Jump to content

Pho - Photocure, Ny strategi Hexvix


Medisinmannen

Recommended Posts

Hmm, du har jo tidligere krevd at Hestdal må levere, ellers bør han finne seg noe annet å gjøre (men helst i Photocure da...). Tror nok du kan ha et poeng her. Den vitenskapelige dokumentasjonen er på plass og det bør være mulig å kapitalisere godt på Hexvix/Cysview nå. Markedsandeler i Danmark er jo selve beviset på at det kan og skal være mulig. Og Allumera-floppen viser jo at både tid og penger muligens kunne vært bedre brukt på å få Hexvix/Cysview i gang.

Men for all del Hestdal har jo gjort en fremragende jobb med å få dokumentert produktene, det er jo en formidabel jobb (jeg jobber selv i bransjen og vet jo hvor viktig jobb det er).

Men kanskje tiden er inne for en annen type leder, i alle fall når man tenker på de godkjente produktene, for de har skuffet. Det ville på ingen måte vært noen nedtur for Hestdal å komme i en CTO-rolle (Chief Technology Officer), så kunne noen med det rette kommersielle fokuset tatt over CEO-rollen og skjerpet fokuset på å tjene penger (på Hexvix/Cysview). Hestdal vil jo da fortsatt få et hovedansvar for FoU-porteføljen, og det er jo PHOs viktigste asset, for å si det slik. Men det er også viktig å tjene penger.

Hvis Hestdal tenker seg om er det hverken et skritt tilbake karrieremessige, eller mindre interessant.

 

Jeg kunne tenke meg en organisasjon hvor Deardorf som jo allerede er COO, fikk enda mer fokus på markedsføre produkter, Hestdal som en CTO, med FoU-fokus, og en ny CEO som kan ta et overordnet ansvar, med særlig fokus (akkurat pt) på Cysview/Hexvix.

 

Det sies jo at PHO er i "transformational phase", fra FoU-fokusert til "spesialstyrker pharma", men sannheten er jo at PHO i høyeste grad er, og mer enn noen gang, må ha stor FoU-fokus. Selv om det er U-en som nå står desidert mest i fokus, og i liten grad F-en.

 

Vi er ikke på vei fra det ene til det andre, begge deler må ha fokus. Og tiden er kanskje inne for å se på organisasjonen.

Edited by Snøffelen
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke Hestdal får sitte så lenge i CEO rollen og jeg regner med en stor nyhet som Cevira lisensavtale kan være det rette øyeblikket for Hestdal å ta et steg tilbake. En slik rolle krever en passende personlighet og jeg tror ikke det er negativt med en mer karismatisk personlighet enn Hestdal som er litt mer "frempå" og selvsikker. Jeg har ikke helt troen på Deardorff heller, men en ung, fremadstormende dynamisk leder med internasjonal erfaring hadde vært noe.

 

Vi får se, men det vil overraske meg om Hestdal leder Photocure gjennom hele 2013.

Link to comment
Share on other sites

I neste uke må Photocure overbevise for å holde på interessen min. Hvis ikke selskapet leverer varene, dvs. god vekst i eget og partnersalg, så bør Hestdal få avløsning umiddelbart. Det er ikke holdbart å eie aksjer i et selskap som aldri leverer varene. Det finnes alternativer på Oslo børs og Hestdal bør også jobber for de som eier selskapet.

 

Jeg blir direkte skremt når jeg ser hvor liten interesse det er for Cysview på nettet, men jeg vet ikke hvor relevant det er. Ser man på hjemmesiden til Cysview i USA så "gidder" ikke selskapet å oppdatere listen med Cyview center og en finner ikke en mailadresse til selskapet med spørsmål. Er de ansatte lite engasjert og hever lønn og bonuser og yter det de føler for?

 

Jeg ser frem til neste uke og nå hjelper ingen unnskyldninger Hestdal alt ligger til rette for salgsvekst og spørsmålet nå er om han klarer å levere varene som en fantastisk teknologi har lagt grunnlaget for.

