Jump to content

Photocure - Triggerliste


Medisinmannen

Recommended Posts

Mitt første innlegg på dette forumet og hva er mer naturlig enn å starte med en triggerliste for børsens mest spennende selskap Photocure?

 

En bør ha langsiktig perspektiv på Photocure selv om det ligger potensielle nyheter kort frem i tid som kan sende kursen opp. Det mest spennende på kort sikt er salg av Allumera og Cysview. Når det gjelder 12 mnd horisont så er det resultatene fra Cevira og en eventuelt lisensavtale det knytter seg stor spenning til. Resultatet fra Visonac studiet er også spennende, men det produktet skal ikke utlisensieres.

 

Triggerliste Cevira

 

1)Oppdateringer av utviklingen ved kvartalspresentasjonene og foreløpige resultater

2)Ferdig fase IIb 1H 2012

3)Lisensavtale

 

 

Triggerliste Allumera

 

1)Resultater fra GLOW, 15 klinikker

2)Salgsresultater

3)Planer for Allumera i andre land

 

 

Triggerliste Lumacan

 

1)Utvikling:

- Oppstart fase I slutten av 2011.

- Start fase II slutten av 2012.

- Start fase III medio 2013.

2) Lisensutbetalinger (antagelser)

- Avslutning fase I midt 2012

- Avslutning fase II midt 2013

- Avslutning fase III 2016

- FDA godkjenning

3)Registrering, FDA godkjenning 2017

4)Kommersialisering

 

 

Triggerliste Visonac

 

1)Utvikling, avslutning fase IIb 2H2012

2) Oppstart fase III 2013

3)Registrering

4)Kommersialisering

 

 

Triggerliste Hexvix / Cysview

 

1)FDA godkjenning forbedret blålys, Q42011

2)Offisiell launch i USA

3)Presentasjon av Cysview på seminar og tidsskrifter i USA

4)Refusjonsordning for Hexvix i Italia

5)Refusjonsordning for Hexvix i UK

6)Salgsutvikling USA og Europa

7)Standard prosedyre i et Europeisk land

8)Lansering utenom USA og Europa

 

 

Triggerliste Photocure generelt

 

1)Resultater fra PCI Biotech

2)Overskudd på driften

3)Nye produkter

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Den nye strategien for Hexvix / Cysview er jeg meget godt fornøyd med og her har styret vist en handlekraft som imponerer meg. Kathleen Deardorff var også en fornøyelse å høre på. Hun virket trygg, kunnskapsrik og gikk i dybden i presentasjonen sin. Planen for hvordan Photocure skal erobre det Amerikanske markedet virket godt planlagt og god for en liten organisasjon i oppbyggingsfasen.

 

Det er på tide med en ommøblering av den omfattende triggerlisten.

 

 

Hexvix / Cysview

1)FDA godkjenning forbedret blålys, Q42011

2) Milepælutbetalinger

3)Offisiell launch i USA Q1 2012

4)Presentasjon av Cysview på seminar og tidsskrifter i USA

5)Refusjonsordning for Hexvix i Italia

6)Refusjonsordning for Hexvix i UK

7)Salgsutvikling USA og Europa

8)Standard prosedyre i et Europeisk land

9)Lansering utenom USA og Europa

 

 

Allumera

1)Resultater fra GLOW, 15 klinikker

2)Salgsresultater

3)Planer for Allumera i andre land

 

 

 

Cevira

1)Oppdateringer av utviklingen ved kvartalspresentasjonene og foreløpige resultater

2)Ferdig fase IIb 1H 2012

3)Lisensavtale

 

 

Visonac

1)Utvikling, avslutning fase IIb 2H2012

2) Oppstart fase III 2013

3)Registrering

4)Kommersialisering

 

 

Lumacan

1)Utvikling:

- Oppstart fase I slutten av 2011.

- Start fase II slutten av 2012.

- Start fase III medio 2013.

2) Lisensutbetalinger (antagelser)

- Avslutning fase I midt 2012

- Avslutning fase II midt 2013

- Avslutning fase III 2016

- FDA godkjenning

3)Registrering, FDA godkjenning 2017

4)Kommersialisering

 

 

Photocure generelt

 

1)Resultater fra PCI Biotech

2)Overskudd på driften

3)Nye produkter

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Vi venter flere nyheter i løpet av Q4. Det vi bør ha på plass umiddelbart er FDA godkjenning av nytt og forbedret D-light. Dette er teknologien som brukes i Europa. FDA sliter med ressurser og ting tar tid, men det får da være måte på. Heldigvis har Photocure vunnet en rettssak (Metvix) og dommen der kan brukes for å forlenge patentet for Hexvix / Cysview. Lansering av Cysview i USA er 1.kvartal neste år og Karl Storz skal ha produsert opp 50 enheter som skal ut til klinikker som venter.

