Jump to content

Pho - Photocure, Ny strategi Hexvix


Medisinmannen

Recommended Posts

Ipsen vokser meget bra i Tyskland: "Growth : +28.8% Supported by strong performance of Somatuline®, Decapeptyl® and the successful launch of Hexvix®"

 

Kjekt å se at Decapeptyl gjør det bra noe som styrker Ipsen sitt tilstedeværelse innen urologi. Positivt for Hexvix.

 

http://www.ipsen.com/sites/default/files/communiques-financier/1H12-Results%20-%20Analyst%20presentation%20Chevreux.pdf

Link to comment
Share on other sites

Their alive!

 

Godt å se det fortsatt er online aktivitet rundt Photocure! Sitter å tar en kopp te når jeg får en epost fra Google om ny artikkel om Photocure. Tror du ikke Medisinmannen og Snøfellen er i full diskusjon!

 

Godt initiativ på Wikipedia Medisinmannen. Førsteplass på Google. Over 33.000 søker på dette søkeordet hver måned bare i USA. Dette er nok både pårørende og rammede og mange av disse vil nok lese dette.

Link to comment
Share on other sites

Neste uke så er vi i gang med Q4 og vi er nå inne i et kvartal som er avgjørende for kursutviklingen for Photocure og det er to grunner til det. 1) Cevira resultatet. 2) Q3 resultatet. Begge deler er avgjørende for selskapet og troen på suksess. Nå skal det leveres økende salgsvekst så det holder og ikke bare for Cysview i USA, men også for Hexvix i Europa og Allumera.

 

Ang. Wikipedia. Dette står også under bladder cancer: "Photodynamic diagnosis may improve surgical outcome on bladder cancer.[31]"

 

 

Nå håper jeg at blekksprut melder seg på diskusjonene, vi trenger slike som deg!

Link to comment
Share on other sites

Hvis du søker på Google på "Photocure trials and tribulations or from biotech to specialty pharma", så kommer det opp en presentasjon i pdf-format av Bjørn Klem gitt på Oslo Cancercluster i april i år. Egentlig ikke noe nytt, men den er ganske bra for den viser godt Photocure sin strategi, og beskriver hva de har og hva de ønsker, styrker og svakheter sort of. Har endel gode punkter som er meget klargjørende

Kan ikke huske å ha sett denne presentasjonen før!

 

Siden det er Bjørn Klem som står for presentasjonen burde den kanskje vært postet på en Cevira-trådtongue.png

 

Men det var en setning på side 10 av 18 under headingen "Biotech market opportunity" som fanget min interesse, og det var at det stod "Lack knowledge about reimbursement, coding, etc", Og derfor på denne tråden.

Det fikk meg selvsagt til å tenke på mailen jeg har sendt til E.D. og ennå ikke fått svar på. Kanskje det ikke "har kontroll" på akkurat det likevel? Kommer nok til å purre opp den mailen til uka.mad.gif

Link to comment
Share on other sites

Du har sett den presentasjonen før. dry.png

 

Hvis du ikke får svar på mail så skal jeg også sende en mail ang. dette.

 

 

 

Vår konkurrent i USA, DUSA, er må priset til 1 mrd. DUSA har et produkt i markedet, Levulan, som er en konkurrent til Metvix og som de har lykkes med i motsetning til Galderma som ikke har hatt suksess med Metvix selv om det er klinisk vist at Metvix har noen fordeler vs. Levulan....Dette viser rimelig godt at de store aktørene ikke alltid lykkes i markedet og får ikke et produkt topp prioritet og blir satset på som et kjerneprodukt så lykkes man ikke. Jeg tror vi raskt vil se samme suksess i USA som i Norden for Cysview og da er vi i gang med reprising av selskapet.

Edited by Medisinmannen
Link to comment
Share on other sites

Kankje jeg har dårlig hukommelse, eller kanskje jeg så presentasjonen i nytt lys etter mailen jeg sendte...