Edited by Medisinmannen
Link to comment
Share on other sites

Høres nesten ut som du i så fall har tenkt å selge (om det går dårlig i Q3)..., men det er vel mer spennende saker som kommer om ikke lenge så kursen bør være betraktelig høyere nærmere jul.

 

Men jeg er helt enig med deg, Cysview/Hexvix har ikke levert kommersielt, selv om det er levert klinisk og regulatorisk, i alle fall nå.

Det er egentlig ingen unnskyldning nå for å ikke levere kommersielt, og som du antyder, det er ganske sikkert at det finnes personer som villet fått til det kommersielle rundt Cysview. Og selv om vi har en passive aksjonærer så har vi jo et styre!

 

Jeg mener fortsatt at Allumera er et supert produkt, og ser ikke bort fra at en annen organisasjon hadde fått til Allumera...., men "Who knows". Cysview/Hexvix er helt opplagt et helt fantastisk produkt, og det må være mulig å levere kommersielt på det. I Q3 må det komme noen tegn, og helst solide, på at vi er på riktig vei. Leveres det ikke nå på Cysview/Hexvix bør andre få prøve seg.

Edited by Snøffelen
Link to comment
Share on other sites

Vi er helt på linje der og jeg vil ikke selge meg ut rett etter Q3 hvis tallene ikke er gode. Jeg er rimelig sikker på at styret er i ferd med å ta grep for en ting er sikkert. Styret vi har i dag er handlingskraftig.

 

Det skal ikke være mulig å ha et produkt med dokumenterte fordeler for pasienter og besparelser for samfunnet samtidig som en er enerådende i markedet UTEN å få suksess. Når Photocure Inc. ikke er i stand til å informere om Cysview senter og engasjere seg i patient awareness så er det for tafatt og Hestdal virker som en meget forsiktig mann. Jeg er overbevist om at med riktig satsing i USA så ville Allumera vært en suksess og det begynte bra med en flott hjemmeside og en mange klinikker på kort tid og opptreden på the Doctors. Det er klart at selskapet burde brukt mer ressurser.

 

Vi får se Snøffelen, jeg håper og tror det går bra og det har tross alt gått bra i Norden så muligheten for suksess er der.

Link to comment
Share on other sites

"Det skal ikke være mulig å ha et produkt med dokumenterte fordeler for pasienter og besparelser for samfunnet samtidig som en er enerådende i markedet UTEN å få suksess."

 

Dette er feil Medisinmannen. Man kan ha så gode produkter som bare det, men så lenge man ikke overbeviser markedet kommer man ingen vei. Dette er den typiske Gründerfella der man tror at så lenge man finner opp noe som folk trenger eller har en god ide så vil alle løpe etter for å kjøpe. Antar at det fungerer på samme måte i legemiddelindustrien selv om det er litt andre omstendigheter der.

 

Det er her Photocure har den største jobben nå. Man kan ikke tro at noen av de nye eller eksisterende produktene vil bli tatt opp i markedet bare fordi de er bedre enn konkurrentene eller løser et udekt behov. Her må de ut å overbevise.

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg fullstendig klar over Blekksprut, men jeg håper ikke Photocure kan puttes i kategorien grunderbedrift. happy.png Det jeg skriver er tross alt om Photocure som er et etablert selskap med en markedsdirektør som går på høy lønn og får mange opsjoner (resultatavhengig i større? eller mindre grad). Dokumentasjonen og de kliniske undersøkelsene er tross alt en viktig del av markedsarbeidet og gir en god/uavhengig dokumentasjon på fordeler. Dette hjelper lite, som du sier, hvis man sitter og venter på kundene og tvinner tommeltotter og pirker ut navlelo....

 

Husk at alle større institusjonelle investorer har dumpet aksjen uten å se seg tilbake og det er de nok strålende fornøyd med.

Link to comment
Share on other sites

"Det skal ikke være mulig å ha et produkt med dokumenterte fordeler for pasienter og besparelser for samfunnet samtidig som en er enerådende i markedet UTEN å få suksess."