 

Salix P. bør også snarest komme i gang med Lumacan og fase I testingen. Et meget spennende produkt som Salix satser på skal inngå i et eksisterende program i USA. Får de til dette på 10% av pasientene (høyrisikopasientene) så er potensialet NOK 3 mrd. per år. Får de til en bredere godkjenning så blir potensialet større. Også i Tysklan og UK er det screening av pasienter med TT kreft.

 

 

 

Oppdatert liste:

 

 

Hexvix / Cysview

1)FDA godkjenning forbedret blålys, Q42011

2) Milepælutbetalinger

3)Offisiell launch i USA Q1 2012

4)Presentasjon av Cysview på seminar og tidsskrifter i USA

5)Refusjonsordning for Hexvix i Italia

6)Refusjonsordning for Hexvix i UK

7)Salgsutvikling USA og Europa

8)Standard prosedyre i et Europeisk land

9)Lansering utenom USA og Europa

 

 

Allumera

1)Resultater fra GLOW, 15 klinikker

2)Salgsresultater

3)Planer for Allumera i andre land

 

 

 

Cevira

1)Oppdateringer av utviklingen ved kvartalspresentasjonene og foreløpige resultater

2)Ferdig fase IIb 1H 2012

3)Lisensavtale

 

 

Visonac

1)Utvikling, avslutning fase IIb 2H2012

2) Oppstart fase III 2013

3)Registrering

4)Kommersialisering

 

 

Lumacan

1)Utvikling:

- Oppstart fase I slutten av 2011.

- Start fase II slutten av 2012.

- Start fase III medio 2013.

2) Lisensutbetalinger (antagelser)

- Avslutning fase I midt 2012

- Avslutning fase II midt 2013

- Avslutning fase III 2016

- FDA godkjenning

3)Registrering, FDA godkjenning 2017

4)Kommersialisering

 

 

Photocure generelt

 

1)Resultater fra PCI Biotech

2)Overskudd på driften

3)Nye produkter

 

Dette vil bli enormt bra.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

http://www.salix.com/news-media/news/index/salix-pharmaceuticals-to-present-at-j-p-morgan-healthcare-conference.aspx

 

RALEIGH, NC, January 4, 2012 – Salix Pharmaceuticals, Ltd. (NASDAQ:SLXP) today announced that the Company will present at The 30th Annual J.P. Morgan Healthcare Conference in San Francisco, CA on Wednesday, January 11, 2012 at 4:30 p.m. PT (7:30 p.m. ET).

 

Interested parties can access a live audio web cast of the presentation at www.salix.com. A replay of the presentation will be available at the same location.

 

Salix Pharmaceuticals, Ltd., headquartered in Raleigh, North Carolina, develops and markets prescription pharmaceutical products for the treatment of gastrointestinal diseases. Salix's strategy is to in–license late–stage or marketed proprietary therapeutic drugs, complete any required development and regulatory submission of these products, and market them through the Company's gastroenterology specialty sales and marketing team.

 

Salix trades on the NASDAQ Global Select Market under the ticker symbol "SLXP".

 

For more information, please visit our Website at www.salix.com or contact the Company at 919–862–1000. Follow us on Twitter (@SalixPharma) and Facebook (www.facebook.com/SalixPharma ). Information on our web site is not incorporated in our SEC filings

 

Sikkert greit å sjekke ut denne etter den 11. januar for jeg regner med at de sier noen ord om Lumacan i sin presentasjon.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg sjekker det alltid ut og jeg har fått med meg alle presentasjonene. De virker svært optimistisk på vegne av Lumacan. Forhåpentligvis så får vi vite mer om når de kan være klar til å starte fase I. Det var nevnt på forrige presentasjon at de holdt på med en oral formulering.

 

Etter fase I så tror jeg vi får en oppdatering av potensialet til Lumacan.

Link to comment
Share on other sites

Virker som det det kanskje er noe på gang, og det er nok ikke meg selv om det var jeg som dro i gang ballet i dag med et kjøp av 200 aksjer til 37,70 klokka litt over halv tolv :biggrin:

 

 

Stadig interessant å observere ordrebildet. Først 5000 på kjøp på 37, 50 og 5000 på 38,00, som senere hopper opp til 38,00 og 38,50, uten at noen benytter muligheten til å selge... Flere som har vist kortene sine nå, også han som ønsket å selge 5977 aksjer i går på 38,00, men ikke benyttet anledningen i dag.

 

Og dessuten, aksjen har dratt fra 33,00 til 39,80, straka vegen uten stopp, og uvante store volumer til PHO å være, halsende etter.

