Jump to content

Forslag til endring


Medisinmannen

Recommended Posts

Det er vanskelig å finne et forum der det er mulig med gode diskusjoner og for å finne god informasjon. Hegnar Onlinn er et galehus. Stocktalk skjer det lite, og der er det organisert på samme måte som her + det koster penger. på Stocktalk har også hvert selskap kun en egen tråd. En slik konstruksjon vil naturligvis ikke kunne fungere hvis der er aktivitet på forumet. Her inne fungerer det sikkert bra når det skrives et innlegg i året per aksje. :cool:

 

Tenk dere en gitt situasjon der vi har en fruktbar diskusjon ang. en spesiell teknologi til et firma. Midt i diskusjonen så kommer det en børsmelding som noen andre vil diskutere. Resultatet er at den første diskusjonen vil dø ut pga en nyhet.

 

 

Mitt forslag for å få i gang et bra forum er som følger:

 

Hvert enkelt selskap er en kategori hvis det ikke er mulig å legge underkategorier i under f.eks.

 

Oslo Børs - Aksjeprat

 

Under selskapskategorien f.eks. Photocure kan man diskutere teknologi, største eiere, nyheter osv. Det blir med en gang mer interessant. :laugh:

 

Ikke sant.

 

Så kan man starte vervingen og fortelle hvor bra det er her....

Link to comment
Share on other sites

Tja....såvidt meg bekjent har det jo aldri vært noen som har blitt avbrutt i en diskusjon her , men hvis flere synes dette er en god ide og Ståle er med på det så kan man jo teste det ut på noen selskaps tråder .

 

Det er jo en god del medlem her så hvis man hadde fått folk til å skrive og delta bittelitt mer hadde dette strax gjort det morsomere for alle både å delta og følge med her.

Prøver å skrive endel selv ,selv om ikke alt blir like bra, mange har kanskje en oppfattning av at hvis man skal skrive bør det være av ypperste kvalitet men det stemmer vel ikke... synes ikke noen skal kvie seg for å skrive, hovedsaken er jo at man deltar egentlig.

Link to comment
Share on other sites

Flott, la oss prøve jeg er overbevist om at det vil skape bedre forutsetning for å kunne skape gode diskusjoner.

 

Mitt forslag er å prøve Photocure. Jeg skal gjøre mitt for å skaffe informasjon, men forhåpentligvis så blir jeg ikke alene på trådene så lenge. Interessen for selskapet er ikke spesielt stor, men det vil ordne seg etterhvert. :smile:

 

Det kan også være en mulighet å lage noen faste emner under hvert selskap:

- Teknologi

-børsmeldinger

-Media

-Teknisk analyse

Det er sikkert andre som har forslag?

 

Ha en fin kveld!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...