 

Dette er feil Medisinmannen. Man kan ha så gode produkter som bare det, men så lenge man ikke overbeviser markedet kommer man ingen vei. Dette er den typiske Gründerfella der man tror at så lenge man finner opp noe som folk trenger eller har en god ide så vil alle løpe etter for å kjøpe. Antar at det fungerer på samme måte i legemiddelindustrien selv om det er litt andre omstendigheter der.

 

Det er her Photocure har den største jobben nå. Man kan ikke tro at noen av de nye eller eksisterende produktene vil bli tatt opp i markedet bare fordi de er bedre enn konkurrentene eller løser et udekt behov. Her må de ut å overbevise.

 

 

Det er ikke mulig å redigere forrige innlegg så jeg fortsetter her. Det er innlysende at det er mulig, men det er også innlysende at det ikke skal være mulig å mislykkes under så gode forutsetninger som Photocure har og har hatt. Spesielt siden den fantastiske dokumentasjonen som har kommet frem siden 2010. Her er et eksempel fra BCAN og bloggen til en person (offentlig) og hennes personlige beskrivelse av Cysview og hun er en av mange, ref. kliniske undersøkelser:

 

" Why Does Bladder Cancer Come Back at a High Rate?

 

newly diagnosed for the second time. last year in april I was part of the blue light trial in my hometown hospital. The white light cystoscopy appointments I had in my doctor's office did not show the cancer. After having the flourences material injected into my bladder, waiting for an hour for it to seep into my tissues. I was taken into the er room and under MAC sedation and using the blue light my bladder lit up like a christmas tree. Now after more than a year later I just had another blue light procedure under no sedation, with no cutting. only a look and see procedure. again the pink flourecence material was administered and only the pink areas were highlighted during the procedure. everything else was purple. The whole procedure was so worth it. again this technique found my cancer cells. Now a biopsy is scheduled for January 2013. I highly recommend this procedure. I did have bleeding afterward, but then again I am on coumadin. My coumadin can not be stopped and my doctor was willing to work with this situation. But I know my doctor has done 30 of these procedures and he has been able to locate the cancer cells in their early stages, and saved many lives.

Goldengirl55"

 

Hvordan man klarer å bruke så lang tid på å få noen få prosent markedsandel i Europa er et under så får vi se hvordan det går i USA og Hestdal må levere og han bør vise tallene for Norden og USA separat.

Link to comment
Share on other sites

Ja, den har jeg sett. Det var nylig en artikkel om en ny klinikk i USA som har tatt i bruk Cysview, men jeg finner den ikke igjen. Denne artikkelen var en av grunnene til jeg reagerte på at selskapet ikke gidder å oppdatere cysview senter i USA.

 

Jeg begynner nå å undre meg på hva slags nyheter vi får snart. FOF og PHO har stoppet helt opp og FOF sender ikke ut analysen sin før Q presentasjonen. Hva er så viktig at de har fått tilgang til innsideinfo hvis de har fått det?

Link to comment
Share on other sites

Kan det være noen av disse?

http://www.uwhealth.org/bladder-cancer/bladder-reconstruction-surgery-urinary-diversions/32378

http://www.uwhealth.org/urology/shedding-new-light-on-bladder-cancer/38853

http://www.uwhealth.org/urology/urologic-oncology/27690

Alle fra US, dreier seg om Cysview, og oppdatert ganske nylig; 9. oktober.

 

At PHO har sluttet å kjøpe kan jo være at de har brukt opp kvota og kjøpt ferdig for denne gang (iflg Marximat på HO for noen uker tilbake).

At FOF ikke kjøper kan jo være at de "slenger seg på" PHO sin stopp og håper at det bidrar med å senke kursen slik at de kan kjøpe mer. Tar vi utgangspunkt i FOF sin 2Q12-analyse så er jo intet forandret siden den gang, bort sett fra Allumera, som likevel hadde en negativ NPV. Og de hadde jo også satt ned verdien av Hexvix fra 13 til 12 kroner da. Tviler på at de nedjusterer det noe mer. FOF omtalte den verdien som "modest" og eneste argument var at D-light-basen ville ta tid å øke..., og nå har det jo gått litt tid.