 

Fikk uansett en slags følelse av at mailen jeg sendte ga de noe å tenke på, og at kanskje det var grunnen til at de enda ikke har svart.

 

Ellers har jeg jo veldig god følelse for at vi når som helst nå kan få en solid opptur, og jeg tror og håper at "recurrence-free-survival-studiet" i 3Q-presentasjonen begynner å vise hva vi har i vente. Og bruddstykket av Terra sin analyse (rapid Cysview growth) gir håp om at gjennombruddet er på gang. Har desverre lite tilgjenglige midler nå, men kommer å bruke absolutt alt av hva som måtte dukke opp nå på PHO-aksjer. Snur hver en stein nå.

Link to comment
Share on other sites

Var innom HO og sjekket og du hadde lest artikkelen den 25.04.2012. biggrin.png

 

Et annet spørsmål som er interessant er om Blekksprut fikk solgt leiligheten og har puttet pengene i Photocure?

 

Jeg håper og tror det er ED selv som er skyld i at du ikke får svar. Anbefaler at neste mail sendes direkte til Hestdal. Det er han som er investorkontakt og han får sende mailen videre til rette vedkommende.

Link to comment
Share on other sites

Har Blekksprut masse penger til overs bør han vel absolutt sette de penga i Photocure, nedsiden er jo minimal og oppsiden meget attraktiv. Ser han skriver Snøfellen om meg, omtrent som snø-fellen, en slags felle i snøen? Men en snøffel er jo noe annet :

 

 

snøffel snøffel -en, snøfler (trol fra lty) hoven, frekk laban

Link to comment
Share on other sites

Og Blekksprut, du må for all del skrive her på aksjeforumet, så samler vi alle oppgående personer på Photocure-aksjen på et sted (bortsett fra Hans Peter Bøhn, og de som faktisk jobber i Photocure). Skulle gjerne hatt med et par til, men om man annonserer på HO at det skjer noe her på aksjeforumet.no så kommer jo alle halvtomsingene og noksakterne også.

Link to comment
Share on other sites

Din frekke laban! :)

 

Det hadde vært fint med de aller fleste av de som er/var på Hegnar Online. Det er noen få, og spesielt en, som ødelegger for mye med sine gjentatte løgner. Blekkspruten, Mental, Stifinner, Marximat, Interessert, Torotoro, Wunderbaum, Trigger1 hadde vært fint å få hit, men som Snøffelen skriver. Risikoen er for stor, vi kan ende om med et troll.... biggrin.png

Link to comment
Share on other sites

Hehe! Jeg har alltid trodd det var Snøfellen og klarer ikke å lese navnet ditt uten å tenke det. Jeg skal gjøre mitt beste for å rette opp, men det er nok noe du må leve med.

 

Jeg var hos gullsmeden i går for å få priset sølvtøyet etter mormor. 1500 kr = 40 stk! Men jeg lot være.

 

Det blir å vente litt med nye kjøp, men begynner å komme meg opp nå. Har passert 4.300 og håper å komme over 5.000 i løpet av året.

 

Jeg har ikke den innsikten som dere har i fremgangen og teknologien til Photocure, og jeg må indrømme at jeg begynner å bli utålmodig. Satser dog på jevn økning i salget av Hex/Cys og at de nye produktene faller i smak på forventninger de neste 3-4 årene.

 

Målet er at Photocure skal gjøre meg gjedsfri med fjordutsikt fra terrassen i 2017. Gjerne i Oslo.

Link to comment
Share on other sites

Et perspektiv frem til 2017 tror jeg kan være bra. Da har Pho sannsynligvis med.produkter og Allumera i markedet og jeg tror vi da kan ha årlig utbytte rundt dagens kurs.Hvis Cysview innen den tid har en markedsandel av TURB på 30% så vil C. alene forsvare en kurs på 150,- (PE 15 + est. kost.). Skulle en derimot å til en markedsandel som Danmark (70%) så vil samme forhold gi en kurs på ca. 330. En kan også ta med i disse estimatene hvordan utviklingen innen blærekreft går mtp antatt eldre øker osv.

