

Edited by Ståle
Link to comment
Share on other sites

Heisann! smile.png

 

Joda, det går fint. Har ihvertfall lært veldig mye siden jeg skrev det innlegget.

Men er faktisk omvendt av det du sier, valutahandel er mindre risikabelt enn å handle med aksjer. man kan handle for mye mindre beløp i starten slik at man får trent seg opp gradvis. Skal man gjøre det samme med aksjer er det dyrere. Man kan også benytte seg av demo-konto i forex, noe man ikke får for aksjehandel. Trodde selv også at valuta var veldig risky før jeg testet det ut.

 

De største og mest anerkjente tilbyderne er som regel de sikreste...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Kudos til Oanda for denne :

 

In the wake of unprecedented market events this morning, OANDA demonstrated its ongoing commitment to doing right by its clients. Despite suffering losses and vanishing liquidity in the institutional hedging market, OANDA remained true to its 14-year legacy of transparency, integrity and fairness to our clients. OANDA did not re-quote or amend any CHF cross client trades. We even took the further step of forgiving all negative client balances that were caused when clients could not close out their positions fast enough*.

Client inquiries are being handled normally and those making withdrawals and deposits are able to do so as normal.

OANDA is proud of its strong reputation for fairness and integrity. We thank our customers for their continued loyalty and welcome new traders who want to experience outstanding service and execution.

 

 

smile.png

 

ikke mange meglere ville ha levert samme servicenivå der.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kudos til Oanda for denne :

 

In the wake of unprecedented market events this morning, OANDA demonstrated its ongoing commitment to doing right by its clients. Despite suffering losses and vanishing liquidity in the institutional hedging market, OANDA remained true to its 14-year legacy of transparency, integrity and fairness to our clients. OANDA did not re-quote or amend any CHF cross client trades. We even took the further step of forgiving all negative client balances that were caused when clients could not close out their positions fast enough*.

 

Client inquiries are being handled normally and those making withdrawals and deposits are able to do so as normal.

 

OANDA is proud of its strong reputation for fairness and integrity. We thank our customers for their continued loyalty and welcome new traders who want to experience outstanding service and execution.

 

 

smile.png

 

ikke mange meglere ville ha levert samme servicenivå der.

 

Men har du tent noko eller har du tapt noko ? Eg er nyskjerrig….

Link to comment
Share on other sites

 

Men har du tent noko eller har du tapt noko ? Eg er nyskjerrig….

For min del trader jeg bare en liten "mini-konto" ... det vil si jeg trader kun en 20% del av en fulle kapitalen jeg har tilgjengelig.

Det er fordi jeg fortsatt er i lærekurven , selv om jeg er forbi demo-stadiet.. Så foreløbig er ikke å tjene mest mulig penger hovedfokuset men heller å få sett en kapitalkurve som peker i riktig retning. Når jeg har tredoblet denne mini-kontoen skal jeg kjøre med full kapital og 1 % risk .

 

Det har svingt litt opp og ned , så ligger i minus med ca 100 CAD foreløbig... småpenger hvis man sammenligner med den tiden jeg tradet aksjer og warrants..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

For min del trader jeg bare en liten "mini-konto" ... det vil si jeg trader kun en 20% del av en fulle kapitalen jeg har tilgjengelig.

Det er fordi jeg fortsatt er i lærekurven , selv om jeg er forbi demo-stadiet.. Så foreløbig er ikke å tjene mest mulig penger hovedfokuset men heller å få sett en kapitalkurve som peker i riktig retning. Når jeg har tredoblet denne mini-kontoen skal jeg kjøre med full kapital og 1 % risk .

 

Det har svingt litt opp og ned , så ligger i minus med ca 100 CAD foreløbig... småpenger hvis man sammenligner med den tiden jeg tradet aksjer og warrants..

Er det noen som driver med valutahandel her som har lyst å dele sine erfaringer, råd eller tips?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...