 

Hvis FOF skulle kommet med noe kursmål nå så er jeg rimlig sikker på at det ville vært over 70 kroner (jeg gjetter på 72 kroner). Og sist gang de sa kjøp var det på kursen på 39 kroner og kursmålet 67 (opp fra 56). Altså var kursmålet på 172%. Nå bør det være på 200%!!, gitt dagens kurs.

 

Hadde jeg vært i Fondsfinans nå ville det eneste fornuftige nå vært å håpe på at at kursen skrur seg ytterligere ned i løpet av neste uke, og se på resultatene. Og de er vel som du har tippet, forhåpentligvis. Og da er det vel en sinnsykt god risk reward. For så å kjøpe så smart og så mye man kan frem til Cevira-resulatene blir lagt frem. Da vil kursen gå solid opp.

 

Og først da kommer FOF med en analyse som understreker at NÅ blir det partneravtale. Da vil mange kaste seg på og likviditeten vil øke solid.

 

Det er nå hva jeg tror. Så får vi se. Husker tilbake i fjor på disse tider og senere. Var ikke mange kjøpere da, bortsett fra "Snøffelen på kjøpern". Hadde jeg hatt like mye penger tilgjenglig da skulle jeg tatt reprisen nå. Desverre har jeg ikke det, og har nøyd meg med 100 akjser denne uka (akkurat som forrige uke)+happy.png

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det er den.

 

Photocure har ikke kjøpt alle aksjene de KAN kjøpe og det Marximat skrev stemmer ikke med virkeligheten selv om Photocure har sluttet å kjøpe. Jeg tror grunnen er en annen enn det du tror Snøfellen. dry.png

 

Jeg treffer nesten alltid godt på mine inntektsestimater utenom Allumera og forrige kvartal var jeg nesten spot on på både Hexvix og Cysview. Hvis Photocure leverer under det jeg tipper så er det en vanvittig skuffelse og jeg vil kun være passelig fornøyd hvis inntektene er 10% høyere enn mitt tips!

Link to comment
Share on other sites

Tar meg den frihet å lime inn ditt pt siste innlegg på HO-forumet. Der har du jo angitt noen tall for Hexvix/Cysview salg. Og siden 26. oktober nærmer seg så er det jo interessant å ha tallene klare!

 

 

 

Innlegg av: Medisinmannen (24.08.12 19:59 ), lest 788 ganger

Ticker: PHO

RE^1: Photocure - Partner salg opp 9% og eget H. salg opp 30%

 

Det var noen latterlige betraktninger Interessert. Dine vurderinger er riv ruskende gal. Det tar ikke noe mer tid å "rigge utstyret" ved bruk av d-light cystoscopiet vs. tradisjonelt cystoscopi. Et cystoscopy skal brukes uansett. Ekstraarbeidet til kirurgen er å svitche en bryter av og på når han skiftet mellom blått og hvitt lys.

 

Det som tar tid er å installere Hexvix en time før prosedyren starter og det er IKKE kirurgen som gjør det. Hvis han er lat og seg selv nærmest så medfører ikke Hexvix ekstraarbeid, men redusert arbeid.

 

Det heter at på seg selv så kjenner man andre og jeg er 100% sikker på at kirurger flest er interessert i å tilby sine pasienter best mulig behandling og det gjør de vha Hexvix.

 

Clanz sine veslevoksne og litt fornærmede betraktningern: "Når det er sagt syns jeg enkelte her inne har bommet grovt på sine estimater og overoptimisme ift. salgsinntekter, og litt ydmykhet hadde vært på sin plass framfor kun å forsøke å fokusere på det som tross alt er litt positivt."

 

 

Mine tips for Hexvix var:

 

Own sales 6668

Partner sales 11613

 

Fasiten var:

 

Own sales 7224

Partner sales 11481

 

Alle andre tips lå i samme leia.