 

Innen 2017 si vil, hvis alt fortsetter som i dag innen R&D, både Visonac og Cevira begynne å generere godt med inntekter og Lumacan vil sannsynligvis være lansert i Europa året før og snart klar for launch i USA.

 

Det ville sannsynligvis være flere produktkandidater i pipelinen.

 

Jeg føler meg rimelig overbevist om at vi går noen fantastiske år i møte og at vi ikke kjenner igjen Photocure som selskap i 2017, men at Photocure har etablert seg som et stort og ledende norsk/nordisk biotekforetak.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk akkurat med meg dette. Da har den negative utviklingen fortsatt inn i Q3 og Photocure har besluttet og legge ned satsingen.

 

Det er klart at med et så dårlig salg så mistet de klinikker og hele satsingen stoppet opp. Skal man satse så bør man satse skikkelig.

 

Når det er sagt så vil denne beslutningen gi oss raskere break even på driften og jeg tror markedet vil reagere positivt på meldingen i morgen. Photocure er handlekraftig og tar tøffe grep samtidig som de nok må se i øynene at de må satse riktig også når det gjelder Cysview i USA.

 

Jeg håper også at selskapet vurderer strategien sin og endrer fokuset fra dermatologi til kreft og øker satsingen der både innen PDD og PDT. Det kan være at Galderma eller andre har vist interesse for Visonac noe som gjør det lettere og legge ned USA organisasjonen innen dermatologi og heller ha en kreftavdeling og utlisensiere Visonac. Jeg håper og tror at vi snart får noen signaler angående dette den nærmeste fremtiden og ved neste kvartalspresentasjon så bør strategi opp på timeplanen.

Edited by Medisinmannen
Link to comment
Share on other sites

Mulig dere har sett denne før, men har står i alle fall alt som en pasient, lege eller for den saks skyld aksjonær trenger å vite om Cysview. Tenkte at det sikkert hadde vært lurt å sette den opp som link på Wikipedia-siden for Bladder Cancer.

 

http://www.drugs.com/pro/cysview.html

 

Utrolig informativ, og siden jeg akkurat kom over den så tenkte jeg at jeg skulle få lest den i løpet av dagen, for da kan det jo fort hende at det påløper seg ytterligere kommentarer på denne trådenhappy.png

Link to comment
Share on other sites

Følgende informasjon fra linken over var litt interessant og kan være årsak til den legen jeg kjenner til som mente at han så lesjoner like godt uten Hexvix.

 

"The PDD System is not for use by healthcare providers with green-red color blindness.".....

 

Legger selvsagt ved linken om fargeblindhet fra Wikipedia så man fort kan lese seg opp.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Fargeblindhet

 

Som dere ser så er det ikke mange som er rammet i prosent, men om min mulige forklaringsmodell for at nevnte lege var av oppfatningen han var, så er det ikke tilfeldig at han er mann...

 

Man kan kanskje le litt av dette, men mange er ikke klar over at de er fargeblinde, og mange er selvsagt "in denial" (særlig eldre påståelige menn). Feks hadde jeg en bekjent som hadde fått høreapparat, men han brukte det ikke fordi han mente han ikke trengte det, og at han bare hadde fått det tilfelle han skulle høre dårlig...

Håper ingen "opinionsledere" rammet av dette "ditcher" Hexvix/Cysview ut fra sin egen erfaring.....blink.png

Link to comment
Share on other sites

Med andre ord bør følgende setning om blærekreft fra wikipediasiden om blærekreft som når ser slik ut:

 

"The diagnosing of bladder cancer can also be done with a Cysview guided fluorescence cystoscopy (blue light cystoscopy, Photodynamic diagnosis), as an adjunct to conventional white-light cystoscopy."