 

Mange gode nyheter å frem til nå, og jeg er glad jeg har vært på kjøpern ganske tett de siste 2 månedene.

Link to comment
Share on other sites

Du har vært dyktig med kjøpene dine i det siste. Plukker litt jeg også, men ble for sent. Følger meg trygg på at det er en riktig vurdering å satse på Photocure.

 

Det er ikke lenge til vi får salgtallene fra Ipsen Q4 og i den sammenheng kanskje litt informasjon om hvordan lanseringen av Hexvix i Europa har gått (2.februar).

Link to comment
Share on other sites

I innsiktdelen i Teknisk Ukeblad, så var det en dobbeltside som handlet om teknologien til Photocure. Synes at forklaringen om hvordan teknolgien var så god at jeg gjenngir den her:

 

Hemmligheten bak Photocures ulike metoder ligger i kjemien de benytter sammen med lysbehandlingen. Kremen innholder et aminlevulinsyre-lignende stoff. Aminolevulinsyre finnes naturlig i kroppen og ommdannes til stoffer som kalles porfyriner i cellene. Porfyriner er viktige stoffer fordi de omdannes videre til "hem" som er viktig for oksygentransporten i kroppen.

 

Det er er her hemeligheten bak behandlingen ligger. Ved å smøre på en krem som er er rik på aminolevulinsyre-lignende stoffer, kan man øke mengden porfyriner, som i dette tilfellet omtales som en fotsensitiser, kraftig i det syke vevet. I friske celler omdannes porfyriner raskt til "hem", men i hurtigvoksende celler, som kreftceller, går omdanningen veldig sakte. Det gjør at de fylles med profyriner.

 

Når slike porfyrinholdige celler belyses, vil fotonene eksitere atomer i porfyrinmolekylene. Da kan 2 ting skje. Entene faller elektronet tilbake i skallet sitt og overskuddsenergien sendes ut som fluoresens, det vil si lys av en annen bølgelengde. Eller så kan elektronene reagere med O2 i vevet og danne okstgenradikaler. Slike radikaler er svært reaktive og dreper eller skader cellenen i nærheten, dvs kreftcellene. En annen effekt av behandlingen er at immunsystemet stimuleres, og det hjelper også til med å behandle kreften.

 

Behandlingen har bare effekt så lenge profyrinet belyses, noe som gir svært god kontroll over terapien.

Link to comment
Share on other sites

En flott start på 2012, jeg har ikke ansett ferdig pasientinklusjon som en trigger.

 

Triggerlisen er meget lang og de største og mest nærliggende er godkjenning av nytt D-light samt launch av Cysview i USA.

 

Salix P. bør også snarest komme i gang med Lumacan og fase I testingenppdatert liste:

 

 

Hexvix / Cysview

1)FDA godkjenning forbedret blålys, Q12012

2) Milepælutbetalinger

3)Offisiell launch i USA Q1 2012

4)Presentasjon av Cysview på seminar og tidsskrifter i USA

5)Refusjonsordning for Hexvix i Italia

6)Refusjonsordning for Hexvix i UK

7)Salgsutvikling USA og Europa

8)Standard prosedyre i et Europeisk land

9)Lansering utenom USA og Europa

 

 

Allumera

1)Resultater fra GLOW, 15 klinikker

2)Salgsresultater

3)Planer for Allumera i andre land

 

 

 

Cevira

1)Oppdateringer av utviklingen ved kvartalspresentasjonene og foreløpige resultater

2)Ferdig fase IIb 1H 2012

3)Lisensavtale

 

 

Visonac

1)Utvikling, avslutning fase IIb 2H2012

2) Oppstart fase III 2013

3)Registrering

4)Kommersialisering

 

 

Lumacan

1)Utvikling:

- Oppstart fase I slutten av 2011.

- Start fase II slutten av 2012.

- Start fase III medio 2013.

2) Lisensutbetalinger (antagelser)

- Avslutning fase I midt 2012

- Avslutning fase II midt 2013

- Avslutning fase III 2016

- FDA godkjenning

3)Registrering, FDA godkjenning 2017

4)Kommersialisering

 

 

Photocure generelt

 

1)Resultater fra PCI Biotech

2)Overskudd på driften

3)Nye produkter

 

 

2012 gjennombruddsåret til Photocure.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte 500 aksjer i dag på 40,30 NOK og er nå "full-lastet", i alle fall på denne siden av påske:laugh:

 

Så nå lener jeg meg tilbake og håper oppgangen akselererer. Har jo vært mange gode nyheter i det siste, og nye "Allumerautsalg" hver dag. Nå ser det jo også ut til at likviditeten tar seg opp også. Blir helt gull dette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...