 

For Allumera bommet jeg kraftig og det er som sagt et katastroferesultat for et produkt som ikke betyr for mye.

 

 

Det er stort sett totalt meningsløst å lese innlegg ang. Photocure på tråden så sant ikke Snøffelen og Mental og et par andre bidrar ikke er mer aktiv noe jeg forstår meget godt..... Løgner, halvsannheter og vas er alt som skrives på trådene for tiden og jeg er rimelig sjokkert av at aksjonærer kan ha så lite innsikt og at enkelte har egne midler kan jeg ikke tro.

 

Jeg har flagget at jeg trekker meg fra forumet flere ganger, men nå er det nok. Nå har jeg flere ganger bedt admin om å fjerne løgner og admin reagerer ikke og gidder ikke å fjerne løgnene. Det er meningsløst å være aktiv på et aksjeforum når tullinger som duigjen får raljere akkurat som de ønsker og poste løgner etter løgner uten at det reageres. Håper forumet blir en bra plass med duigjen og hans likesinnede....

 

Nå har Photocure nok en gang fått i gang salgsveksten. Klinisk så går det som en drøm så dette selskapet har en fantastisk fremtid og allerede Q3 så vil vi gå en enorm opptur.

 

Jeg kan nok en gang gi dere et presist anslag på salgsinntektene for Hexvix/Cysview.

 

Own sales: 9 190 +60%

Partner: 12 463 + 15% (2,3 mill. er fra Q2)

 

VI veddemålet tar jeg på mail med han.

 

Det har vært mange gode tråder Photocure tråder, men det har blitt sjeldnere.

 

Lykke til alle aksjonærer!!!

 

:))

 

 

Hilsen en fornøyd Medisinmann som kommer til å følge Photocure meget tett fremover!!!

 

 

PS! Skal man kjøpe Photocure så gjør det FØR Q4!!

Edited by Snøffelen
Link to comment
Share on other sites

Det var ikke langt unna forrige kvartal.....

 

Tips for Q3:

Own sales: 9 190 +60%

Partner: 12 463 + 15% (2,3 mill. er fra Q2)

 

Q3 tipset mitt kan ansees som et "minimums krav" og alt under dette er en skuffelse. Ser man på hvor mange tester som skal selges for å nå disse tallene så er det forsvinnende lite mtp pasientgrunnlaget. Antallet tester solgt må også sees på bakgrunn av antall D-light apparat tilgjengelig. For å nå eget salg så tilsvarer det 35 klinikker som selger en test per dag 5 dager i uken. Eget salg tilsvarer 154 klinikker som selger en test om dagen (det er over 800 klinikker med D-light i Europa).

 

Nå må Photocure levere rett og slett fordi forutsetningene er gode. Leverer ikke Photocure så bør organisasjonen gå i seg selv og se om ledelsen klarer å få utt potensialet til selskapet. Denne ledelsen får godt betalt både gjennom lønn og opsjoner basert på prestasjoner (det siste er mer som en hån mot aksjonærene).

 

 

KOM MED TIPS FOR Q3 SALG!!!

Edited by Medisinmannen
Link to comment
Share on other sites

Det er litt morsomt å leke med tall.

 

Photocure er ikke fornøyd med salget i Europa og rekordomsetningen er 12 mill. og vi bør forvente det samme Q3. Dette tilsvarer et salg på ca. 10 400 tester. En tilsvarende markedsandel på TURB i USA (antar at størrelsen på markedene er lik) gir en omsetning på 40,5 mill for Photocure Inc. i USA. Når det skjer så er Photocure en gullgruve og det bør skje. Hvis ikke så må det være rekord av en selskapsledelse i å underprestere.

Link to comment
Share on other sites

Har aldri vært mer usikker på hva de kommer til å levere.

 

Den underliggende veksten for Norge og Sverige er sterk, samtidig som Q2 ikke ga noe svar på hvor stort salget i US var, men totalsalget på 7,2 mill var jo bra. Prisøkningen har nok vært i Q2 også så det gir nok ikke bidrag i Q3 fra Norden. Tror som deg at vi ser 9-tallet, i hvertfall. Er likevel forsiktig der og sier 9 blank. Partnersalget tror jeg er litt bedre enn du sier så der tipper jeg 13,5.