 

se slik ut:

 

"The diagnosing of bladder cancer can also be done with a [1,2] guided fluorescence cystoscopy (blue light cystoscopy, Photodynamic diagnosis), as an adjunct to conventional white-light cystoscopy.

 

Der [1] er linken til Cysview-siden (http://en.wikipedia.org/wiki/Cysview)

og [2] er er denne linken (http://www.drugs.com/pro/cysview.html)

 

Økt informasjon om Cysview vil helt sikkert øke bruken.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, mulig linkhenvisningen ble feil i forhold til resten av siden på blærekreft. Skal tenke litt på om man kanskje skal omformulere setningen klart slik at man med en gang skjønner hva som er link til en lit lett wikiside og hva som blir. Link til de som ønsker å sette seg inn i hva CysviewHexvix er og hvordan det brukes. Hvilket jeg tror mange som søker opp blærekreft opp på wiki tenker på.

 

Medisinmannen tar du jobben eller, jeg har jo null erfaring med Wikipediaskriving.

Link to comment
Share on other sites

Kan selvsagt komme med et lite setningsforslag i løpet av kvelden. Hovedsaken er at det er en god link som må inn på Wikipedia-siden for blærekreftsmile.png

 

Og her er noe annet;

 

http://regulations.j...2012-14003.html

 

Dere har nok sett den før men det er bare en link til patentsitusjoenen til Cysview (så har vi den lett tilgjenglig er på aksjeforumet). Den er fra 11 juni 2012, og innholder noen datoer fremover i tid. Litt tungt å lese patenter, men det meste skulle være forståelig der.

Edited by Snøffelen
Link to comment
Share on other sites

Det blir ikke rett å skrive det slik på Wikipedia og linken til Drugs er heller ikke relevant å legge inn i denne sammenhengen etter min mening. (Drugs er forresten en ren kopi fra Photocure sin egen side: cysview.net).

 

Slik det er bygd opp nå så kommer man rett til Cysview siden på Wikipedia når man trykker på navnet. Der finner man igjen ulike linker og henvisninger.

 

Jeg mener man først skriver det man mener er riktig og så underbygger man det man skriver med kildehenvisning.

 

 

Hvis du klarer å få til en god beskrivelse av blue light cystoscopy her så er det gull verd, men linkene skal underbygge det man skriver.

 

Jeg er overbevist om at det mest effektive vil være å få på plass to bilder. Et bilde av D-light apparatet og et der man ser det blåe lyset som lyser om sykt vev. Da snakker man om en god og effektfull artikkel. Et bilde sier mer enn 1000 ord...........

Link to comment
Share on other sites

Da finner pasienten nok frem likevel!

 

Kanskje det er du som har jobbet iherdig. Sjekket i samme slengen acne-siden på Wikipedia, og der stod det godt og forståelig beskrevet om Visonac, kanskje du har jobbet litt på den siden ogsålaugh.png

 

Det var uansett godt skrevet, og regner med at det fleste som har godt med kviser har sjekket ut WIKI-siden, og dermed fått med seg Visonac.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok riktig, det er jeg som har skrevet ang. Visonac og hvis jeg får bonus for alle gangene jeg nevner Visonac i den artikkelen så scorer jeg høyt.

 

Hadde jeg orket så skulle jeg forsøkt å skrive artiklene bedre. Regner med det ordner seg selv etterhvert som produktene blir mer kjent og brukt og flere personer engasjerer seg. dry.png

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøver å følge interessen for bl.a. Cysview og den er like laber nå som før. Det er bekymringsfullt at interessen ikke ser ut til å øke. Den er kanskje noe økende i Europa, men stabilt ekstrem lav interesse i USA også på sidene til BCAN.

 

Hestdal har tidligere snakket om Pasient awareness og den er IKKE økende ut fra det jeg kan se.

 

(Bruker Google søketrend, Wikipedia article traffic statistics

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...