 

I markedet er tilsynelatende forventningen rekordlav, men likviditeten er jo nix og nada, så det betyr derfor, ja, nix og nada.

 

Det som egentlig er mer spennende er når noen meglerhus bestemmer seg for å ta tak i aksjen. For det er nok ikke lenge til det skjer. Har forøvrig kjøpt litt nå og da de siste ukene, og er helt raka fant.

Edited by Snøffelen
Link to comment
Share on other sites

Jeg er også svært usikker, men det kan komme en overraskelse i morgen. Vi får håpe det. Sannsynligvis så leverer Photocure som vanlig, litt mer enn forrige sammenlignbare kvartal. Nå holder ikke det lengre. Det er over et år siden selskapet lanserte new commercial strategy for Hexvix og det er 2,5 år siden første FDA godkjenningen av Cysview.

 

 

Prisstigningen får effekt en sammenligner Q312 mot Q311.

Link to comment
Share on other sites

Ser man bak tallene og husker hva som skjedde Q2 (salg som skulle vært rapportert Q2 kom på Q3) så er det null vekst i partnersalget og tilnærmet nullvekst i eget salg. Bare 10 scope er på plass siden mai og nå er det to måneder igjen av året. Målet om å få på plass 40-50 scope er en fjern drøm. Hestdal øker kostnadene noe vanvittig i USA uten at det skapes noe resultater. Dette gjaldt Allumera og nå skjer det samme for Cysview. Husk at Cysview ble FDA godkjent i mai 2010 og Photocure har rotet bort år med inntekter. Den ansvarlige er Hestdal og nå bør han forstå at det er på tide at noen andre overtar roret og jeg mener ikke K. Deardorff!!

 

Hvis ikke Hestdal får beskjed om å finne seg noe annet å gjøre nå så har vi et meget svakt styre. Hestdal har bevist gjennom mange år at han er svak og ikke i stand til å skaper resultater.

Edited by Medisinmannen
Link to comment
Share on other sites

Ikke en lyd fra Snøffelen og jeg regner med det skyldes skuffelsen. Håper på noen kommentarer fra deg snart.

 

Her er tipsene våre sammenlignet med det reelle resultatet som viser bortimot nullvekst.

 

 

Fasiten

Eget salg: 6,5

Partner: 11,3

TOT 17,8

 

Snøffelen

Eget salg: 9

Partner: 13,5

TOT 22,5

 

Mitt forslag

Eget salg: 9,2

Partner: 12,5

TOT 21,7

 

 

Trekker vi fra 2,3 mill som var solgt Q2 (partnersalg) så er det virkelig resultatet dette og omtrent på nivå med Q3 2011.

 

Fasiten

Eget salg: 6,5

Partner: 9

TOT 15,5

 

 

Så får vi håpe Michelet har lært litt av John Fredriksen og kvitter seg med personer som ikke leverer varene og om skryter av elendige tall og presenterer feil grunnlag som vekst.

 

Hestdal bør gå umiddelbart og har bør ikke få være flaskehals et år til.

Edited by Medisinmannen
Link to comment
Share on other sites

Flott video og et produkt som har fått et solid fotfeste blant mange av de fremste urologene i verden.

 

Så kan man spørre seg om hvorfor bare 1350 fikk behandling med Cysview/Hexvix i Norden og USA i løpet av månedene juli, august og september. Omtrent det samme antallet som ble behandlet de samme månedene i fjor.

 

Hestdal mener dette er svært gode tall og et godt kvartal.

 

Jeg forstår ikke hvordan Hestdal kan legge ned Allumera satsingen med argumentet dårlig salgsutvikling og så satser man på Cysview/Hexvix som har dårligere salgsutvikling de siste årene.

 

Det som er synd er at jeg har en tendens til å satse stort på feil selskap. Heldigvis har jeg Navamedic med en ledelse som virkelig leverer varene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...